Op naar een tweede?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vdvl95, 16 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Al heel snel na de bevalling had ik zoiets van wat zou ik graag voor een tweede gaan. De afgelopen maanden is dat gevoel alleen maar toegenomen. Inmiddels is die wens zo sterk dat ik het nauwelijks nog kan negeren. Ik zou dolgraag weer zwanger willen zijn. Voorlopig zie ik dat alleen nog niet gebeuren. Ik ben namelijk nog geen enkele keer weer ongesteld geweest na de bevalling en het ziet er ook niet naar uit dat ik dat op korte termijn ga worden. Ik vermoed door de borstvoeding in combinatie met in een korte tijd iets teveel afgevallen zijn.

2. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik was nog aan het bevallen en hadden het al over een tweede,haha. Zelfs na de dramatische bevalling bleef en blijft het gevoel. Nu besloten om eerst lekker op vakantie te gaan in September en er dan weer voor te gaan.dus dan is mannetje 10 maandjes!

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dat zijn hormonen...
    Na 3/4 maanden zakt dat gevoel af. Hier ook de wens voor een 2e maar nu nog even niet.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.331
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bij ons groeit juist de overtuiging om het bij 1 te houden :D

5. mieketje

mieketje Lid

29 dec 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha wel herkenbaar hoor. ik zei direct na de bevalling: dat wil ik nog wel een keer doen (ging ook heel goed, en had een vervelende zwangerschap achter de rug), maar met het idee van: voorlopig nog niet (was nog bezig met een studie, en financieel ging het niet zo goed en je moet lichamelijk toch ook weer 'jezelf' worden) nog hele poos gewacht (had het ook niet zo erg te kriebelen, maar na 6maand ofzo begon het wat meer. uiteindelijk met 9maand zwanger geraakt (niet echt gepland, wel gewenst dus)
    weer geen super fijne zwangerschap (zwanger zijn is niet zo mijn ding, haha) en na de 2e besloten: echt ff niet meer, misschien over paar jaar als ze op school zitten ofzo...
    maarja.. check mijn banner: nadat m'n zoontje 11 mnd was, bleef m'n ongesteldheid uit: ja hoor, weer zwanger... geen idee hoe, maar het is gebeurd...
    was/is wel lastig, omdat we er dus eigenlijk niet op zaten te wachten, maar het kindje is ckr wel welkom!
    nu zeggen we echter wel: écht niet meer (of het moet over jaar of 5 gaan kriebelen, maar dat zien we dan wel).. alleen hebben we geen idee hoe we dat gaan doen...
    maar ik verwacht dat het gekriebel nu dus wel weg blijft, haha

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Wij hadden wel altijd het idee om voor 2 kindjes te gaan
    Maar na de bevalling van onze dochter, nou ik miste mn buik absoluut niet. Ik was helemaal bezig met/aan het genieten van haar, geen tijd om over een 2e na te denken en met die gebroken nachten moest ik helemaal niet denken aan een 2e. Dat begon eigenlijk pas nadat ze ging doorslapen (vanaf een maand of 9) Ik kan me ook niet voorstellen dat het 5 wk na een bevalling alweer kriebelt voor een 2e dat wel hebben :)

Weer gaan proberen toen ze 1 was en t was snel raak.

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Heel herkenbaar. Ik heb een zware bevalling gehad die eindigde in een KS, maar het verlangen naar een 2e was er meteen. Nu is dat gevoel wel minder geworden, maar het is zeker niet weg. We hebben altijd gezegd voor een 2e te willen gaan als de eerste rond de 10 maanden is en dat willen we nog steeds (eerder is ook niet verstandig vanwege de KS).

Deel Deze Pagina