op naar een volgende zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wendy424, 3 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Oh jee wat een stress zal dat geven zeg. Kan mij goed voorstellen dat je je zorgen maakt al hoeft het niets te betekenen. Ik heb bij de 2 laatste zwangerschappen op +/- 10 dpo een beetje roze slijm gehad, dag 11 ook nog en dag 12 werd dit bruinig. Was ook minimaal en alleen bij het afvegen. Fijn dat je nu vrijdag al een echo kan krijgen, hoop zo dat alles in orde is bij je.

2. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ah wat naar die onzekerheid. Wel fijn dat je vrijdag terecht kunt. Laat je even weten hoe het gegaan is?

3. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Och aadeebee.. wat naar.. zenuwslopend!
    Fijn dat je sneller terecht kunt.

Hier begint de stress ook echt te komen.
    Kan wel janken, zo eng vind ik het.
    Voel me wel anders..
    Maar niet per definitie positief.
    Geloof het soms nog steeds niet ondanks de kwalen.
    Weet niet of het gewoon mezelf beschermen is.. of dat ik weer vanalles voel dat het niet goed is.
    Dat ik geen 'normale' miskraam heb gehad tot zover is natuurlijk n zegen, want dat gebeurd ook gewoon erg vaak.
    Een 2e keer lege vruchtzak lees ik gelukkig ook zelden.
    Maar toxh, dat oergevoel dat er iets in me groeit of dat er n kindje komt voel ik niet!! Of ik durf het niet.
    Kan het niet uitleggen maar sta echt strak vd spanning !!

Hoe was dat voor jou Wendy?? (Meid je bent je 1e trimester voorbij!!)
    Herkenbaar?
    Of is dit weer z'n voorteken dat er iets niet goed is??

4. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik had dit keer eigenlijk gelijk een goed gevoel. Heb me de eerste weken ook helemaal geen zorgen gemaakt. Eigenlijk bij 10 weken ging ik me pas een beetje druk maken.

Komt bij jou nu ook echt wel goed. Je hebt gewoon enorme pech gehad met een lege vruchtzak dat gebeurd je echt niet nog een keer.

Nu idd eerste trimester bijna voorbij. Voelt echt als een opluchting. Vrijdag controle en dan gelijk een afspraak maken voor de week erna voor geslachtbepaling zo spannend weer. Ben zo benieuwd.

5. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Was best positief de heletijd.
    Ook toen ik enorm bang was voor een BBZ..
    ergens toch het gevoel dat het iets anders zou zijn.
    En gelukkig! Stomme cystes.
    Maar nu het dichterbij komt word ik zo nerveus.
    Ben al bang als ik me 1 dag wat 'beter' voel dat alles weer mis is.
    Ik heb na de lege vruchtzak echt gedacht.. dit gebeurd me niet nog een keer.. dat gevoel had ik echt niet. Probeer dat heeeeeeel erg weer terug te vinden maar de angst neemt het wel over. :(
    Ik hoop zo zo zo zo zo enorm dat je gelijk hebt Wendy..

6. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Heel veel succes morgen, hoe laat heb je je afspraak?

7. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Dankjewel!
    Pfff haha... erg ongezond die stress!
    Over n uurtje 11:15 hopelijk een boontje met hartslag!!

8. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Wij zijn trots!!!
    Alles perfect 6+6... met sterk kloppend hartje !!
    Gyn was helemaal dik tevreden.
    Wat een spanning...helemaal kapot nu.

9. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Wat een prachtig nieuws. Van harte gefeliciteerd, nu lekker genieten.

10. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Appelsientje Wat een geweldig nieuws, heel fijn voor jullie!!!

11. AadeeBee

AadeeBee Actief lid

26 apr 2016
    322
    41
    28
    Waauw gefeliciteerd Appelsientje!!

12. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Aadeebee jij had vandaag toch echo? Hoe is t gegaan?

13. AadeeBee

AadeeBee Actief lid

26 apr 2016
    322
    41
    28
    Hi!
    Vanmorgen inderdaad een echo gehad: goed en minder goed nieuws. We hebben een vruchtje met hartslag gezien!! Het klopt bij de termijn, ik ben nu 6+5. Heel blij mee!
    Het bloedverlies komt omdat er een vrij groot haematoom (bloeduitstorting) te zien is in mn baarmoeder. Het zit dicht bij het vruchtje en het is nu de vraag hoe het zich gaat ontwikkelen. Als het groter wordt kan het vruchtje te weinig ruimte krijgen. Het kan ook dat het niet groter wordt en de zwangerschap verder goed gaat. Het kan ook dat de bloeduitstorting weg gaat doordat het lichaam het opneemt of dat ik het kwijt raak door nog meer te bloeden.
    Ik krijg wekelijks een echo om dit in de gaten te houden dus het is nog afwachten! Dus blij en spannend...!!

14. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien, die hematoom is vervelend. In mijn zwangerschapclubje hier op zp hadden een hoop meiden een hematoom en veel bloedverlies, bij hun is het allemaal goed gegaan hoop dat dat je een beetje geruststelt, wel fijn dat ze elke week een echo doen, dan hoef je niet steeds zo lang in de zenuwen te zitten.

Ik heb vandaag controle gehad bij de verloskundige en had helaas een stagiare, ze is echt wel 10 minuten bezig geweest om het hartje te vinden, kreeg het na een tijdje toch wel benauwd maar uiteindelijk gelukkig gevonden. Verder is mijn bloeddruk erg laag, 108/58 dat verklaart ook waarom is steeds duizelig ben, moet nu zoute drop gaan eten, alleen zo jammer dat ik dat zo vies vind :x. Maar goed als ik me daar beter door voel, is alleen maar mooi.

15. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Gefelicteerd adaabee! En wat spannend tegelijk.
    Wat er toch allemaal kan gebeuren daarbinnen!
    Hopelijk los tje lichaam het zelf op een goeie manier op.

16. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Oh.. ik heb altijd z'n bloeddruk.. eigenlijk geen idee hoe dat nu is!
    Elke dag n bouillonnetje! Kan ook. Zoute drop ook, maar als je dat vies vind is dat n beetje lastig.

17. AadeeBee

AadeeBee Actief lid

26 apr 2016
    322
    41
    28
    Oh bedankt voor de geruststelling Wendy, dat vind ik wel fijn om te horen! Oh ik hoop zo dat het bij mij ook zo loopt. Het gebeurd dus wel meer? Ik vraag me alleen af of ik rustig aan moet doen of niet.. IDe gynaecoloog zei van niet, maar ik lees toch wel veel op internet dat dat wel aangeraden wordt.. Weet je dat nog van dat clubje? Wat zij deden?
    Vervelend van je bloeddruk maar goed om te weten waar de duizeligheid vandaan komt. Misschien wat bouillon drinken tussendoor ipv zoute drop?

18. AadeeBee

AadeeBee Actief lid

26 apr 2016
    322
    41
    28
    Bedankt Appelsientje! Nu als een gek duimen draaien ;)

19. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Die meiden zijn wel allemaal wat rustiger aan gaan doen, even smiddags een uurtje in de bank even niets doen. Bij de meeste is het hematoom helemaal opgelost en ik geloof bij nog 2 zit hij er nog, maar omdat het kindje na de 12 weken een stuk sterker is drukt deze de hematoom dan zelf aan de kant. Wat ik er uit begreep is het een soort van blauwe plek in je baarmoeder.

Ik zou in ieder geval zoveel mogelijk je rust pakken, baat het niet dan schaad het niet.

Als je wat info wil, wil ik het eventueel wel aan de meiden vragen voor je. We zitten in een geheime groep op facebook dus het blijft ook daar.

20. AadeeBee

AadeeBee Actief lid

26 apr 2016
    322
    41
    28
    Ah dat vind ik wel fijn, dankjewel Wendy!
    Ja waar ik benieuwd naar ben is of ze ook een bloedonderzoek gehad hebben (onderzocht op progesteron-waarde en stolling bijv). En of er evt medicatie voor gegeven is.

Ja ik ga ook wel wat rust houden. Ik ben s middags ook echt moe, ik ga soms een uurtje liggen, dat ga ik vanaf nu maar even dagelijks doen. En niet zwaar tillen en sporten enzo.. Kan geen kwaad!

Deel Deze Pagina