Op naar geluk en een prachtige toekomst (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Miepske1980, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala89

Nala89 Bekend lid

3 feb 2014
    687
    0
    0
    Jeetje mys. Die mensen daar zijn echt onsympatiek bah! Moet ik trouwens als ik WW heb me melden als ik zwanger ben??? Vroeg ik me even af.

2. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

12 jan 2010
    2.231
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een WW-uitkering en ben zwanger.

Heeft u een WW-uitkering en bent u zwanger? Laat het ons uiterlijk 8 weken voor uw vermoedelijke bevallingsdatum weten. Dan kunt u een zwangerschapsuitkering aanvragen. Als u een zwangerschapsuitkering krijgt, hoeft u niet te solliciteren of werk aan te nemen. Ook hoeft u niet ingeschreven te staan als werkzoekende.

U krijgt rond uw bevalling 16 weken een zwangerschapsuitkering. Deze valt onder de WAZO (Wet arbeid en zorg). Deze uitkering is hoger dan uw WW-uitkering, namelijk 100% van het dagloon.

3. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Gelukkig hoef ik voorlopig niet terug en tegen de tijd dat ik terug moet is zij al weg daar :D

4. Nala89

Nala89 Bekend lid

3 feb 2014
    687
    0
    0
    Aaaah Mami thnx a lot!

Mys beter! Lekker hoor meid! Nu genieten.
    Ik ga me mandje in me slaap overvalt me opeens.
    Al probeer ik nog even een kop thee te zetten.

5. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    @sky
    he meid, leuk dat je er weer bent!;)

@vandaag de nekplooimeting gehad en sodeju wat deed dat pijn!:(
    moest met volle blaas komen en ze heeft eerst een kwartier lopen drukken en duwen.
    omdat ukkepuk er niet helemaal goed voor lag, toch maar een inwendige echo gedaan. (dat was wel leuk, want zag ukkkie goed bewegen!)
    daarna nog een keer via de buik, maar ze kreeg het niet voor elkaar.
    ik mocht gelukkig gaan plassen en daarna zat ze echt zowat in mijn lies mijn spieren/banden uit elkaar te rukken, auw!!!:x
    ben helemaal beurs nu!
    maar de uitslag was goed gelukkig...;)

6. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

12 jan 2010
    2.231
    1
    0
    NULL
    NULL
    @pix; hello nog een nachtbraker:D ja die echo's kunnen behoorlijk lastig zijn in het begin. Maarr word beter:p super fijn dat jullie ukkie goed is gekeurd:D

@hier; pppfff zo warm!!! Bah bah wat is het smerig benauwd hier:( lig maar te draaien en te doen!

7. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Mijn nieuwe wipstoel van Babybjorn is binnen, wat een gave stoel zeg. Degelijk en zonder al te veel poespas. Wat ben ik blij dat dat andere ding weg is. Helaas past de wipstoel net niet onder de box, maar hij staat nu netjes opgeborgen achter de bank, wat ook een prima plekje is. Hopelijk gaat er nu niets meer kapot :p

8. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Zo meiden ik heb jullie ook weer gevonden haha.. was even zoeken hoor. Ben de afgelopen dagen ziek geweest, denk door de warmte moet daar altijd toch even aan wennen en nu zo met de zwangerschap zweet ik me ongeluk. Alweer iets wat niet zo charmant is haha! Maar jullie hebben volop geklets heb alles even terug gelezen!

@ Pix fijn dat de combinatie test goed was meid dat rust maar weer!

@ Nala aftellen meid naar vrijdag, ik heb er een goed gevoel over dit keer! Keep my fingers crossed!!

@ Miep mutsje was super lief vooral met de roze bloem er nu op! Heel gaaf!

@ Hier gister 20 weken echo gehad en hij is helemaal goed gekeurd. Alleen ligt me placenta heel laag, 1.4 voor de uitgang. Rond de 30 weken word er gekeken of deze mee omhoog gegroeid is en daar gaat ze wel vanuit. Dus al met al super goed nieuws! Nu moet de kleine man lekker doorgroeien!

9. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Goed om te horen Joyce dat de echo goed was. En dat van die placenta kan zeker nog goed komen, ze zullen het iig goed voor je in de gaten houden.

Hier ook last van zweten, voornamelijk van de geur... bah bah... iedere ochtend was ik me van top tot teen, smeer me helemaal in met geurende lotion, gebruik deo... en 's middags ruik ik mezelf alweer... grrr... ik probeer me nu zo luchtig mogelijk te kleden. Merk dat de jurkjes en rokjes die ik heb nog plakkerig zijn met dit weer, te warm dus... vandaar dat ik de afgelopen dagen rondgelopen heb in een zwembroek van ML met een tanktop. Geen gezicht, maar zit heerlijk. Maar voor deze laatste weken vind ik het niet meer boeiend om er op en top uit te zien. Volgens mij zien mensen het niet eens, ze kijken alleen maar naar mijn buik hahaha... Nu met dit weer wordt ik regelmatig aangesproken door mensen. Mijn buik zit natuurlijk niet meer verstopt achter een jas en sjaal. Krijg regelmatig vragen hoe lang ik nog moet en of ik last heb van het weer, complimenten over mijn grote toeter... jaja, zit er eigenlijk niet op te wachten, maar wel grappig dat mensen je opeens aanspreken

10. MysteriousG

@pix goed om te horen meid! Had ik trouwens ook met mn echo's omdat ze zo diep in mn lies lag ;)

@miep jammer t net niet past meid! En nu idd hopen dat alles heel blijft :D

@hier slaap voortaan met ee n laken heeeeerlijk :D en jaaaa ook hier last van veel zweten pfff... probeer zoveel mogelijk thuis te blijven waar t lkkr koel is :) nog ff volhouden zeg ik dan maar :D

11. MysteriousG

@joyce super meid! En je placenta kan idd nog naar boven groeien. Komt vast wel goed ;) lkkr genieten.

Wat gaat de tijd opeens snel heeeee :$

12. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ja ga ik ook zeker weten doen! Na vandaag nog 2 dagen werken en dan heerlijk een week met me moeder naar de zon in Turkije ik kan niet wachten!
    De tijd vlieg inderdaad echt voorbij, in het begin vond ik het niet opschieten maar nu! Ik ben zo benieuwd naar jullie kleintjes ik kan zelf al niet wachten tot ik mijn kleine kereltje in me handen heb hihi!

13. MysteriousG

@joyce Ohhhh heerlijk meid! Heb je zeker weten verdient ;) haha voor mij mag de kleine al komen hoorrrr! Mn buik wordt met de dag groter en zwaarder! Kan niet mr fatsoenlijk functioneren. Ben letterlijk in een pinguïn getransformeerd haha :)

@vraag: ik liet mn borsten gisteren meten en kreeg te horen dat ik C85 ben en dat ik nu al eigenlijk een voedingsbh aan kan schaffen. Ik draag nu D85 en die zit al krab, maar goed. Heb gelukkig bh extenders voor t geval mn bh wr krab gaat zitten..
    Nou is mijn vraag welke bh ik beter aan kan schaffen? Ik heb eentje van de kv die niet gevoerd is, wat ook niet mooi zit onder kleren. Ben van olan die te gebruiken voor t slapen en gevoerde bh's te bestellen voor overdag.. wat isjullie mening/ervaring en wat raden jullie aan?

14. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

12 jan 2010
    2.231
    1
    0
    NULL
    NULL
    @joyce; goed nieuws lekker genieten voor je het weet is het zover:) ooh wat lekker op vakantie!

@myst; oh god ja! Voedingbh die was ik vergeten! Die gaat ook meteen op mn lijstje! :D dus aan mij heb je nix sorry maar ik denk dat ik eens kijk bij de prenatal ofso? Hebben ze daar geen goede? Ik hb zelf ook geen idee:D

15. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    @joyce
    wat fijn dat alles goed was!:)

@Mami
    het is al iets minder als voorheen, maar blijf een nachtmens hoor:D

@Ben vandaag helemaal beurs in mijn buik:)

16. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    hahah en ik vind af en toe al dat me buik in de weg zit.. dat ik denk shit me tenen lakken hoe dan haha! Maar ik mag me nog niet aanstellen! Maar de laatste weken zijn het zwaartste zeggen ze ook altijd toch, nog ff doorbijten dan kun je je kleine vasthouden!

17. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik ben niet zo'n fan van gevoerde bh's Mys, maar heb wel gezien dat ze bij de prenatal mooie hebben. Ik heb van Livera eigen merk gekocht, die zitten ook lekker stevig.

18. MysteriousG

Hmmm ik ben erg aan t twijfelen... die van h&m zien er goed uit en zijn maar €15. Volgens mij kan je geen goedkopere vinden ;) denk dat ik toch ff op zoek ga naar ervarimgen van anderen. Wil wel eentje die zowel lekker zit als mooi onder kleren...

19. Nala89

Nala89 Bekend lid

3 feb 2014
    687
    0
    0
    Nou hier een beetje rustig. Vanacht niet geslapen en vanmorgen toen ik eindelijk sliep werd ik gebeld door me schoonsis of ik naar Oma wou gaan want mr schoonsis dr hondje ging niet goed. Toen ik eraan kwam was dr hondje al overleden heel verdrietig dus allemaal.
    Daarna nog de verjaardag vieren van me zwagertje. En daarnaast nog me eigen angst voor vrijdag. Bah. Nu eerst even op de bank tv kijken en dan me nest in. Pff rot dag

20. Nala89

Nala89 Bekend lid

3 feb 2014
    687
    0
    0
    He joyce 😃! Had je ff gemist. Mens alweer 20 weken jemig de tijd vliegt!!! Merk bij mij ook toch wel dat de tijd snel gaat.
    23 dagen leken zo lang maar die zijn vrijdag al om!

Meiden die het warm hebben, een koud voetenbadje doet wonderen.

Deel Deze Pagina