Mijn hemel. Ben een avondje weg. Alle telefoons leeg. Geen televisie aan. Kom net thuis en lees en hoor van alles over een ramp. Bah ben er naar van... Wat is dit voor een wereld.
Meiden, ik hoop van ganze harte dat niemand in jullie directe omgeving betrokken is geweest bij dit enorme drama. Of in vriendenkring, collagea...
In en in triest he mys De passagierslijst heb ik op me telefoon staan. Heftig hoor. Geen bekende van mij, wel veel bekende van bekende van mij, zelfs familie. Dat is heftig.
Vreselijk inderdaad zeg dat nieuws Nala wat leuk genieten!! Hier super druk met de borstvoeding. Heb last van stuwing en Mn mannetje kan daarom niet goed mn tepel pakken , ook komt hij elk uur vragen om die borst erg vermoeiend, ook wat plekjes op mn tepels auww! Maar goed even door de zure appel hij kwam vannacht maar 2 x!
Aaahh super nala @mami kan ook door de hitte komen heee. Hier vraagt de kleine ook wat vaker om de borst. Mn tepel hangt er hele tijd uit haha ml zei net t gevoel te hebben in Afrika te zijn als idie mij zo zie met mn blote borsten haha ach jaaa mn borsten hebben veel te verduren en mogen van mij lkkr luchten Hier wil de kleine overdag trouwens niet in haar eigen wiegje of bed slapen! Wil hele tijd bij ons zijn en dan krijgt ze t weer warm en gaat ze jammeren haha. Ze slaapt inde nacht goed door! Slaapt lkkr 6 uur lang en daarna nog eens 3 uur volgens mij wil ze overdag daarom niet mr slapen?
@myst; ja het was gelukkig 1 avond, hij was even aan het clusteren waarschijnlijk. Gistermiddag heb ik mn borsten leeg gekolft want door de stuwing was het echt geen harde en die kleine man kreeg gewoon sloten melk naar binnen, vandaar dat hij zoveel kwam na 3 slokken zat ie vol maar zuigbehoefte was er nog natuurlijk. Nu gaat het veel beter voel nu ook echt dat mn borsten soepeler zijn na t drinken. Nou hier is het rustig! De kindjes slapen nog dus dan kan ik mooi even mijn verhaal hier neerzetten Maandag 14-7 lag ik dus op de bank, moest hoesten en voelde opeens alsof ik in mn broek plaste! Dus als een gek naar de wc, ging zitten en er liep gewoon een straal water uit. Was nog aan t twijfelen wat dit nou was, dus even afgewacht en even later weer hetzelfde. Dus zieke huis gebeld en we moesten gelijk komen want de kleine was niet ingedaald. In het zieke huis aangekomen werd ik aan t ctg gelegd en werd er gekeken of het echt om vruchtwater ging, werd een echo gemaakt en verder was t afwachten. Na die test leek het geen vruchtwater?! Uhh oke wat dit dan?? Dus nog een keer getest, oh ja toch wel veel vocht he hahah eindstand wel vruchtwater. Op de echo bleek dat ons mannetje gewoon nog vet boven t bekken lag dus dat betekende absoluut t bed niet uit! Ppff fijn! Dus werd opgenomen op de kraamafdeling tot de weeen zouden beginnen. Daar lag ik dan, golven van vruchtwater op een snikhete afdeling met gelukkig nog 2 dames die wel van kletsen hielden dus het was nog te doen. Snachts hele nacht niet geslapen, af en toe rommelde het maar was onregelmatig. Zucht... Om 9.00 uur besloot ik te gaan douchen, en jahoor al leunend op iets wat op een klapstoel lijkt ving ik een wee op, ik herkende het gelijk. Mooi zo dacht, even onder die douche blijven dus na t douchen weer op dat rotbed en de verpleegkundige gemeld dat het toch echt wel wat begon te worden. Dus aan t ctg, daar waren ze de "bergjes" wat weeen aangeeft op t ctg. Yess. Ik kon ze nog makkelijk wegzuchten gelukkig maar bij iedere wee moest ik wel even totaal zen zijn. Na een tijdje aan t ctg te hebben gelegen werd ik naar de verloskamer gebracht om rond half 1. Op t bevalbed gehesen tussen de weeen door die nog goed te doen waren en weer aan t ctg. Na een tijdje kwam de gyn, 4 cm! Ze zei oke dit zou nog wel een snel kunnen gaan, er werd een draadje op t hoofdje gezet van de baby voor zn hartje zodat ik maar 1 band om mn buik hoefte. Vliesen waren nu helemaal gebroken en mannetje was ingedaald, ik kreeg een infuus met antibiotica want mn vliezen waren langer dan 24 uur gebroken. De weeen waren nog goed te doen en dacht bij elke wee na deze heb k rust haha dan voelde em dan weer zakken. Rond half 3 werden de weeen heftig en kwamen ze zo snel achter elkaar dat ik het gewoon niet meer trok bijna! Was harstikke misselijk, spugen en mn hele lichaam verkrampte! Mn steun en toeverlaat drukte op t belletje wat later kwam de verpleegkundige, ik wilde pijn stilling, die zei ik denk dat een ruggeprik te laat is. O nee dacht ik nog, nu ga ik dood van de pijn! Ik was zo moe, 2 dagen niet geslapen en de weeen waren zo erg dat mn handen verkrampt waren leken wel kraaipootjes kon niks meer dan kronkelen en puffen en roepen dat ik niet meer kon! Gyn kwam, keek hoever ik was, 7cm! Ruggeprik was te laat dus kon een pompje met spul krijgen, het kon mij niks schelen als het maar iets was om t dragelijker te maken. Even later kwam de verpl terug om mij aan te sluiten op dat pompje maar toen begon t, al huilende en schreeuwend riep ik dat ik moest poepen en dat hij er al uit kwam! Hihi jahwel hoor nog geen kwartier nadat de gyn 7 cm zei zat ik al op 9,5cm. Ik mocht rustig mee persen, maar ik was zo overdonderd dat het zo snel ging dat ik compleet in paniek raakte. Mn mannetje die naast me stond heb ik half mishandeld de verpl, heb ik ook fijn geknepen. Maar goed vanaf de eerste perswee tot aan geboorte zat dus 10 min! Super snel dus! Wel een knipje gehad omdat de babay t benauwd keer maar deed het gelijk super goed. Ons kleine mooie mannetje is geboren om 15.59! Moet zeggen dat ik het pittig vond zo snel maar ook wel weer blij om. Was wel totaal overdonderd en was compleet van de kaart tijdens de uitdrijving, die druk die ik voelde was zo intens, het ging zo snel! Dat mn hoofd het even niet meer volgde maar ben er goed vanaf gekomen en kijk toch positief terug op deze bevalling, lichamelijk ben ik gewoon mobiel, geen last van mn hechtingen al met al een goede bevalling gehad Zo dames dit was mijn verhaal hihi! Lap tekst maar ja zo is het gegaan dus
@ hier Vergeten te vertellen hier dat ik vrijdag de nacontrole heb gehad in het ziekenhuis. Die was toevallig bij de gyn die de keizersnede heeft gedaan. Wat een ontzettend leuke vrouw zeg, mocht ik er nog eens komen dan vraag ik om haar! We hebben de bevalling en keizersnede doorgesproken en het gehad over de infectie die ik daarna had. Over de te kleine placenta... Hij was idd iets te klein, maar niet schrikbarend. Het heeft geen gevolgen gehad voor het gewicht van de kleine, dat was prima bij ruim 37 wkn. Wel zou het de oorzaak kunnen zijn voor de problemen die ontstaan zijn bij de bevalling. Tijdens weeën wordt de baarmoeder fijngeknepen en regelmatig wordt de navelstreng dan even dicht geknepen. De placenta moet dan even harder gaan werken om de voedingsstoffen weer snel aan te vullen. Bij een iets kleinere placenta gaat dat wat moeilijker en na verloop van tijd krijgt de baby het dan zwaar. De infectie: volgens de gyn was de oorzaak een blaasontsteking. De ontstekingswaarden vielen op zich wel mee, maar om onbekende reden reageerde mijn lichaam heel erg heftig erop. De gyn vond dit wel erg vreemd, maar misschien dat die koorts extra hoog was omdat ik ook nog eens bv gaf... dat het allemaal een beetje teveel was voor mijn lichaam. Omdat ik nu 2x een ks heb gehad, is het advies om bij een eventuele 3e zwangerschap voor een geplande ks te gaan tussen de 38,5 en 39 weken.
@miep; haha ja ja achteraf toch best wel trots dat ik het toch weer ff geflikt heb maar op dat moment! Phoe Fijn dat je nu antwoord heb op al je vragen meid gaat het goed met je kleine meid? Ga eens even terug lezen als de kids het toelaten
Jeetje wat een verhaal mami! Goed gedaan hoor! Lukt het allemaal wat? En hoe vind je kleine meid haar broertje?
Mami als ik je verhaal zo lees, krijg ik flashback van mn eigen bevalling haha! Ik riep ook de hele tijd dat ik dood ging en pijnstilling wou, maar kreeg natuurlijk nix omdat t allemaal zo snel ging haha achteraf ben ook blij dat t zo snel is gegaan en wij maar vanuit gaan dat we toch ruggenprik krijgen! Goed gedaan hoor @miep wat fijn dat je eindelijk een antwoord hebt op je vragen zal er ook ooit sprake zijn van een derde zs ? @hier is de huiluurtje aangebroken hoor! Ml is de kleine aan t kalmeren en ik ga zo weer eens een voorraadje kolven
@nala; ja gaat allemaal wel goed! Kleine groeit al en heeft helemaal groeistrepen op zn buikje zo hard gaat het bij hem! Mn dochter vind haar broertje erg interessant haha.. Staat overal bij en wilt meehelpen echt heel schattig. @myst; ja achteraf ook erg blij dat het zo snel ging! Maar op dat moment wilde ik het liever allemaal overslaan en voor altijd net die dikke buik rondlopen! Haha wilde niet meer. @hier; kleine man ligt lekker in de box te slapen. Hij is zo n rustige baby!! Ik moet er helemaal aan wennen, mn dochter vloog zowat uit je armen als baby zijnde hihi! Huilt alleen als hij honger heeft of bij mij wilt zijn. Bv loopt goed! Heb gister mn borsten leeg gehaald omdat de stuwing maar niet weg ging, nou het spoot eruit gewoon zoveel melk! 70 cc gekolft! En mn borsten waren nog lang niet leeg... Maar het heeft wel geholpen, de meeste stuwing is weg. Wat een verademing!
Een derde zs... ik twijfel nog hoor. Ik vond het dit keer wel heftig. Maar volgens de gyn had ik gewoon pech, ze was me zowaar over aan het halen voor een derde... haha. Als het aan ML ligt komen er nog meer kids. Een derde ks wil ik wel overwegen, maar een vierde ks zeker niet! Dat wordt hier in NL ook afgeraden, gezien de risico's zou ik dat ook niet willen... als ik nu zie wat er allemaal al fout ging... en volgens de gyn waren dat maar kleinigheidjes
Goedemorgen allemaal meiden, wat een bloed geslagen heet weekend zeg haha! Niet normaal, werd er echt gek van! Gelukkig is het vandaag weer een stuk koeler maar zit ook weer lekker in de airco op me werk. Ook is die kleine man zo druk in me buik hij doet me echt pijn, maar misschien ligt me grens wat lager door de warmte van afgelopen dagen... Zo zeurmodus uit... @ mami wat een verhaal joh je bevaling maar vervelend dat het van te voren zo lang duurt maar in ene was het toch een sneltrein. Het zit er op gelukkig, lekker genieten van je kleine kereltje. Fijn dat hij het zo goed doet! @ miep super fijn dat je nu wel antwoorden hebt op al je vragen. En wouw je bent nog niet bevallen of ze beginnen al over een volgende haha.. laten er geen gras over groeien! Eerst maar lekker genieten, ja toch!
Hahaha... ja de gyn doet er haar best voor dat ze de komende jaren voldoende werk heeft.... maar ja, ze moet me natuurlijk wel adviseren over een volgende zwangerschap na deze misgelopen bevalling en keizersnede met complicaties
Pfff heftig weekend gehad. Vorig jaar november kregen we te horen dat Manlief zijn ex haar kindje met 20 weken geboren moest laten worden. Op die dag kreeg ze ook te horen dat dr moeder kanker had. Helaas heeft ze vanacht die oneerlijke strijd op moeten geven en is ze overleden. Ook hier in huis is de sfeer even grimmig, hij heeft toch 10 jaar deel uitgemaakt van hun familie. Erg heftig..