@mami hier ook teveel melk! Kolf zo'n 400 cc per dag alleen om t wat te verlichten. Had 2 dagen last van stuwing en verstopping van klieren *aauuuuw*. Ik heb de elektrische kolf van tommee tipee. Erg tevreden mee. Past op elke borst en betaalbaar ook vergeleken met andere merken. @nala hahaha ojeee dat beloofd wat @joyce idd stomme mensen met hun stomme opmerkingen! Ben benieuwd naar je buik geniet lkkr van je kortere werkdagen @miep aaaah zielig ik kijk er zoooo tegen op!!!
@myst; ja erg vervelend! Heb ook 2 dagen stuwing gehad en met de kraam hebben we die borsten een beetje gekolft toen werd het minder. Kolf je na de voeding? Ik heb geen idee hoe of wat gewoon! Ik heb geleZen dat het goed is om je borsten 1 maal helemaal leeg te kolven en dan te gaan blokvoeden. Dat zou kunnen helpen. Naja ik ga het vanmiddag een allemaal vragen. @joyce; ja die opmerkingen heb k ook gehad! Ene oor jn andere weer uit @prikjes; ja! Zo zielig he!! Vind t ook helemaal niks! Ben ook altijd zenuwachtig als dat moet gebeuren brr zo n naald in t kleine beentje aahh!
Met toeschietreflex kan je eerst beter de druk afkolven. Wel uitkijken dat je niet te veel kolft want anders breng je de productie alleen maar omhoog. Ik kolf 1 keer per dag na de voeding om voorraad op te slaan, maar heb verder geen verstand van blokvoeden enz..
He miep, hoe is het met kleine Hannah? Hoop dat ze weinig gemerkt heeft vN die stomme prikjes! Kolven.... Ik kan niet meepraten helaas haha Ennn ohja! Het fantastische nieuws! Het hartje van me schoonsis dr baby klopt ❤️❤️❤️❤️
Hannah liet goed merken dat ze de prikjes niet leuk vond. Flink krijsen dus. Ik had al paracetamol gehaald, maar op het cb gaven ze aan dat ik het pas mocht geven bij koorts. Ik wilde het eigenlijk preventief geven, maar niet gedaan. Op weg naar huis is ze als een blok in slaap gevallen, ook ik de avond goed geslapen. Maar telkens als ze wakker werd was ze huilerig, voortdurend pruillipjes ... ook duidelijk pijnlijke beentjes. 's Nacht maakte ze ons plots wakker door heel hard te huilen. Onze dame gloeide helemaal, dus een pcm zetpil gegeven. Ze is snel weer gaan slapen daarna. Vandaag ging het op zich prima, alleen pijnlijke bovenbeentjes. Echt zielig hoor die prikjes... en het erge is dat ze over 4 weken weer mag @ Nala, gefeliciteerd met je schoonzus, supernieuws!
@nala; gefeliciteerd met je schoonzus! Leuk hoor zo samen @miep; och wat zielig he! Ppff zie er nu alweer tegenop!
Ja heerlijk hoor samen. En wat zielig voor Hannah. Heb er gewoon kippenvel van. Hopelijk heeft ze er de volgende keer minder last van.. Bah die stomme moet dingetjes voor die kleintjes.
Ja erg vervelend die prikjes. De volgende keer geef ik gewoon meteen bij thuiskomst paracetamol.... Maar beter goed beschermd, dan straks een enge ziekte
Zooo heb eindelijk weer eens mn handen vrij @miep aaahhh zielig ik kijk er ook echt tegenop pfff... goed idee, om gelijk daarna een pcm te geven! Moet dat in de vorm van zetpil? En haal je dat gwn bij de kv? Heb er nog geen ervaringen mee @nala supernieuws meid lkkr samen genieten @hier heb mn handen vol aan de kleine dame. Ze eist veel aandacht en is laatste tijd erg speels geworden Mijn dagindeling bestaat uit voeden, verschonen & spelen, huishouden, kolven, wandelen/boodschappen met de kleine en weer slapen Gelukkig slaapt ze wel goed door. Gisteren gewoon 9 uur doorgeslapen normaal slaapt ze 6 uur door dus was vanmorgen erg verbaasd! Hopelijk was t vandaag niet eenmalig
Goedenavond dames Hier ook eindelijk even rust.... Mannetje slaapt eindelijk! @myst; pcm geeft in zetpil vorm a 120 mg. Kun je gwn bij de kv halen of hier zelfs in de supermarkt. Druk he zo n baby hihi!! Hier slaapt het mannetje alleen smiddags een tijdje voor de rest van de dag ligt hij in de box of in mn armen ppff best vermoeiend af en toe. Pom pom pommmm morgen mn kinderwagen! Yeahhh!! Dan kan k eindelijk even de stad in😁 even langs de prenatal voor een borstkolf. Ik denk dat ik voor de medela swing ga vanaf dan oefenen met het flesje Hebben jullie myst en miep niet in het begin gehad dat jullie je babys gewoon ziet groeien met de dag? Ik keek vanmorgen en ik dacht zooo! Hihi bollig koppie opeens, rompers passen veel beter! Maatje 50 kan de kast al uit hier, past nog wel maar zit niet echt mooi meer. Ben blij dat ik niet zoveel heb gehaald van die maat😁! Maar goed... Nu even lekker bank hangen en over een uur komt het kleine mannetje zich vast wel weer melden... Fijne avond dames! Morgen zal k ik even een foto maken van mn wagen! Whaa kan niet wachten😁😁
Woow mami gaat snel dan dat groeien! Wel super leuk! Ben heel benieuwd naar je wagen!!! Hier wordt ik flink geschopt, i love it! Onze slaapkamer is eindelijk af! Me happy ❤️. De babykamer word toch anders dan gepland. We konden niet het perfecte behang vinden. Dussss we nemen grijze muren (behang) en een babyblauw plafond! Als je bij de Gamma bent moet je die kleur even opzoeken in de kleurenwand. Met een witte strip gaan we diepte leggen tussen het plafond en de muren. En de meubels uiteraard wit nog steeds hahaha. Vanmiddag heeft dat vrouwtje van de box gebeld dat ze de verhoog steuntjes is vergeten mee te geven dus de box is nu in hoogte verstelbaar!
@mami yaaaaay eindelijk ben benieuwd naar de foto! Oh heerlijk een kolf! Kan er niet mr zonder. Heb al een hele voorraad melk in de vriezer gekolfd @nala haha shop zeee en de babykamer klinkt nog steeds mooi hoor ben er benieuwd naar @hier ochtendvoeding zit er op! Wij gaan lkkr ons bedje weer in
Oh en mami ik zie t ook! Gaat hard heee!? Heb al een aantal rompertjes maat 50 die gewoon TE strak zitten! We waren gisteren toevallig haar geboorte foto's aan t bekijken. Wat was ze toch iniminiiiii nu nog steeds hoor haha
Klopt Mami, hier groeit onze dame ook met de dag. Ze is in de 8 weken ruim anderhalve kilo zwaarder geworden. Haar gezichtje is al zo anders geworden. Ze was zo inie minie en nu is ze zo groot. Krijg het ook te horen van mensen die haar vlak na de geboorte hebben gezien, en nu weer, dat ze zo groot was geworden. Ik heb ook 120 mg pcm in zetpil vorm. Je hebt ze blijkbaar al in 60 mg, maar dat hoefde niet zeiden ze op het cb. Op het cb wilden ze niet dat ik preventief pcm gaf, dus vandaar ook niet gedaan, achteraf een beetje spijt natuurlijk maar ik had het wel in huis gelukkig. Gelukkig slaapt onze dame overdag wel veel. Dat scheelt erg veel in het huishouden en ik heb natuurlijk ook een dame van 7 die de nodige aandacht wil. Alleen 's avonds tussen 19 en 22 uur is onze dame wel wakker, nu al een week op rij. Ze wil dan voortdurend eten en vastgehouden worden. Net of ze aan het clusteren is ofzo.... ze heeft dan meestal tussen 17 en 18.30 uur een fles gehad en opgedronken, dan wil ze tussen 19.30 en 20.30 nog een fles terwijl er eigenlijk 4 uur tussen moet zitten.... en om 21.30 wil ze er nog 1! De middelste fles drinkt ze 2/3 leeg, en de laatste gaat helemaal op.... en dan slaapt ze eindelijk! Ook voor 8-9 uur lang..... En ook de oudste dame kampt met slaapproblemen, gaat 10 keer naar de wc dan, is zogenaamd bangin het donker, gaat stiekem boekjes lezen. Is 's morgens dan niet wakkerte krijgen.... zucht, geen rustige avonden dus. Maar gelukkig wel rust overdag
Aanschouw!! Haha! Super blij mee! Nog even aan het uitdokteren hoe het in elkaar steekt maar heb nu de reiswieg beneden en zitting boven.. Straks nog even proberen met de maxi cosi vanmiddag lekker aan de wandel! Yesss
Mami ziet er goed uit je wagen, mooi hoor! Lekker dat je nu eindelijk op pad kunt, lijkt me erg fijn! Nala fijn dat alles ook goed gaat met je schoonzus! Wat leuk om te lezen dat die kleintjes zo snel groeien, van het weekend is er bij ons in de kennisenkring ook een kindje geboren een jongentje! Super leuk! VL ze ouders zijn goede vrienden met die opa en oma dus dus oma's gaan beide op donderdag oppassen dus ze gaan vast vriendjes worden haha! O meiden woensdag ga ik met vakantie lekker naar Spanje voor 10 dagen och ik heb er zo'n zin in! Heerlijk lekker niks doen in het zwembad en lekker in de zee.. uit eten mmm heerlijk!!!
Nou zo te lezen heb ik genoeg kleertjes. Moet alleen nog rompertjes en sokjes hebben voor de kleine. Mami wauw mooie wagen zeg, al mee gereden? Ben benieuwd hoe die bevalt! Joyce lekker hoor op vakantie! Geniet ervan! Doe je mee met een bellyshot? Mijne is er hahaa.