@wagen; hij rijd lekker!!😁 dochter vind t geweldig en kleine man heeft de hele tijd lekker geslapen! @nala; mooi buikie meis! Groeit goed! @joyce; aah lekker zeg! Fijne vakantie!! Vanmiddag de medela swing borstkolf gehaald straks even uittesten na de voeding. Myst; hoe kolf jij? Kolf je alles of voed je ook live? En kolf je na de voeding? Ppff heb tig sites gelezen maar ben echt onzeker over die borsten zeg! Ze zijn zo zo vol, vlak na de voeding voelen ze wel soepeler maar t melk loopt er gewoon uit! Soms zomaar uit t niets heb ik een toeschietreflex, en moet ik echt die compressen verversen want t loopt er gewoon uit! Is dit nou normaal? Ppff haha wat een vragen he! Even vergelijking nodig i guess..
A fijn mami dat je wagen zo lekker loopt! En wat vervelend dat je zooooveel melk aanmaakt. Wel goed natuurlijk maar is niet praktisch. Wij hebben net 5 proef geboortekaartjes besteld. Daar gaan we uit kiezen. En bij se geboorte hoeven alleen de foto, datum, gewicht en lengte veranderd te worden. Woensdag krijgen we ze binnen. Zoooo spannend.
Mami mooie wagen meid Ik kolf na de voeding meestal en bouw zo een voorraad op in de koelkast en vriezer met mijn extra melk met toeschietreflex kan je beter voor de voeding 2 min de druk afkolven met de laagste stand. Kijk uit dat je niet teveel afkolfd anders gaat je productie omhoog! Verder voed ik afwisselend met borst en fles. Laatste voeding is zowiezo met de fles want dan weet ik zeker dat ze genoeg heeft gehad en slaapt zo lkkr lang door kolven doe ik 2/3 x per dag. Ligt eraan hoevaak ze de fles krijgt.. Voor t aantal cc/ml melk die je per voeding moet geven moet je de gewicht van de baby (in kilo's) × 150 doen en dat delen door t aantal voedingen per dag. A. is 4, 5 kilo en zit op 7 voedingen op een dag. Dat wordt dus 4.5 x 150 = 675 / 7 = 96 cc melk per voeding. Ik geef meestal 10 cc extra voor de zekerheid haha
Zoooo mys dat is ff een partij wiskunde hahahaha. Als ik er zo over nadenk is het toch maar mooi hoe je lichaam dat allemaal doet en regelt he.
Ik mag geen borstvoeding geven ivm de ontstekingen i me borsten. Ik moet dus aan de flesvoeding. En dat terwijl ik net op het pubt stobd om borstvoeding te proberen
Ja jammer nala! Is toch wel een bijzondere ervaring.. Maar met flesvoeding worden ze net zo groot hoor
Nala wat jammer zeg met flesvoeding moet je ook gaan rekenen dus bereid je maar voor haha t valt reuze mee hoor lijkt alleen beetje ingewikkeld
Je merkt het vanzelf als je kindje meer wilt drinken... en als het er niet in gaan, tja, dan houdt het op. Onze dame drinkt nu flessen van 165 cc, maar dat redt ze niet iedere voeding, soms drinkt ze maar 100. Ze moet nu 650 - 800 per dag drinken, beetje ruim genomen... bij flesvoeding rekenen ze ook 150 cc per kilo gewicht. Maar dan kun je het minder precies klaarmaken als bij bv, omdat je afhankelijk bent van het aantal schepjes. 30 cc water + 1 schepje.... 150 cc water + 5 schepjes is in totaal 165 cc .... op de zijkant van de doos staat precies uitgelegd hoe je het klaar moet maken, dus je hoeft mijn verhaal niet te onthouden
Zojuist via een belgische site een bb tai besteld, een soort draagdoek/ mei tai. Ben erg benieuwd, de eerste keer dat ik iets in het 'buitenland' heb besteld. Gelukkig geen verzendkosten en de doek stukken goedkoper dan in NL. Hopelijk gaat ie ook bevallen. Een gewone draagdoek bevalt prima, maar het is zo'n grote hoeveelheid stof om mee te sjouwen als je een dagje uit gaat. Ben al langer op zoek naar een mei tai, maar vond het erg moeilijk er 1 te kiezen. Ik wilde er wel 1 die veel op een draagdoek lijkt, dus niet teveel gesten, gevoerde stukken etc, ... en dan ook nog eens een draagkrachtige.... Alhoewel ik eigenlijk alles roze kies, dit keer een blauwe gekozen, was zo'n mooi kleurtje
Oja... morgen een dagje uit naar het Dolfinarium... ik duik dus snel mijn bedje in, want morgenvroeg moet ik ervoor zorgen dat mijn 2 dames op tijd klaar zijn
Hier ligt de kleine man al vanaf en uur of 9 te slapen als een roos! Ga em zo maar wakker maken voor de voeding, hoop wel dat hij vannacht slaapt dan!
@miep leukkk. Laat je weten hoe t je bevalt? Ben ook opzoek naar een goede draagdoek, maar heb er weinig verstand van @mami hoop dat je hebt kunnen slapen @hier ben begonnen met lezen heb veel boeken op mn tel, maar nooit aan begonnen ben nu bezig met 50 tinten grijs.. eens kijken wat er zo fantastisch aan is hahaha.. heb alle delen op mn tel. Ik kan ze doormailen als jullie willen gwn ff je email in pb sturen
Ik heb alle boeken van 50 tinten grijs gelezen. De eerste keer dat ik ze las man man schaamde me dood. Alsof iedereen kon zien wat ik las. De tweede keer dat ik de boeken gelezen heb heb ik echt het verhaal erachter kunnen lezen.
@myst; ja heb gewoon kunnen slapen hoor hihi! Gewoon weer om uurtje of 4 vannacht kwam ie even Het kolven is goed gelukt moet ik zeggen, 100 cc uit 1 borst. Flesje geprobeerd vanmorgen, dronk als een tierelier uit die fles helemaal top dus.