Jeeeej ik heb een keer gelijk hoor hahaha. Gefeliciteerd mop, al overgesprongen van de roze naar de blauwe wolk haha?
Whaaaaa!! Leuk leuk leuk! Ik zei t toch een jongen! hehe weer gelijk! Welkom in het jongens team Nu jij nog pix en de rest moet natuurlijk zo snel mogelijk volgen!
@hier; ppff hele dag ging goed prima niks aan het handje maar heb me toch een pijn in mn bil!! Woooww dit is echt niet grappig gewoon kan niet eens normaal lopen, loop erbij als een houthakker en nog eens wat krampen welja! Gaat goed hoor! dus ik doe niks meer vanavond, klaar ermee! Mn mannetje mag de rest lekker doen haha! Mama is klaar voor vandaag!
@joyce wat gaaaffff! Gefeliciteerd meid lkkr genieten @mami rustig aan doen meid lkkr met de beentjes omhoog @hier ook doodop pfff.. was ff langs de primark in nijmegen gegaan met ml na de bezichting en werd er helemaal gek van! Niks voor mij nu met al die mensen pffff... wel hele leuke babykleertjes gezien, maar vertikte t om in zo'n lange rij te staan!
Ik ben hier tot de conclusie gekomen dat de bank te diep en te laag is, het kost me steeds meer moeite om er fatsoenlijk uit op te staan hahaha... pfff, dan voel ik me dus wel een tonnetje Hier alles oké, kleine nog steeds druk draaiend, maar ze doet me soms wel pijn hoor, niet echt fijn als ze onder tegen mijn ribben aan trapt... Ik word steeds meer nieuwsgierig naar onze kleine dame... hoe zal ze eruit zien??? ML vroeg gisteren aan mij: zal ze donker haar hebben (ik) of blond (ml)... met die vraag ben ik dus nu al een dag bezig haha... moet nog ongeveer 9 weken wachten, dan weet ik het Fijn paasweekend iedereen!
@joyce dat weten we nog niet. Zijn meerdere kandinaten voor die ons zijn ook uitgenodigd.. we krijgen zsm bericht, maar betwijfel of wij t worden, want de mensen voor ons leken ook erg enthousiast was wel een mooie en ruime appartement @miep haha dat heb ik met onze bed. Die kunnen we gelukkig wat hoger instellen en ga een grotere dikkere matras aanschaffen. Scheelt ook heel wat Van de kraamzorg moet onze bed op klossen en wil deze bestellen, maar onze bed heeft geen poten en als die dan op klossen moet, gaat die naar de maan... die ga ik dus mooi weigeren. Ml kan de bed wel verschonen en ben niet van plan als ik wakker ben in mn bed te blijven. Ze hebben dus nix te zeiken en anders betalen ze dus mooi de schade die ze aan ons bed aan willen brengen!
Mys over die klossen zo een bed heb ik ook! Mijn vent verschoont het bed wel hoeft zij niet tr doen daaahaaaaag! En wil in het ziekenhuis bevallen hahaha
Ze moeten niet zo miepen over die paar dagen. In de zorg komen we ook vaak tegen dat mensen geen hoog-laag bed hebben. Die bedden moeten ook opgemaakt worden en soms verlenen we ook zorg aan bed. Als mensen echt op bed verzorgd moeten worden, kunnen we wel eisen stellen, maar voor die enkele keer doe je toch niet moeilijk.... hier zijn de klossen wel besteld, maar ik weet niet zeker of ze er wel onder komen hoog. Ligt eraan hoe mobiel ik ben. Als ik echt veel op bed moet liggen vanwege een wond ofzo, dan mogen die klossen er wel onder, anders pech gehad
Buiten dat. Als hun dat niet mogen doen alle respect! Snap ik best. Maar me moeder of me schoonmoeder of me vent kunnen ook wel een bed opmaken. Tenzij ze het elke dag gaan verschonen maar dat lijkt me niet. Me schoonzusje had een kraamverzorgster een leerling en zij zou de laatste zijn en dan mocht ze alleen op pad voor kraamhulp. Me schoonzusje ging douchen na de bevalling en die griet moest dr afdrogen maar dat durfde ze niet. Dus na een paar minuten zegt me schoonsis ga je me nou nog afdrogen pf hoe zit dat. Me zwagertje were continu op pad gestuurd om bijv koffie brood luiers ed te halen. Ze was alsmaar bezig met de kleine, schonesis en zwager kregen de kans niet om de kleine te verschonen oid. En toen waren ze het zat en hebben die griet de deur uit gezet. Ik weet dus al mijn eisen en precies wat ik wel en niet wil. Ben overal heel duidelijk in. Me vk zei ook toen, heel goed dat je zo duidelijk bent!
Eigenlijk heb ik niet zo'n zin in kraamzorg.. heb liever dat de mensen die ik vertrouw mijn huishouden doen. Zelfs met douchen etc.. zij mogen mij alleen maar helpen met de baby en liever niet bemoeien met de huishouden. Heb ook aangegeven dat mijn moeder en zusje ook hier zullen zijn en alles voor me zullen doen. Vind die 49 uur kraamzorg eigenlijk best te veel en niet nodig.. Moet er ook per uur een eigen bijdrage voor betalen.. denk dat ik ze ook op de den duur de deur zal wijzen hoor Verder heb ik denk ik last van harde buiken? Het voelt echt zwaar onderaan mn buik, waardoor ik niet eens fatsoenlijk kan staan of lopen pfff...
Hier heeft de kraamzorg aangegeven dat ze geen huishoudelijke taken doen.... hooguit een wasje als ze veel handoeken gebruikt hebben... maar verder alleen moerder - kind - zorg. Dus ze wegen de baby, voeren wondzorg uit indien nodig, en observeren de borstvoeding. Verder heb ik gevraagd of ze de papa to be wat uitleg kunnen geven over de verzorging... aankleden, verschonen, in badje doen etc. Maar Mys, wat heb jij veel kraamzorg... ik maar 21 uur: 7 dagen en dan 3 uur per dag... ik mocht wel meer, maar dat vond ik zelf onnodig, dus ze komen maar 3 uur per dag ipv 7... als het echt nodig is zullen ze meer komen. Denk niet dat het nodig is. Bij de keizersnede kreeg ik ook niet meer: de eerste drie dagen in het zkh, daarna nog 4 dgn kraamzorg van 3 uur per dag.
Ik heb geen idee waarom ze 49 uur genoteerd heeft, maar ga er dan wel achteraan of ze dat ook om kunnen zetten in 21 uur ofzo.. heb ze liever zo min mogelijk om me heen
... Volgens mij hebben ze mij ook gevraagd of ik 7 uur per dag wilde of minder... Ik zou inderdaad even bellen, als er dagelijks iemand bij je is is 7 uur een kraamverzorgster in huis wel heel erg veel, lijkt me ook niet leuk voor de kraamverzorgster want die moet haar uren dan echt uitzitten.... Wij hebben hier ook een hele overzichtelijke map gekregen waarin we zelf veel kunnen bijhouden: de voedingen, natte luiers/poepluiers, slapen... en info over voeding, slapen, verschonen etc als naslagwerk. ML krijgt 3 weken vakantie zodra de kleine er is, dus bij ons zit het ook wel goed, mocht ik erg in de kreukels liggen
Ik zou xe best graag om me heen willen mits ze zich niet gaan bemoeien met hoe we het doen. Gewoon normaal lekker meedraaien en er zijn wanneer we het evem niet meer weten, een bakkie koffie meedrinken en een beschuitje mee eten. Normaal dan doe je al gek genoeg hahaha.
zo, daar was ik weer ladies...fijne paasdagen trouwens het gaat hier best goed, weinig last van misselijkheid, maar de moeheid/benauwdheid is nog wel volop aanwezig. ik krijg trouwens nu al de vraag of het een tweeling is hahaha