Op naar HSG?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nen87, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi meiden,

Hier een spannende ronde deze maand. Het is de laatste maand met clomid. Doordat ik erg veel last heb van de bijwerkingen, hebben we besloten om met clomid te stoppen. Ik kreeg altijd wel mooi een eitje (vaak twee), maar die bijwerkingen zijn niet altijd goed te handelen. Als het deze maand niet raak is, gaan we over op menopur. Maaaaaaaaar dan moet ik ook een HSG ondergaan! Ik zie daar zo ontzettend tegenop! Heb hier verhalen gelezen dat het nogal pijnlijk is. Dus het is nu extra spannend op het wachtbankje. Ik hoop dat het ons eindelijk eens gegund is dat er een klein wondertje in mij groeit en ik hoop ook een beetje de dans van de HSG te ontspringen...

Best lekker om het even van me af te schrijven :)

Liefs

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb een paar jaar geleden het HSG-onderzoek gehad. Op internet kom je de vreselijkste ervaringen tegen, dus ik zag er enorm tegenop. Maar het viel me echt 100% mee. Het vastzuigen van het cupje voelt even vervelend, maar van het inspuiten van de vloeistof heb ik helemaal niks gevoeld! Ik dacht dat ze nog moesten beginnen, maar het was er al doorheen. Een uur van tevoren een pijnstiller innemen, dat scheelt een heel eind!

Heel veel succes alvast!

3. zus01

zus01 Niet meer actief

@nen87

Ik heb afgelopen vrijdag een HSG gehad. Zag er tegenop, maar dat kwam meer door de eventuele uitslag. De voorbereidingen (eendenbek, cupje etc etc) daar heb ik helemaal niets van gevoeld. De gyn zei ook op dat moment dat ik het ''heel goed kon hebben''
    Alleen het inspuiten van de vloeistof was bij mij redelijk pijnlijk. Ik heb nooit zo'n hele erge last van menstruatiekrampen, maar dit was er 1 in overdreven vorm, zal ik maar zeggen. Gelukkig duurde het maar een paar seconden.
    Ze zagen bij mij dat mijn linkereileider niet goed open lag. Ik heb het vermoeden dat daarom het inspuiten extra pijnlijk was.
    Uiteindelijke uitslag hoor ik over 2 weken, aangezien er na de HSG ook nog een foto is gemaakt en aan de hand daarvan gaan ze verder een conclusie trekken (wellicht een laparascopie).

succes ermee!!

4. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mei hsg gehad en kreeg recept voor pijnstilling mee. Heb 2 x 500 paracetamol en 1 zetpil diclofenac uur van tevoren genomen en als je daarnaast jezelf kan vermanen ontspannen erin te gaan, valt het 300 % mee, geloof me.
    Ook bij mij zei de gynacoloog dat ik me goed kon ontspannen en ik veel kon hebben, mede door de pijnstilling denk ik maar ook dat ik me had voorgenomen enigszins te ontspannen en het over me heen te laten komen (zinsopbouw..:D)
    Het inspuiten was even gevoelig maar als je even je kiezen op elkaar zet, is het zo voorbij.
    Het lijkt echt erger dan het is, in mijn geval dan. Ook heb ik me tijdje ervoor niet meer op het net ingelezen want iedereen ervaart het anders en vind dat je je dan onnodig druk maakt terwijl het bij jou wel enorm mee kan vallen, net als bij mij;)
    Succes met alles!

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ jippie, ik probeer inderdaad maar niks op te zoeken op internet. Had er hier wel eens topics over gelezen, maar ga nu al die horrorverhalen niet opzoeken haha. Mijn fa adviseerde ook al om 's morgens een pijnstiller te nemen en dan een uur voor het onderzoek nog een. Dus dat advies volg ik gewillig op :D Maar hopen natuurlijk dat het onderzoek er niet hoeft te komen..

@ zus, ik heb altijd heeeeeeel erg pijnlijke menstruatiekrampen (lees: ik kan niet normaal functioneren) dus als het daar op lijkt, weet ik een beetje wat ik zou kunnen verwachten. Vervelend zeg dat bij jou de linkereileider niet goed open lag. Spannend nu dus voor de 23e.. Zie je er tegenop als ze een laparoscopie gaan doen?

@ jaira, tnx :)

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hee nen , ik hoop ook heel erg hard dat je die hele HSG niet nodig hebt ! :D

x !

7. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ook ik heb deze maand (11 juni jl.) een HSG gehad en gebruik al een tijdje Clomid (100mg). Avond van te voren en 1 uur van te voren een pijnstiller ingenomen (op doktersrecept, Naproxen, dus een echte 'kanonskogel'). Het inspuiten van de vloeistof was even niet aangenaam, inderdaad een hele hevige ongikramp maar gelukkig was dat zo voorbij. Tip: Doe wel vooraf een maandverbandje in, de contrastvloeistof kan teruglopen en er kan nog wat bloed meekomen. Was bij mij in ieder geval zo.

Gelukkig was bij mij de uitslag goed en waren de eileiders goed open.

Misschien geeft het je hoop dat ik afgelopen zondag positief heb getest en nu dus zwanger ben! (ondanks of dankzij de HSG?? Wie zal het zeggen... ;))

Ik wens je heel veel succes en hoop dat jij ook snel geluk hebt. Zal voor je duimen.

Liefs

8. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ ly, tnx meid :)

@ nina, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik heb wel vaker verhalen gelezen over meiden die snel na de HSG zwanger raken. Goeie tip ook over dat maandverbandje!

9. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik heb ook die zeer pijnlijke menstruatiekrampen, maar bij de HSG heb ik lopen janken zo'n pijn. Alles was gewoon open (was dus niks aan de hand) maar dat is geen indicatie voor wel of geen pijn. Heeft echt met de gevoeligheid bij jezelf te maken.

Ik hoop voor de dames die het nog moeten ondergaan dat het meevalt. Ik vond het wel verschrikkelijk maar 2 weken later was ik wel zwanger :D

10. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ druif, als het uiteindelijk zorgt voor een zwangerschap op korte termijn, heb ik die pijn er wel voor over!
    Ik heb bij mijn eisprong ook altijd erg veel pijn. Mijn fa zei dat er dan bloed vrij kan komen en dat bloed irriteert de darmen en kun je dus veel pijn van krijgen in je buik. Ik denk dat dat een beetje vergelijkbaar is met de contrastvloeistof die er dan in je buikholte loopt? Het voelt alsof je over een mes gaat zitten. Maar ik ga voor alsnog voor deze ronde en hoop de hsg mooi te ontlopen :D

11. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Ik krijg wel gemengde gevoelens bij het lezen van jullie verhalen.
    Zodra mijn menstruatie begint moet ik ook een afspraak gaan maken.

Maar we hopen dat het niet nodig zal zijn....wie weet :p

12. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Brechje, ik hoop dat het je bespaard blijft! Het blijft een spannend onderzoek om te moeten ondergaan.

13. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik hoop dat je het niet hoeft te ondergaan. Ik zal maar niet vertellen hoe het bij mij ging ;)
    Maar goed, alles voor een beeb toch!?

14. zus01

zus01 Niet meer actief

@nen, nee ik zie niet op tegen die laparoscopie, omdat ze dan dus ook werkelijk iets gaan doen aan die verstopping (hoop ik dus...). met die HSG werd enkel een diagnose gesteld, natuurlijk en dat was even schrikken. maar we zien de 23e wel weer verder! ik heb van wachten ondertussen een hobby gemaakt! :D

15. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ heitjekarweitje, was het zo vreselijk? Ik zie in ieder geval dat de uitslag niet goed was. Balen zeg!! :(

@ zus, ja volgens mij is wachten inherent aan zwanger willen worden haha.

16. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    idd....alles voor een beeb :D

17. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Helaas helaas helaas. Vanmorgen (15DPO) een negatieve test (kv 2v5)... Dus tóch op naar de hsg :(

18. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Oh balen meid...
    Maar je bent nog niet ongi toch?? Dus er is nog hoop!
    Als je toch ongi wordt...wens ik je heel succes met de HSG!

19. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Ik heb net ook wat lichts gespot na het toiletbezoek.
    Ik hoop het zo van niet....
    Heb nog niks getest.
    Had gister wel steken in m'n linkerzij,kan hier dus nog alle kanten op.
    Word wel een paar spannende dagen, maar ik vrees het ergste... :(

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vond het ook niet een fijn onderzoek. Maar net op het moment dat ik dacht: STOPPEN was ze ook al klaar. Daarna een beetje bloedverlies en krampen.

Zie dat je in Friesland woont, in welk ziekenhuis word je behandeld? Mag ook in een pb hoor.

Ik moest trouwens voordat ik met clomid begon die HSG doen want stel als de eileiders dicht zitten dan heeft clomid eerst ook nog geen zin. Ik was na 6 rondes zwanger met 150 mg van onze tweeling.

Die bijwerkingen waren ind heel vervelend. Ik kreeg allemaal lichtflikkeringen in mijn ogen en vage lichamelijke klachten.

Succes!

Deel Deze Pagina