KLopt door de endometriose, ik ben er in april aan geopereerd. 2 cysten (1 van 3 en de ander 6 cm) van mijn linker eierstok verwijderd, mijn linker eierstok zat verkleefd met mijn dikke darm, mijn linker eileider was verkleefd, blaas was verkleefd en gekanteld en baarmoeder was verkleefd....Na de operatie ben ik 4 maanden in de overgang gezet als voorbehandeling voor de IVF maar ook als nabehandeling van de operatie, geen pretje iig. Lieverd, voor jou is het nog 8 daagjes voor je afspraak. Ook jij succes meis.
Er kwam gisteren ineens weer een gedichtje in me op. Hier zit je dan alleen Niemand om je heen Alleen met je verdriet Niemand die het ziet Geen arm om je heem Je hart voelt als een steen Niemand die je troosten kan Zelfs niet je eigen man Je moet je hart toch kunnen luchten En niet je verdriet blijven wegzuchten Laat je tranen eens lopen En stel jezelf eens open Het is niet makkelijk en het kost tijd Maar als je het doe heb je echt geen spijt Niet iedereen begrijpt je pijn en verdriet Maar er zal echt wel iemand zijn die het begrijpt en ziet Ze zullen je troosten en slaan om arm om je heen Dan voel je je opgelucht en niet meer alleen.
Hey Vlinder, Wauw! Dat gedichtje is precies zoals ik me geregeld voel en meestal komen mijn tranen op het werk bij mijn lieve collega's die dan inderdaad een arm om me heen slaan en er gewoon voor me zijn. Heel fijn! Balen dat je zoveel verklevingen hebt gehad van de endometriose. Wat een klote ziekte is dat zeg! Hopelijk gaat deze IVF de oplossing zijn en ben je lekker zwanger. Heb eens gehoord dat dit ook ervoor zorgt dat je minder last hebt van de endometriose. Voor mij komt de afspraak inderdaad ook dichterbij. Ben reuze benieuwd wat die afspraak precies inhoudt en wat ons te wachten staat. Nog even en dan zullen we het weten. Liefs, Misty
Hee dank je. Wat de endo betrefd, IVF en endometriose gaan juist helemaal niet goed samen. De stimulatie hormonen kunnen er juist voor zorgen dat de endo goed zijn best gaan doen. Hiervoor zijn we gewaarschuwd door het IVF-team en meerdere gynaecologen. Zwangerschap en endo is wel goen en dat bedoelde je ook denk ik.
Morgenochtend het gesprek, we zijn benieuwd.... Wat zullen ze zeggen over de mislukte stimulatie? Hoe gaan ze het deze keer aanpakken? Wanneer zullen we weer mogen starten?
Hey Vlinder, Wilde je even heel veel succes wensen morgen! Altijd weer spannend zo'n gesprek. Toi Toi Toi! Liefs, Misty
Nou waarom we perse persoonlijk moesten komen......Binnen 10 minuten stonden we weer buiten.... Bij deze pilstrip moet ik bij de laatste 4 uit de strip de Lucrin mee gaan spuiten, dan wachten op mijn ongie en vanaf CD 2 Gonal 300 erbij gaan spuiten en dan is de stimulatie weer begonnen. Dus, gelijk in november opnieuw starten!!
Nog een weekje en dan gaat de 1e Lucrin er weer in. Ik wil alleen van die *** ongie af, ik zit nu op dag 11 en ben het nu wel beu.
Hey Vlinder, Kan me voorstellen dat je baalt van je ongi. Niet fijn om daar zo lang last van te hebben, bah! Zie dat het aftellen voor het spuiten ook weer gaat beginnen. Succes alvast! Liefs, Misty
Jep maandag gaan we weer beginnen met de Lucrin. Net de medicijnen besteld en kan ze vanmiddag op gaan halen. Vanmorgen gebeld met het EZ en de ongie kan langer duren ivm de stimulatie (opbouw endometrium) enzo maar ik baal er flink van, ik zit nu op dag 12.
Hey Vlinder, Kan me voorstellen dat je helemaal klaar bent met je ongi! Bah, 12 dagen is ook wel heel erg lang. Hopelijk houdt het vandaag ineens op en ben je ervan af. Doe lekker rustig aan en verwen je zelf maar een beetje met een kop thee en een goed boek Misschien dat het je een beetje opvrolijkt. Liefs, Misty
Jaja, vanavond starten met de Lucrin. Helaas nog niet van de ongie af maar het word minder. Dag 17 nu en ben het zo beu. Maar iig starten we vanavond weer.
Hey vlinder Zie net dat je je eigen topic hebt! balen dat de escape iui is mislukt... Bij mij had die 2e poging met 300 gonal opeens super resultaat qua folly's: 10 stuks, terwijl bij de 1e poging (ook escape iui) er maar 4 follý's waren, en de 3e poging zels 12 folly's: dussss succes!!!
Dank je meis, dat geeft moed voor deze poging. Ik had er de vorige keer maar 1 die goed groeide en totaal 4 hele kleintjes....
En we zijn weer gestart gisteren met de Gonal 300, Lucrin spuit ik ondertussen alweer een week en de opvliegers komen ook weer langs. Volgende week woensdag de 1e fm en ben heel benieuwd wat deze keer te uitslag zal zijn.
Ik heb vamorgen met het EZ aan de tel gehangen want ik wist niet zeker wanneer de 1e fm was, ik had de afspraak op dinsdag in mijn agenda staan en op mijn schema op woensdag maar hij is dus op woensdag. Ik vroeg naar het bijkomen van de kilo's, maar ze wist niet zo goed wat ze ermee aanmoest geloof ik. Ze zei: "Euhm, tja, ja. je bent nu 4 dagen aan het stimuleren en zo vroeg kunnen we er nog niks over zeggen." Toen ik zei dat de Gonal verdubbeld was en of daar dan die kilo's vandaan kunnen komen antwoorde ze weer met: "Tja, ja....ja helaas kunnen we er niet veel over zeggen, mocht het de spuigaten uit gaan lopen dan moet je weer even contact opnemen." Nou daar heb ik dus niet zo heel veel aan. Wat moet de spuigaten uit gaan lopen???? Maar goed, we wachten het af tot woensdag. Ik voel echt iets bij mijn stokjes, vooral rechts....Net of er zit iets in wat er niet hoort en een beetje knelt zeg maar, moeilijk uit te leggen. Natuurlijk slecht geslapen en dan moet ik de komende 4 dagen hele dagen werken.... En ik heb er nu echt totaal geen zin in.....Maar na die 4 daagjes weer lekker 3 daagjes vrij. Ik heb mezelf voorgenomen om iedere ochtend te gaan wegen om het gewicht bij te houden. Ik snap er echt niks van joh. Ik ben een maand lang ongesteld geweest en dan toch die kilo's eraan terwijl ik niks meer ben gaan snoepen ofzo....Vreemd.
Hier ook behoorlijk aangekomen van alle stimulaties! Maar wat ze bedoeld met de spuigaten uitlopen, waarschijnlijk als je zelf overstimulatie vermoedt... Dat knellende gevoel is trrouwens goed!!!! Grow eitjes grow! Ik duim voor een mooi resultaat.
Oooh ik ben zo opgelucht en blij.....IK HEB POSI NIEUWS!!!! Ik had recht 6 eiblaasjes zitten waarvan er 1 al 20mm was en de rest tussen de 10 en 17mm en links zaten er 4of5 die ook tussen de 10 en 17mm waren.... Het is niet echt een super score maar ben al wel blij dat deze poging ook echt een IVF poging wordt. Vrijdag heb ik de 1e FM en dan weten we hopelijk wanneer de punctie zal zijn. Ikzelf denk zaterdag, zondag of maandag. Ooh meiden ik ben zo blij, mijn mannetje ook toen ik hem belde. Nu hopen dat ze even goed door groeien en dat er in de blaasjes ook eitjes zitten. Zo eindelijk eens een posi bericht van deze kant.