op nette manier vragen niet te bellen tijdens rusttijden

Discussie in 'Geboortegedichten' gestart door sweetchocolate, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo meiden,

Vooral mijn schoonmoeder heeft de tik om iedere dag tijdens mijn rusttijd te bellen. Dit zal ongetwijfeld zo door blijven gaan, ook als kleine er is, totdat ik weer aan het werk ben. Dus over 3 maanden.

De eerste tijd dat de kleine er is zullen wij niet voldoende aan slapen toekomen. En hebben onze rust dus heel hard nodig. Maar ik zit in de maag met mijn schoonmoeder. En wellicht ook zodra de kleine er is met andere mensen die afspraak willen maken.

Ik wil dat er helemaal niet gebeld word tijdens onze rusttijden. Zowel 's middags als 's avonds niet. We hadden het er gister over met zwangerschapsgym. Er werd gezegd, neem je rust, je zult het hard nodig hebben. Maar ja, ik word wel wakker als beneden de telefoon gaat. Kan niet aan vriend vragen of hij naast de telefoon zit om direct op te nemen, zodat wij onze rust kunnen pakken.

Daarom leek het een oplossing om te verzoeken niet te bellen tijdens rusttijd. Maar op subtiele wijze. Iets van u begrijpt vast wel dat wanneer wij tussen 13.30 uur een 15.30 uur en na 21.30 uur rusten wij geen telefoon willen ontvangen... Of iets in die trant.

Wie heeft er nog andere suggesties? Overigens, dit is niet voor enkel schoonmoeder, maar voor iedereen die langs wilt komen, of wilt vertellen dat de hond ziek, zwak en misselijk is en hoe erg ze het wel niet vindt, etc.

2. Storm

Storm Niet meer actief

Als ik dat zo lees hoef je het voor je schoonmoeder niet te doen. Die belt toch wanneer ze er zin in heeft. Je zou haar kunnen vragen of ze voortaan niet meer wil bellen als je aan het rusten bent van die tot die tijd.

Op een geboortekaartje, tja, voor mezelf gesproken vind ik het vrij logisch dat wanneer er op een kaartje staat dat er van 13.30 tot 15.30 en na 21.30 gerust wordt, je dan ook niet belt. Maar misschien denk ik daarin wel te simpel.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vind dat ook logisch.

Nou had ik geen vaste tijden (ben niet zo van een verplichte break, ga op bed als ik omkiep zegmaar) maar als ik wel op bed lag nam ik of niet op of manlief nam op zodat ik toch kon "rusten".

Als ik al eens sliep, dan was dat muurvast..en kwamen ze me wakker maken met een heerlijke kom fruit *zwijmelt nog even terug naar precies een jaar geleden*

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, wij hadden ook rusttijden vermeld op het kaartje en werden af en toe toch gebeld. Gelukkig kwam het niet vaak voor. Als ik echt erg moe was, schakelde ik alle inkomende gesprekken gewoon rechtstreeks door naar de voicemail. (Op de vaste telefoon dan, mobiel liet ik dan wel aanstaan om in geval van nood toch bereikbaar te zijn. Maar daarvan heeft bijna niemand mijn nummer.)

Als smoeder toch belt, heb je tijdens de kraamweek in ieder geval nog de kraamverzorgster die kan uitleggen dat het echt niet de bedoeling is dat je tijdens rusttijden gebeld wordt. Misschien snapt ze wel dat dit ook voor de weken daarna geldt.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou de vaste telefoon er gewoon even uittrekken of zacht zetten en het geluid van mijn mobiele telefoon uitzetten. Zo kan je lekker ongestoord slapen. Zo heb ik het ook gedaan. En als ik weer wakker was kon ik zien wie er gebeld had en evt. terugbellen.

6. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Tussen 13.30 en 15.30 en na 21.30 willen wij graag even een rustmomentje voor ons gezin, ook een belletje of smsje zit er dan niet in!
    -------------------------------------------------------
    Tussen 13.30 en 15.30 en na 21.30 gaat de deur op slot en de telefoon uit, graag ervoor of ernaar bellen om te komen kijken naar onze kleine spruit.
    --------------------------------------------------------

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Die twee zijn leuk!

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou gewoon de stekker eruit trekken, probleem opgelost.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor mij zou het probleem dan zijn dat je in een noodgeval ook niet meer bereikbaar bent.

10. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Ik vind de twee gegeven gedichten wel erg leuk :)

wel lastig als mensen tussen die tijden bellen....

11. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig hè, zulk soort dingen! Heb je het überhaupt wel eens besproken met je schoonmoeder? Of je vriend het laten doen misschien....
    Ik heb geen verdere suggesties voor gedichten, de twee die gegeven zijn vind ik wel erg goed!

Mijn vriend heeft zijn moeder al even duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is om 2x per dag langs te komen in de kraamweek (en erna ook niet). Bij de eerste deed ze dat wel en ik heb er toen niks van gezegd omdat ik geen ruzie wilde. Nu kan het me echt niks schelen wat ze van me denkt, dus ik heb tegen vriendlief gezegd: óf jij zegt het, óf ik doe het. Toen heeft hij het uit voorzorg maar zelf gedaan :D
    Het is voor ons zoontje ook al druk genoeg, een broertje of zusje erbij, een kraamverzorgster over de vloer en dan ook nog eens 2x per dag opa en oma erbij. Vind ik niet zo nodig...
    Dus...ben benieuwd of ze zich eraan gaat houden ;)

Succes ermee in ieder geval!

12. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zet gewoon je mobiel uit ( geluid uit) en zet de telefoon beneden wat zachter of ook uit.
    Ik zou er echt niet aan denken om te gaan bellen tijden rusttijden maar een sms, daar denk ik echt niet bij na wanneer ik die verstuur. Vind ik persoonlijk ook wat ver gaan.

13. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik werd tijdens de rusttijden niet gebeld door bekenden maar voor afspraken voor de baby of stomme verkooptelefoontjes.
    Uit voorzorg mobiel geluid eraf en telefoon op stil als je écht je rust wil.
    En je schoonmoeder, tja nummermelder en niet opnemen tijdens de rusttijden ookal ben je wel wakker, beetje opvoeden ;)

14. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Lees gelijk even mee. Heb ook zo'n trouwma.
    Bij ons zoontje kwam ze niet speciaal vaak, maar ze kwam echt gewoon binnen wandelen als het haar uitkwam.
    Echt niet leuk als je al visite heb en die tang komt erbij zitten.
    Maar dat mag je zeker niet op het kaartje zetten he;)

Denk dat je gewoon duidelijk moet zijn en als dat ruzie word dan is het maar zo.
    Anders krijg je het wel over iets anders als ze echt zo lastig is.
    Ik heb me hetzelfde voor genomen deze keer hoor.

Sterkte.

15. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zusje heeft dit opgelost , door de gewone telefoon eruit te trekken om 12uur tot 15uur. En haar mobieltje liet ze achter bij de kraamverzorgster.
    Of ze zorgde dat haar gewone telefoon ook een handsfree beide bij de kraamverzorgster lagen zodat zij de telefoon op kon nemen. En t geluid heeft zwager zachtjes gezet of op trillen zodat ze beide niet t geluid boven hoorden.

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wij hebben op ons geboorte kaartje straks gewoon staan dat we rusten van 12.00 tot 15.00 uur en na 20.30 uur.
    Mocht iemand me dan toch wakker bellen of onverwacht op de stoep staan, dan ben ik gelukkig nie op me mondje gevallen, en ongeacht wie er staat krijg dan van mij te horen dat dit nie de bedoeling is.
    Iedereen kan toch lezen op kaartje dat we rust tijden hebben.
    Ben daar heel makkelijk/nuchter in.

Deel Deze Pagina