ik wil graag weten over vrouwen die asperine hebben geslikt (50mg) om een miskraam te voorkomen. Ik wist niet bij welke onderwerp ik dit moest plaatsen . Ik heb 31 maart mijn 4 de miskraam gehad ,mijn gyn adviseerde mij om bij de volgende zwangerschap asperine te slikken ??????? zijn er vrouwen die dat hebben gedaan en met positief resultaat ???? Ally
Ik heb het ook gehoord, dat paracetamol de kans op een miskraam verkleint. Weet er verder ook niet het fijne van. ben benieuwd of iemand er meer van weet
Ik meende juist dat aspirines de kans op een miskraam verhogen in de eerste weken van een zwangerschap. Paracetomal overigens niet. Nou weet ik het ook niet meer.
ja, daar zit ook weer verschil in, nou als ik zeker zou weten dat dat een miskraam zou verkleinen....
Ik heb er wel over gehoord, maar een gevalletje van de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt. Sorry. Misschien moet je eens een beetje googlen voor wat meer informatie?
Geen grotere kans op baby door aspirine Een tweejarig onderzoek in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven wijst uit dat het slikken van aspirine de kans op een zwangerschap na een reageerbuisbevruchting niet vergroot. De gynaecoloog Dick Schoot en gynaecoloog in opleiding Ivo van Dooren presenteren deze resultaten tijdens de jaarvergadering van de American Society of Reproductive Medicine. Een eerder onderzoek van een groep Argentijnse gynaecologen leek uit te wijzen dat patiënten die een In Vitro Fertilisatie (IVF)-behandeling ondergaan, eerder zwanger worden als ze aspirine slikken. Dit onderzoek deed veel stof opwaaien, zowel onder gynaecologen als IVF-patiënten. Veel IVF-patiënten gingen onder het mom baat het niet dan schaadt het niet op eigen houtje aspirine slikken, in de hoop zo eerder zwanger te raken. Aspirine (acetylsalicyl) wordt momenteel voorgeschreven bij kwalen als hart- en vaatziekten, hersenaandoeningen, een herhaalde miskraam en zwangerschapsvergiftiging. Mede om deze reden is de invloed van aspirine tijdens een IVF-behandeling onderzocht. Positief effect blijft uit Het onderzoek van het Catharina-ziekenhuis wijst helaas anders uit dan het Argentijnse onderzoek. Schoot en Van Dooren vroegen ongeveer 200 patiënten aspirine, dan wel een placebo (fopmiddel) te slikken, om de invloed ervan op de zwangerschap te onderzoeken. Zowel de arts als de patiënt wisten op dat moment niet welke stof de patiënt door de ziekenhuisapotheek voorgeschreven kreeg. Na analyse van de resultaten, bleken de vermeende positieve resultaten uit te blijven. Het slikken van aspirine heeft geen positief effect op de zwangerschapskans bij IVF-patiënten. Ondanks het teleurstellende resultaat, is dit onderzoek van grote waarde voor de gynaecologische wetenschap. Hiermee behoort de discussie in de spreekkamer over het vermeende positieve resultaat van aspirine op de zwangerschap tot het verleden. Ook neemt het aantal patiënten dat zelfmedicatie toepast tijdens de IVF-behandeling waarschijnlijk af. Dit vond ik op internet. Maar dat zegt niets over het voorkomen van miskramen.
Sommige pijnstillers verhogen kans op miskraam Zwangere vrouwen die een niet-steroidale ontstekingsremmer (NSAID) of aspirine gebruiken, lopen een hogere kans op een miskraam. Paracetamol blijkt daarentegen volkomen veilig te zijn. Dit blijkt uit een Amerikaanse studie bij 1055 zwangere vrouwen. Het gebruik van een NSAID tijdens de zwangerschap verhoogt het risico op een miskraam met 80%. Vooral het gebruik van dergelijke geneesmiddelen in de eerste weken van de zwangerschap brengt een sterk verhoogd risico mee. Ook wanneer de geneesmiddelen langer dan een week werden gebruikt, is er sprake van een sterk verhoogd risico. De onderzoekers keken niet naar de gebruikte dosis. De onderzoekers raden daarom het gebruik van NSAID's af bij vrouwen die zwanger willen worden. Wat aspirine betreft, past wel een kanttekening. Enerzijds geven de onderzoekers toe dat het aantal onderzochte patiënten die aspirine hadden genomen te klein was om definitieve uitspraken te kunnen doen. Anderzijds hebben andere onderzoeken uitgewezen dat laag gedoseerde aspirine kan helpen om pre-eclampsie en vroeggeboorte te voorkomen bij risico-patiënten En dit vond ik....
bedankt allemaal voor jullie reactie vooral Nies,misschien dat er nog iemand reageert die wel asperine heeft gebruikt. Hoop doet leven !!!!!!!! Ally
Ja dat dat iets anders is weet ik als geen ander( bij wijze van spreken). Maar wat ik er mee wil zeggen is dat ik het ook heb gehoord alleen dan met paracetamol, en niet met asperine. ik weet dat dat heel wat anders is, want bij een menstruatie mag je geen pijnstillers slikken met asperine erin, maar wel paracetamol. ( een voorbeeldje)
Hoi ik heb van de gyn na mijn 3e miskraam aspirine voorgeschreven gekregen. De reden is dat er soms problemen kunnen zijn met de doorbloeding. Als een vruchtje zich innestelt dan kunnen er bij een afwijking in de bloedstolling stolseltjes ontstaan die de ontwikkelende placenta kunnen afsluiten waardoor het vruchtje afsterft. De aspirine heeft een bloedverdunnende werking en zou dus kunnen voorkomen dat zo'n stolseltje zich vormt. Ik heb ook bloedonderzoek laten doen naar de bloedstolling maardat krijg ik pas in juni terug. Tot die tijd moet ik de aspirine blijven slikken. Helaas heeft het mij tot nu toe niet geholpen aangezien vandaag mijn 4e miskraam is begonnen. Helaas kan het ook een aanlegfout zijn waardoor het is misgegaan dus ik blijf ze maar slikken tot ik de uitslag terug heb. Als er inderdaad problemen zijn met mijn bloedstolling moet ik antistollingsmiddelen gaan nemen. Ik heb tabletjes van 80mg die ik moet oplossen in water (1 per dag) Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Ook ik slik aspirine. Mijn gyn zei: baadt het niet dan schaadt het niet. Je mag alleen de 80 mg niet overschrijden. Ik neem dus 2x 40 mg opgelost in water. Zijn er al verdere onderzoeken gedaan bij jou?
hallo, Harley,ik leef met je mee,veel sterkte. janne, na de 3 miskramen in 2005 ,een chromensomenonderzoek bij ons beiden ,alles was goed en nu na de 4 miskraam wil de gyn de asperine proberen????????? Ik zat eerst bij een andere ziekenhuis ,de dossier moet naar de huidige gyn maar dat was 12 april nog niet gebeurt ,ik moet 8 mei weer en dan hoor ik hoe ik verder moet . heb ook de eerste ongi na curettage ,het is heel weinig ,gebruik alleen inlegkruisjes sinds zondag. Ik wil na mei weer beginnen met zwanger worden ,maar ik heb nu heel erg de BABY kriebels. ik hoop dat ik het volhou om nog een maandje te wachten. Ally
Dus jullie zijn beiden gezond qua chromosoompjes dan. Zijn er buisjes bloed genomen voor stolling en hormoonpeil?
dat weet ik dus niet ,nu is afwachten op die dossier van de andere ziekenhuis. want voor de chromenonderzoek hadden ze ook buisjes met bloed afgenomen . wat hebben jullie allemaal gehad ???????? Ally
Voor het chromosomenonderzoek hebben ze maar 1 buisje nodig. Als ze er meerdere hebben gedaan, dan zal er ook wel meer onderzoek gedaan zijn. Is toch raar dat ze dat niet meedelen. Wij hebben "nog maar" 2 officiele miskraam gehad, dus wij hebben alleen nog maar het chromosomenverhaal gehad. Begin juni krijgen we daar de uitslag van. Heb daar nu al de zenuwen van. Maar goed geduld, zoals met alles.
Weet iemand misschien hoe het met je temperatuur zit als je aspirine slikt? Ik slik aspirine na mijn eisprong. Maar is je temperatuur dan lager dan normaal na je eisprong of juist hoger? Wie weet hier een antwoord op?