Even mijn hart luchten.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Truus84, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truus84

Truus84 Lid

4 dec 2011
    61
    0
    0
    Gister middag is een goeie vriendin van mij bevallen van een mooie dochter.
    Toen ik het smsje kreeg heb ik eerst 10 minuten op de bank zitten janken.
    Ik gun het hun van harte en ben ook wel heel erg blij voor hun, ze hebben ook wat meegemaakt.
    Maar ik voelde me zo klote (sorry voor mijn taalgebruik.)
    we zijn nu ruim 2 jaar bezig, en we willen het ook zo graag.
    Momenteel zit ik aan de duphaston en daar word ik ook emo en chagerijnig van dus dat speelt ook mee.
    En dan heb ik een vriendin waar het zo op het oog allemaal zo makkelijk gaat (weet ook wel dat het niet echt zo'n makkelijke zwangerschap voor haar is) en in even iets meer dan 2 jaar 2 kinderen op de wereld zet.
    wij zijn een maand later dan zij gestopt met de pil en we hebben nog steeds niets.
    Ik weet dat het dom is maar ik ben gewoon jaloers:).
    Zo nu ik het allemaal heb opgeschreven voel ik me al een stuk beter.
    Slaap lekker allemaal en ik hoop dat we allemaal een geweldig jaar krijgen.

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik weet wat je bedoeld.
    Ik ken ondertussen niemand meer die geen kinderen heeft/zwanger is of al van de 2e zwanger is.
    Terwijl ik de eerste was die er echt voor ging.

Ze hoeven er maar aan te denken en *POEF* zwanger...

Ik gun het iedereen...maar mezelf ook !

3. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het helemaal. Ook twee jaar bezig. Ik heb ook alleen maar mensen in mijn omgeving die zwanger raken, zijn of net geweest. Soms kan ik mijn jaloezie bijna net verbergen :(. Zeker niet als het in de eerste maand gewoon lukt!

Je hart luchten, lucht altijd op ;)

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik lees hier ook zoveel berichten van mensen die in ronde 1 zwanger worden, of binnen een ronde of 4...
    Of erger...de ongelukjes...

5. Siesi

Siesi Actief lid

1 jan 2012
    230
    0
    0
    Veldhoven
    Jaloers zijn is heel normaal. Zijn net zo'n echte gevoelens als blijdschap of verdriet. En vooral als het even niet lekker gaat met jezelf. Het is niet dom om dat te voelen. Het betekend ook niet dat je het hen niet gunt om een kindje te krijgen. Fijn dat het oplucht om hier te schrijven...

6. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Gooi t er maar lekker uit! Ik snap t wel!

Dikke knuf voor je!!

7. NinaD

NinaD Niet meer actief

Wat fijn dat je jouw gevoelens met ons deelt!
    Je bent niet alleen en jouw gevoelens zijn heel normaal.

Big Hug :)

8. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Heel begrijpelijk en herkenbaar
    Hier gewoon laten eruit gooien, al scheelt het maar iets, is het al fijn. Je vriendin is ook van jullie situatie op de hoogte? dan snapt ze vast ook wel dat je het er wel moeilijk mee hebt.
    Tenminste dat is gelukkig mijn ervaring.

Dikke knuff.

9. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Jeetje kan het me heel goed voorstellen.
    Wij waren in een zucht zwanger en toen was ik zelfs ongeduldig,
    Dus ik kan me zo goed indenken dat het deprimerend is als het zo lang duurt! Helemaal als mensen om je heen wel dat geluk hebben.
    Hoop dat je het weer even kwijt bent en dat het je toch een klein beetje goed heeft gedaan!
    Jaloerse gevoelens zijn niet raar, zo logisch!!
    Ik gun je een super jaar! En hoop dat je dit jaar met mooi nieuws komt!

Knuf!

10. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ook ik kan me de frustraties inbeelden.
    Ik ben alle keren gezegend met een snelle bevruchting en zwangerschap, maar mijn 2 tantes (schelen maar 9 en 11 jaar met mij, mijn moeder is de oudste zuster) kunnen beide geen kinderen krijgen (DES dochters).
    Omdat wij zo weinig in leeftijd schelen waren we ook altijd erg close. Eén van mijn tantes is ook bij 2 van mijn 3 bevallingen geweest terwijl zij de enige keer dat ze zwanger was haar kindje is verloren met 28 weken (terwijl ik 3 maanden minder ver was als zij).
    Al met al is het verdriet ondragelijk voor de gene die het niet zo "in de schoot krijgen geworpen".
    Ik wens een ieder die er zo naar verlangd alle geluk en vruchtbaarheid die er is!!
    Gooi het er vooral lekker uit als dat jullie oplucht!!

11. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Jeetje, dat kan ik me goed voorstellen en dan ben ik nog niet eens zo lang bezig. Wat NinaD al zegt: het is heel normaal om dit te hebben hoor, vooral als je al een tijdje bezig bent. *Big hug*

12. Truus84

Truus84 Lid

4 dec 2011
    61
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reactie's
    Heb ik het gevoel dat ik er niet alleen voor sta.
    Ja de vriendin die zondag is bevallen weet van onze situatie.
    De vriendin die van de 2de zwanger is weet wel dat het niet van zelf zou gaan maar niet hoe hard we aan het proberen zijn.
    Vind het moeilijk om het er met haar over te hebben, maar zal binnenkort wel moeten anders weet ze ook niet wat ik heb.

Mijn schoonzusje belde straks heel lief op, hoe het met me ging, nu onze vriendin bevallen is en we gisteravond een ooievaar gezet hadden.
    Dus ik heb ook in real life wel steun, maar daar stel je je toch stoerder op zo van: ach komt wel goed.

Maar ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie lieve reactie's.

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    snap je gevoel helemaal...wij hebben ruim 5 jaar gedaan over zwanger raken...in die periode van alles meegemaakt en gezien. vooral het gevoel van overgeslagen worden of voorbij gestreefd door anderen...en een tweede en derde...pffff...!

bij ons is het goed gekomen maar de wens voor een 2e is weer zo sterk, heb niet veel tijd meer, ben inmiddels 39 nu..maar ik mag me gelukkig prijzen met een kindje! wens jullie net zoveel geluk en hoop dat jullie niet zo lang voor hoeven te zwoegen...jullie hebben t ook verdiend!

14. Naomi2011

Naomi2011 Actief lid

28 dec 2011
    103
    0
    0
    Ook ik begrijp je heel goed. Wij zijn dan een jaar bezig, maar een vriendin van mij werd 'per ongeluk' zwanger En het kindje is nog geen jaar oud en ze is alweer zwanger geworden door de implanon heen. En toen zat ze er nog aan te denken om het kindje weg te halen. Gelukkig heb ik dat uit haar hoofd kunnen praten. Maar het is frustrerend dat het bij de 1 'zomaar' even lukt en bij anderen (zoals bij ons) niet.

Nu is het wel zo dat wij maar weinig kans hebben om zwanger te worden, vanwege mijn pcos en mijn vriend die geen goed zaad heeft, maar dat neemt niet weg dat het ons niet is gegund.

We blijven positief en ik hoop voor ons allen op een vruchtbaar 2012!! Dat we elkaar maar gauw met goed nieuws mogen verblijden.

Houdt moed en blijf positief!! Jaloezie is normaal en helemaal niet verkeerd of dom!!

Liefs,
    Naomi

15. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    ok ik moet bekennen dat ik idd een steekje voel in mn hart bij t horen dat iemand zwanger is.. niet altyd hoor maar wel bijv toen n nicht van mij tegen me zei dat ze zwanger wilde worden, raadde ik haar ovulatietests aan.. en ja hoor ik gaf haar de gouden tip haha .. het is haar van harte gegund maar soms lijkt t wel of ik de enige ben bij wie t nie lukt.

t grappige is dat ik me soms maar al te goed realiseer dat sommige mama's( als is het niet allemaal) soms ook weleens jaloers kunnen zijn op ons!
    mijn kinderwens is groot en hoop echt op een kleine baby met mama oogjes en papalach maar tot dan probeer ik soms ook te "genieten"van mn vrijheid, t gaan en staan waar je wil.
    je handtas pakken en vertrekken..

ik weet nie.. missch ben ik wel te optimistisch naar jullie zin, kan ook! :D

16. Truus84

Truus84 Lid

4 dec 2011
    61
    0
    0
    @Mukkie 11: Hoop voor jullie dat de 2de niet zo lang op zich laat wachten.

@Naomi 2011: Ja soms heb je van die succes verhalen van mensen die er eigenlijk niet op zitten te wachten.
    PCOS dat heb ik ook. Heb nu 4 rondes clomid 50 gehad en dat werkt niet meer. nu bezig met de 1ste ronde clomid 100mg, maandag 23 jan 1ste cyclusecho van deze ronde en ook de HSGscan. En wij hebben dan nog het geluk dat het zaad van mijn vriend goed is.

@Babybelle: Optimisme is nooit verkeerd. Je kunt niet bij de pakken neer gaan zitten want daar schiet je niets mee op.
    Maar op sommige momenten zit ik er even door.

Nou net als iedereen hoop ik op een vruchtbaar jaar voor ons allemaal.

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    #17 Lindangel, 14 jan 2012
    Laatst bewerkt: 14 jan 2012
    Natuurlijk mag je klagen en jaloers zijn. Sterker nog, ik zou het gek vinden als je niet jaloers was. Ik heb een vriendin die uiteindelijk via ICSI zwanger is geworden en die was elke keer zo positief als er weer iemand zwanger was (en ook hier hebben we een enorme babyboom). Ik vond het eigenlijk gewoon onmenselijk van haar. En als ik er dan naar vroeg zei ze dat ze oprecht blij was voor de ander. (Ik ken haar al heel lang en ik weet dat ze niet loog. Heel knap, maar ik zou het niet kunnen.)
    Wij waren twee keer binnen zes maanden zwanger, maar ik was al stikjaloers op iedereen die sneller was, dus ik vind het niet meer dan normaal dat jij dat ook bent.
    En ik denk dat je dat best mag uitspreken hoor, ook naar je schoonzus bijvoorbeeld. (Wat lief trouwens, dat die belt.) Je hoeft toch niet te liegen over je gevoelens?

Ik ga voor jullie duimen dat het HEEL snel raak is!

18. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Je mag toch best het klote vinden vor jezelf ookal gun je het hun? Ik hoop dat 2012 een mooi jaar voor jullie allemaal word!

19. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Jeetje :( dat zal niet mee vallen, hopelijk wordt 2012 jullie jaar! Sterkte en succes!

20. Naomi2011

Naomi2011 Actief lid

28 dec 2011
    103
    0
    0
    @Truus84 ohh jij bent ook aan de clomid. ik heb vorige maand de laatste 100mg geslikt, want ik ga nu over op hormonen spuiten, omdat wij voor IUI gaan, maar ik ben nu 5 dagen overtijd, maar durf nog niet te testen, omdat ik denk dat de menstruatie toch nog wel doorbreekt. eind vd week doe ik het pas om mezelf een teleurstelling te besparen. want de menstruatie kan natuurlijk ook wegblijven door de spanning voor het prikken of omdat ik het zo graag wil! ik heb vorige maand geen metingen gehad, vanwege de feestdagen en omdat we toch voor IUI gaan. dus weet uberhaupt niet of het heeft
    aangeslagen, maar denk het wel vanwege de vele bijwerkingen! dus we wachten hier netjes af, wel heeeel moeilijk hoor!

hou je me ff op de hoogte of de clomid 100mg wel aanslaat?

succes weer!

Deel Deze Pagina