Snap het niet ?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Daantje26, Mar 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje26

Daantje26 Actief lid

Apr 7, 2014
    191
    0
    16
    Gister avond getest en binnen 5 min een licht streepje ( goed kijken ;) heb de foto even in het negatief gezet.

Nu vanochtend getest en bijna wit! Geen idee wanneer mijn NOD is omdat ik drie weken geleden me implanon hebben laten verwijderen. Als ik het goed gevoeld had was mijn eisprong 3 of 4 maart.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heb je ook een originele foto en kun je die plaatsen?

Eisprong voelen is totaal niet betrouwbaar. Kans is dus zeer groot aanwezig dat je testen op je eisprong reageren en dat je nu pas rond je eisprong zit. Ja, dat kan. Vooral Kruidvat kan goed een eisprong detecteren middels een licht tweede streepje.

3. priincess

priincess Bekend lid

Feb 20, 2013
    666
    0
    16
    Fultime m0mmy!! ♡
    Duitsland

Eisprong voelen is Totaal niet betrouwbaar???????

Tuurlijk wel!!!! Ik voel elke maand mijn eisprong en precies 14 dagen later word ik ongesteld!! ;)

4. Daantje26

Daantje26 Actief lid

Apr 7, 2014
    191
    0
    16
    Ja dacht ook echt te voelen ;) Zie jij het streepje ook ? Misschien nog weinig hcg ?

5. priincess

priincess Bekend lid

Feb 20, 2013
    666
    0
    16
    Fultime m0mmy!! ♡
    Duitsland
    Als k eerlijk moet zijn zie ik helaas.geen streepje
    Misschien idd weinig hcg, als je ei hebt gevoeld Dan word je op 17/18 maart ongesteld ( hoop voor jou niet)
    Test dan over.4 dagen nog eens..

Wat had.je gevoeld dan tijdens je eisprong?

Ik voel elke maand drukkend/pijn gevoel in mijn onderbuik / eileiders, kan niet goed lopen of zitten en gaat binnen paar uur weer weg

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    ik zie niets

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,982
    15,610
    113
    Nabij Utrecht
    De pijn die je voelt is de groeispurt van het ei.
    Dit vind vaak plaats een paar dagen voor de eisprong.
    Het kan maar zo zijn dat je eisprong later was dan je denkt te voelen.
    Om deze reden is het voelen van je eisprong niet betrouwbaar.

8. Heidebloempje

Heidebloempje Actief lid

May 6, 2013
    104
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben dit niet helemaal met je eens. Ik voel mijn eisprong ook altijd. Op de dag dat het begint heb ik een positieve ovulatietest en zo'n 24 uur erna houdt het op. Vervolgens heb ik een temperatuurstijging de dag erop. Ik hou het er dus op dat op het moment dat de ovulatiepijn stopt, het eitje gesprongen is gezien de temperatuurstijging de volgende dag.

Het is dus niet zo dat je het niet kan voelen, wel helpt het om andere controlepunten te hebben zoals een ovulatietest, vooral een temperatuurstijging en natuurlijk verandering in cervixslijm. Al lees ik over dat laatste nooit iets op dit forum...
    ;)

9. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Dan zou ik beter kijken, want het wordt hier vooral vruchtbaar slijm genoemd ;)
    Eisprong voelen is geen garantie dat hij springt. Net als een positieve ovulatietest ook geen garantie biedt. Temperaturen is, mits goed uitgevoerd, een betere manier.
    TS, het kan zijn dat je eisprong toch iets later gekomen is. Een luteale fase (ook wel LF, de periode van je eisprong tot de menstruatie) duurt gemiddeld 14 dagen, maar het kan ook korter. Dus zonder metingen kom je er niet achter of je eisprong een paar dagen later is geweest en je iedere maand een LF van 11 dagen hebt. Advies is: test over een paar dagen nog eens en mocht het niet raak zijn, gebruik dan een extra methode om je eisprong te meten.
    Succes!

Share This Page