Op oudere leeftijd kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Susanneke123, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Succes TS! Ik gun jullie alle geluk van de wereld.

2. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Wat leuk, succes alvast! En niks aantrekken van de mensen die het er niet zo mee eens zijn. Het is jullie leven en als je snel zwanger wordt dan is je dat ook echt gegund. En inderdaad, op een oudere leeftijd zwanger worden brengt misschien wat risico's met zich mee, maar heel vaak ook niet!

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Leuk te lezen dat er een leeftijdsgenoot is, die ook nog graag zwanger wil worden. Eigenlijk hier hetzelfde verhaal....mijn man heeft nog geen kinderen en wij besloten er ook voor te gaan. Nu alweer paar jaar geleden. Eerst werd ik heel makkelijk zwanger. Maar dat werd toch echt met ouder worden moeilijker. Nu 4 miskramen gehad helaas (waaronder een tweeling) De laatste miskraam is nu 1,5 jaar geleden en daarna niet meer zwanger geweest. Ik ben nu bijna 46 jaar en mijn cyclus nog erg netjes en een amh waarde van 4,6. Dus alles functioneert nog goed, maar toch word ik niet meer zwanger. Wij hebben de hoop eigenlijk opgegeven, maar stiekem hopen we iedere maand nog.

Ts Ik begrijp je heel goed en hoop dat het lukken mag bij jullie!

In Nederland is er trouwens wel een ziekenhuis die vrouwen tot 45 jaar behandeld en dat is het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam. Maar dan moeten er wel duidelijke redenen zijn dat je zelf niet zwanger kan worden.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ow, wat goed. Succes:):)

Je bent dapperder dan ik (wij). We hebben heeeeuuul lang over onze dochter gedaan en wij hebben besloten dat onze leeftijd (ik wordt 44 dit jaar) en onze fertiliteitsachtergrond geen goede combinatie meer is. We zouden met alle liefde nog een tweede willen hoor, maar wij zijn nu meer van de afdeling count your blessings en wees blij met wat je hebt nu, wat al een onwijs cadeau was.

Maar heel stiekem blijft het wel kriebelen. Het verstand echter wint het nu bij ons van de emotie ;)

5. kese12

kese12 Lid

17 okt 2013
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook lotgenoot hoor. ik word 13 maart 43 jaar. vorig jaar ben ik bevallen van een prachtige dochter. ik heb ook 2 jongens van mijn eerste huwelijk. nu willen wij heel graag ook een tweede baby. mijn echtgenoot is wat jonger dan ik. hij had ook geen kinderen. gelukkig hoefden wij niet lang wachten voor onze dochtertje. ik wens iedereen succes :)

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Wauw respect dat je dit probeert! En waarom niet? Geef je groot gelijk. Mijn oma heeft de laatste gekregen op dr 48e dus waarom niet? Als ik zelf geen kindjes kan krijgen ga ik ook door tot 48 maar misschien wel met ecd aangezien mijn AMH maar 1,8 of zo is.

7. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ten eerste, ga ervoor!! Jullie wens, jullie leven en ik gun het jullie van harte!
    Ik vind vooroordelen altijd erg pijnlijk. Ik ben zelf 32 en heb gewoon ook later in mijn leven pas de liefde van mijn leven gevonden. We zijn inmiddels getrouwd sinds juli en hard aan het proberen een kindje te krijgen.
    Ik mankeer van alles aan mijn gezondheid maar vind dat geen rede om het niet te doen! Ik kan prima zwanger raken en er zijn geen risico's voor het kind, net als bij jou op latere leeftijd een kindje krijgen!
    maar toch lees ik dan vooroordelen, b.v. beter 47 dan 30 en chronisch vermoeid..laat ik nou idd vaak erg vermoeid zijn door mijn aandoening. Wil niet zeggen dat wij niet prima voor een kind kunnen zorgen. Word het zwaar? Ja, maar zeg nou eerlijk, voor wie niet. Garanties heb je niet wat betreft kinderen en relaties ook trouwens. Ik zeg lekker iedereen in zijn waarde laten. Dewens is bij ons allemaal groot dus ik ga er maar even vanuit dat we allemaal bergen met liefde hebben om te geven aan onze kindjes, en zeg nou zelf, is dat niet het allerbelangrijkste?

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Knap dat jullie die beslissing durven nemen
    Als ik persoonlijk kijk zou ik t heel raar vinden maar dat komt omdat mijn moeder heel jong was en zij nu op de leeftijd van 47 oma is van 2 kleinkinderen

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ach, de een is al bejaard met 35, de ander wordt het nooit 😁. Als je er na je veertigste allebei nog graag voor wil gaan, waarom dan niet? Leven en laten leven.

10. Danidani

Danidani Lid

6 mrt 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste succes met het zwanger worden. Wat wij ervan vinden doet er eigenlijk ook helemaal niet aan toe.
    Wat ik wel nog wil zeggen is dat ieder zijn mening mag uiten wat hij wel of niet vindt. Dat is t enige wat ik hierover kwijt wil anders gaan we te veel van het onderwerp afwijken ;).

11. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Precies dit! Ik ben 31 en mijn man is 43. We schelen 12 jaar, en ik probeer ook zwanger te worden. We zitten weliswaar in de MMM maar dat zie je van te voren ook niet aankomen. Het is voor mijn man ook zijn 1e kind. Ik ben nog wel jong maar mijn man is ouder. Ga er gewoon voor. Mijn zus is ook op vrij late leeftijd moeder geworden en haar man vader. Ik heb liever dit dan een meisje van 14 die haar kindje ergens te vondeling neer legt. Ook al is dat natuurlijk ook erg.

12. mam87

mam87 Lid

5 mrt 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Totaal niet relevant wat andere ervan vinden lijkt me.

Super veel succes met zwanger worden!
    Hoop dat het jullie gauw gegund is.

13. Vlindertje2015

Vlindertje2015 Nieuw lid

10 mrt 2015
    3
    0
    0
    Hoi Susanneke,

Ik vind het echt ontzettend stoer dat je het doet!
    En hoop dat het snel lukt en met een gezonde zwangerschap en baby!
    Zelf ben ik net zwanger en 41 jaar, ik beval dus als 42 jarige en ben blij dat ik niet de enige ben, want er zijn wat vooroordelen oh lala!
    Ik ben super, ontzettend blij en wilde dit al jaren ( moest mijn partner overhalen, hebben al een wonder van een dochter van 4). 'Oude' moeder dus, maar het leven loopt zoals het loopt. Ben alleen bang dat mijn ouders het te oud vinden, maar ja, mijn moeder kreeg mij op haar 21ste, wat ik overigens weer te jong vindt, dus.....
    Hou ons op de hoogte hoe het met je gaat!!

14. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ja ik vind persoonlijk 21 ook erg jong. Maar goed ik probeer daar over ook niet te oordelen. Als je een kinderwens voelt en de omstandigheden zijn er naar dan er voor gaan lijkt mij.

15. Vlindertje2015

Vlindertje2015 Nieuw lid

10 mrt 2015
    3
    0
    0
    Ja, is ook zo, andersom ook niet oordelen en dat deed ik stiekem :)
    Dat komt denk ik door de verhalen van mijn moeder en hoe ik er zelf in zou hebben gestaan op die leeftijd, maar goed dat ik ouder moeder ben geworden. Maar zo is het inderdaad voor iedereen anders :)

16. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Haha viel wel mee hoor in jouw bericht met oordelen. Maar ik merk zelf wel dat ik soms een keihard oordeel heb over jonge moeders. Terwijl ik het over oudere moeders dan weer oneerlijk vind. Ik moet er mee oppassen dan ik het dan andersom niet doe. Maar wat ieder wil is zijn/ haar keuze. ik vind het stoer van de topic openster (ben haar naam even kwijt). Dat ze het doet met 47 jaar.

17. LilithTempestas

LilithTempestas Actief lid

9 mrt 2015
    277
    0
    16
    Vrouw
    Wat een interessante reacties allemaal!

Ik heb een vraag, juist van een totaal andere kant. Ik ben nu 20 en mijn vriend is 26, wij zijn nu aan proberen om zwanger te worden. Vinden jullie dit te jong? En waarom wel/niet?

18. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik zelf vind 20 jaar te jong. Maar ik vind het zo moeilijk om iets te zeggen zonder te oordelen. Ik heb het in een soort leeftijdsvakken gedeeld. Veel te jong vind ik zelf tussen de 20 en de 25, tussen de 25 en de 30 vind ik ook vrij jong. Tussen de 30 en de 35 vind ik top en tussen de 35 en de 40 ook top. Na je 40ste vind ik ook kunnen. Maar goed dat is mijn mening natuurlijk. Weet je als je het voelt en de omstandigheden zijn er naar dan gewoon doen toch?

19. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Het ligt er compleet aan hoe je leven eruit ziet. Ben je 20 en je bent klaar met school, hebt een leuke baan en een stabiele leefomgeving, wat houd je dan tegen om een kindje te krijgen? Hetzelfde geld voor een 21-50 jarige :)
    En is je situatie anders? Bekijk je opties en ga na wat jij belangrijk vind dat je je kind kan bieden. Het is tegenwoordig lastig om een baan te krijgen/ houden dus kan je het zonder ook redden?
    Een kind geven wat het nodig heeft vind ik belangrijker dan de leeftijd van de ouders. En Liefde staat in alle gevallen toch wel op nr 1.

20. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik ben 22 en zwanger van ons 2e kindje. Kan mij echt niks schelen wat een ander daarvan vind. Ons leven onze keus en ze zullen niks tekort komen. En dat je ouder bent zegt ook niks over dat je betere zekerheid hebt want er kan altijd wat gebeuren waardoor je financieel in de knoop komt.

@TS als dit is wat jullie willrn dan moeten jullie dat zelf weten. Wat een ander vind is niet belangrijk.

Deel Deze Pagina