Op pad en eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anasthesie, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Misschien een stomme vraag maar hier is een borstvoedende mama, dus het is altijd een makkie geweest met een kleintje op pad te ziujn: hup, borst en klaar. Nu is Lisa een stuk ouder en ik ben aan het afbouwen en dus de vraag hoe jullie het doen. Ze eet nu zo'n 5 keer per dag + eventueel wat drinken tussendoor, en ik probeer toch het allemaal thuis te doen maar het is nou niet de bedoeling dat ik nooit met haar ergens naartoe ga ;)

Boterham - gewoon maken, meenemen en ter plekke schnijden of?
    Drinken - Lisa drinkt niet uit een fles of een tuitbekertje, alleen uit een open bekertje (eigenweisje van mij! :D) - een slab meenemen en het bekertje?
    Groeimelk - poeder + water meenemen? Of alleen poeder? Of al een mix?

Verder, waar geven jullie eten? Bij ons duurt het zo'n halfuurtje totdat Lisa haar boterhamen naar binnen werkt, dus er moet echt een plek zijn, met kinderstoelen en zo of zie ik het te moeilijk? Ikea, ik weet ik weer maar wil toch ook naar andere winkels :D

2. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Ik lees mee! Zit met dezelfde vraag :)

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boterham in stukjes snijden in een bewaardoorsje.
    Pakje drinken mee en bekertje+slab of spuugdoekje.
    Kant en klaar pyiamapapje of kant en klaar groeimelk.
    Tussendoortjes, fruit in stukjes in een bewaardoosje of wat kaakjes in een boterhamzakje.

Tadaaa

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Brood vooraf smeren en snijden en in de broodtrommel.
    Drinken in een thermosfles, evt een pakje appelsientje oid als je kleine uit een rietje kan drinken.
    ipv groeimelk een pyamapapje OF water en poedermelk los van elkaar meenemen.

Als het niet toeliet om ergens te zitten kreeg Joey onder het wandelen zijn brood.

5. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Wow! Dat noem je pas kort en krachtig! :p
    Bedankt!!!

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Boterham: van te voren helemaal klaar maken.
    in kleine stukjes nam ik die mee in een bakje.
    Fruit: potje nam ik mee
    drinken: dochter dronk ook alleen uit een open beker, die nam ik mee. Ik deed de kant en klare ranja in een afgesloten fles. Of ik bestelde appelsap voor haar.

Poedermelk: fles en poeder en water. Flesje heet water in een thermosfles, koud water in een gewone fles en het poeder in een poederbakje. Ter plekke water mengen poeder erbij, schudden en drinken maar.

Drinken deden we vaak bij de Hema, V&D, gewoon buiten in een park (bij ons was het toen zomer, zou het nu toch afraden) of in een eetcafe/terras.

Dochter vond en vindt het erg leuk om er op uit te gaan.

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik ga mee met MissMom, ik snijd ook alles in kleine stukjes en doe het in bewaardoosjes

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, hier nam ik ook gewoon een banaan of een Liga mee, een fles en een voedingstoren.
    Als ik nergens ging zitten, gaf ik het gewoon in de kinderwagen.

9. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Als ik een dagje weg ga:

- boterhammen (gewoon heel, hij eet ze zelf en niet voorgesneden)
    - banaan (die eet ie ook gewoon uit zn hand, lekker makkelijk)
    - pyamapapje (standaard 2 in mn tas hehe)
    - groentepotje
    - beker klaargemaakte diksap

en dan nog voor de zekerheid een biscuitje, rijstewafel en potje fruit. ander fruit, appel ofzo doe ik soms wel van te voren klaarmaken. pyamapap drinkt hij heel goed koud, dus dat vind ik toch wel het makkelijkst.

Deel Deze Pagina