Hey Dames, Deze week voor het eerst naar buiten geweest met de kleine. Ik doe dat lekker na de voeding zodat ze in de wagen slaapt. Maaaaaaaaaaaaaaaaaaar, wat doen jullie als je kleintje opeens begint te huilen? Als je midden een winkel staat? Ik voelde me zo ongemakkelijk...
Heel begrijpelijk hoor.. Ik heb dat ook heel erg gehad in het begin en ging daarom weinig weg met de kleine. Mijn advies, gewoon doen !! En probeer ontspannen te zijn. Wat maakt het uit als ze even huilt.. Probeer zo te denken! Lekker veel erop uit gaan zodat je je wat zekerder voelt en dan steeds een stapje verder. Succes Mijn dochter huilde trouwens altijd veel in de Hema.. veel vaag.
ons kindje gaat altijd huilen in de winkel. Ik pak hem lekker warm in voor buiten en als ik dan een winkel in kom heeft hij het ineens te warm. Ook staan we dan ineens stil en hij vindt het het lekkerst om te rijden! Zorg ervoor dat je een speen bij je hebt, als je geluk hebt kun je hem daarmee afleiden. ook kun je als je stilstaat de wagen heenenweer blijven wiegen, dan lijkt het net of je nog rijdt Ik denk dat alle moeders in de winkel het wel begrijpen.. en in een drukke winkel klinkt babygehuil toch ineens veel minder hard dan thuis! De eerste paar keer voelde ik me opgelaten, maar nu ben ik er wel aan gewend. Raar detail: als we naar de bibliotheek gaan huilt mijn kindje daar nooit, net of hij weet dat je daar stil moet zijn. Hij huilt altijd steevast in de Zeeman: "nee mama ik wil die kleertjes echt niet!" Maar mama trekt zich daar niks vanaan natuurlijk
Gewoon lak aan hebben hoor.Als een mens daar geen respect voor op kan brengen dan is diegene niks waard. Tuurlijk wordt je aangekeken en zal vaak genoeg wel een opmerking horen maar in dit geval oog en oor kleppen op en lekker door gaan waar je mee bezig bent. Vergeet je kindje niet een beetje lucht te geven als je een winkel in loopt.Zoals hier boven al getikt staat vaak krijgen ze het in een winkel erg warm en ook daar reageren ze op. Dus lekker dekentje wat lager zodat het verschil niet te groot wordt. Maar voor de rest schouders omhoog en wandelen als een trotse moeder
Herkenbaar! De eerste keer dat ik erop uit ging, bleef ik maar kijken in die wagen of ze nog sliep . Als je, net zoals ik het inderdaad ook vaak deed, gaat winkelen nadat je een flesje hebt gegeven, heb je dikke kans dat ze gewoon lekker door blijft slapen. Imke deed dat tenminste wel. Verder zorgde ik dat ik altijd een speen bij me had en warm water in zo'n mini thermosfles zodat ik, mocht het nodig zijn, een flesje klaar zou kunnen maken. Dan winkel je toch wat rustigers . Verder zul je merken dat je vanzelf steeds meer ontspannen wordt. Ennuh... een huilende baby is inderdaad de gewoonste zaak van de wereld. Gewoon ...... hebben aan mensen die dat lastig vinden.
Ik vind het juist leuk als ze wat geluid maakt, want dan gaan mensen naar haar kijken en kunnen ze zien hoe mooi ze is haha! Maar 90% van de tijd slaapt ze gewoon, ze pruttelt alleen even als we stil staan... In winkels trek ik altijd haar ritsje een beetje open als het heel warm is, vooral in de Hema (!) is het heel warm hier bij ons
jep hier ook gewapend met een speen op zak de deur uit!! Maar je zult zien dat je hem vaak niet nodig hebt. Casper valt tijdens het rijden altijd in slaap. hij was 2 dagen oud en we moesten al op pad, hij heeft de hele weg geslapen.
gewoon gaan hoor !!! elke ouder in die winkel zal het begrijpen en snappen, en ook weten dat jij er niets aan kunt doen,
whahaha ik heb een douglas gilster en ik mag er zo graag ff rondneuzen alleen zei zet het nog steeds op een gillen
Tja, dat moeitge hebben met huilen moet je loslaten, en dat zal steeds makkelijker gaan. Overigens, toen ik zelf nog geen moeder was dacht ik bij een huilend kind vaak "goh zeg, wat een herrie..". Nu denk ik "ach wat vervelend voor die ouder, en wat zou ik graag dat kindje willen knuffelen." Mijn man heeft hetzelfde. Ik ga er dus vanuit dat andere ouders hier alle begrip voor hebben.
hahaha... no offence, maar daar zou ik ook van gaan huilen! wat een lucht hangt daar altijd! Niet te harden...
Ik vond winkelen met de kleine in het begin niet leuk haha hij pakt geen speen en ging altijd huilen in de winkel. Het vreselijkste is als mensen commetaar geven bahh zeg. O hij heeft honger... duhhh net gegeten. O hij heeft een vieze luier.O hij is moe bla bla bla ziek werd ik ervan. Ik ben zijn mama en weet wat ie heeft lekker niet mee bemoeien grrr Maar ja idd net na een fles gaan. Thermoskan mee zodat je evt een flesje kunt geven. En evt een speentje
hihi, inderdaad, bij douglas komt het volgens mij door de geur die daar hangt, dat heb ik ook gemerkt bij mijn oudste.... Wie weet houden de Hemabrullers niet van worstlucht