Honger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissie, 19 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee krijgt sinds vorige week 5 flessen van 200 ml nutrilon forte. Dit is dus het maximale aan melk wat ze mag hebben, ze is 9,5 week oud. 's Avonds slaapt ze goed, ze krijgt om 23 uur nog een fles en dan slaapt ze tot 8 uur. Maar overdag is ze erg hongerig, ze wil elke 3 uur wel een fles! Ik moet telkens rekken wat ze trouwens niet meer pikt de laatste tijd. Toch wil ik wel mijn schema aanhouden van om de 4 uur omdat ze anders echt te veel krijgt. Ze was deze week maar 40 gram aangekomen. Ik geef haar tussendoor ook water en venkelthee. Wat kan ik hier aan doen?

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    voeding voor hongerige baby's misschien?

Krijgt Britt ook, is net iets dikker zodat ze langer een voller gevoel heeft.

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    ja die heb ik de nutrilon forte..

4. marjoontje

12 mrt 2007
    7
    0
    0
    verzorgende
    enschede
    ik deed er wel eens met 2maand een extra thee lepeltje rijst vlokjes door heen van de nutrix en ik had ook voeding voor de hongerige baby en door die vlokjes was ze meer voldaan,maar dan een echt 1thee lepeltje meer deed ik er niet door.
    toen ze 3maand was ben ik met de voeding voor de hongerige baby gestopt en deed ik er alleen maar rijst vlokjes door,want eigelijk is het een beetje het zelfde want als je op het pak van nutrlion leest van de voeding voor de hongerige baby zitten daar ook rijstvlokjes door wat de baby meer voel doet,alleen zijn ze daar iets fijne in gemalen als de vlokjes van nutrix.

groetjes marion.

5. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    en als je wat minder geeft, en dan toch weer om de 3 uur voedt overdag? Dat raadden ze ons bij het CB aan. Eerst was ik er niet zo blij mee omdat we al een tijdje om de 4 uur gaven (maar heel vaak waren we ook een uur aan het rekken), nu bevalt het eigenlijk wel. Wij doen 5x150 cc en het laatste flesje is 180 cc.

lies

6. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja ik kijk het nog een week aan en dan vraag ik het op het cb.

7. sim

sim Niet meer actief

ik krijg er bij elijah ook niet meer dan 3 uur tussen, behalve savonds dan, hij krijgt dan na zijn badje een fles en dan maak ik m wakker als ik naar bed ga voor nog wat bv.

overdag krijg ik m met bv niet meer tevreden. ik had vorige week met het icare gebeld en daar zeiden ze dat hij 6 flessen mocht van 135 cc terwijl hij al over de 5 kilo is. hij is wel veel voldaner dan na bv, maar hoe berekenen ze dit dan, ik doe er nu iets meer water bij zodat ik op 140 zit maar hij krijgt dus maar 4 flessen op een dag. is dat dan niet veelste weinig?

smorgens drinkt hij wel goed aan de borst en savonds valt hij vrij snel weer in slaap, dus dat is meer om de druk van mijn borsten te halen, maar daar is ook alles mee gezegd en dan slaapt hij zo door tot half 7.

(sorry voor mijn lange verhaal :oops: )

8. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    begrijp ik het goed dat je 2x borst en 4x fles geeft? Dat lijkt me dan toch prima, of heeft hij er nog niet genoeg aan? Wij deden een paar weken geleden op den duur wel om en om 120cc en 150 cc. Uiteindelijk wel alle flesjes 150 gemaakt.

Lies

9. sim

sim Niet meer actief

hoeveel vocht hebben ze nodig dan met zo'n twee maanden oud?

hij drinkt heel kort en onrustig en gulzig aan de borst en met de fles constanter zeg maar, hij is dan ook veel tevredener, na de borst heeft hij vaak gauw daarna krampjes..

10. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Nou de honger wordt alleen maar erger! Ze wil nu om de 2 uur, er valt niet meer te rekken.. Water wil ze niet, de speen niet, een wandeling in de kinderwagen helpt niet (anders altijd wel). Gisteren kwam ik uit op 6 flessen van 210 ml! Veel te veel dus. Ik heb al potjes in huis, maar wacht nog even het cb af maandag. Twee zware dagen voor de boeg, maar vooral zo zielig voor Esmee...

11. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey was ook een heel erge hongerige baby en kreeg ook voeding voor hongerige baby's (Friso Extra)... Ook hij kwam ondanks deze voeding standaard binnen die 4 uurtjes, maar ik heb gemerkt dat het verschilde op welk tijdstip van de dag het was. Als je probeert je te houden aan minimaal 3 uurtjes tussen de voedingen, dan kan ze de ene keer na 3 uurtjes krijgen en de andere keer na 4 uurtjes. Zo heb ik het gedaan, en hoewel ik hem wel bezig moest houden om hem van 'eten' af te leiden, lukte het uiteindelijk wel. Joey heeft pas sinds bijna 7 maanden geen voeding voor hongerige baby's meer :rolleyes:

Het is overigens niet helemaal te vergelijken, Joey kreeg ook de hele dag BV bij, dat hoef je namelijk niet meer te tellen in het aantal voedingen, omdat ze dat onbeperkt mogen hebben. Dat was mijn voordeel dus.

12. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja bv kun je toch zo vaak geven als je wilt? Jammer dat bij mij de bv niet voldoende was...

13. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Bij mij ook niet ;) Daarom ben ik hem bij gaan voeden met flesvoeding. Maar de gewone variant was ook niet voldoende, en toen ben ik op advies van het CB overgegaan op voeding voor hongerige baby's... intussen gaf ik nog steeds BV. Joey dronk soms ook 6 flessen van 210/7 en ik moest er alles aan doen om hem die 4 uurtjes tevreden te houden. Toen hij overging op Extra ging het wel wat beter, 3 uurtjes hield hij het wel vol, en heel soms 4 uurtjes. Het werd steeds beter, het duurde alleen even ;)

14. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Kwam jij boven een liter per dag uit?

15. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik ben sinds maandag begonnen met 5 flessen van 200 water en 6,5 schep. Maar nog steeds om de 2 uur komen voor de fles. Donderdag begonnen met nutrix in de 1e 3 flessen (een theelepel). Hiermee heeft ze 2,5 uur na de fles alweer honger. Ik wil nog niet ophogen. Ik ga maandag weer naar het cb inloopspreekuur want dit is niet normaal! Ik geef haar ook steeds water maar dat helpt ook niet veel tegen de honger natuurlijk...

Deel Deze Pagina