op pad met een peuter en een baby

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loezzz, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik had zelf een fietskar, vond het ideaal kon gaan en staan waar ik wou en als zoonlief niet mee liep dan zette ik hem er gewoon in of hij wou of niet,

maar meestal maken we er wat gezelligs van om naar het dorp te gaan, dan gaan we bijv naar het dorp even boodschapjes doen en meestal zo rond een uur of 11 als we klaar zijn gaan we gezellig bij de bakkerbart ofzo een broodje eten,

hij kijkt daar vaak zo naar uit dat hij gewoon met mama mee loopt om niet lastig te zijn want dan duurt het allemaal alleen maar langer :p

2. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Tja, hier gaat mn oudste wel eens op een fiets met zijwieltjes, maar da's eng...vooral bij oversteken.
    Ze zit ook weleens onder in de bak/zak (waar je boodschappen in kunnen) van de kinderwagen, geen gezicht, maar dat vind ze prettig! :D

3. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk hoor een duowagen! Een keer is mijn peuter meegeweest met haar duw fiets en baby in de draagzak naar de Bas.. Nou dat echt nooit meer! Ze mag naar en van de winkel lopen maar in de winkel gaat ze in de duokar. Ze mag steeds vaker 'los' lopen, maar echt niet altijd.

4. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik had meestal mijn baby in zo'n draagzak op mijn buik en de oudste in de kinderwagen.
    Nu is de jongste alweer 8 maanden en dat gaat niet meer in de draagzaak. Nu zit zij in de wagen en oudste loopt er gewoon naast. Een uurtje is te doen met hun alleen. Maar als ik langer met ze alleen zou weggaan dan word de oudste lui en wil ze niet meer lopen.

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja ik heb een goede 2ehands duowagen gekocht van kees.
    Ik had geen idee of ik mijn oudste er wel in kreeg, hij wilde namelijk ook nietmeer in een buggy!
    Maar hij vond geweldig naast zijn broertje!
    mijn reden: Ik ben naar de bevalling 2x op pad geweest, mijn zoon wilde beide keren niet meer lopen en moest ik hem dus heel stuk dragen.... ik was kapot en alles deed zeer!
    Daarbij was hij een wegloper! We hebben de duowagen maand of 9 gebruikt en toen waren we erdoor! En het is mijn beste aankoop ooit geweest. Mijn KEES paste door appie kruitvat overal! En ook ideaal naar de dierentuin!
    Ik durfde ook niet meer weg, omdat hij of wegliep of neit meer liep. Mijn man zei, dan zet je hem toch gewoon op het plankje! Ik heb toen gezegd, doe maar even voor!
    Nou dezelfde avond had ik nog een duowagenhahahah

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Julia hoeft van mij niet aan de hand te lopen, maar moet wel in de buurt van mij blijven. In de supermarkt is dat vrij simpel.....ik laat haar de boodschappen in de wagen leggen of laat haar de wagen duwen. In de stad (nooit op een zaterdag...veel te druk) loopt ze op een afstandje mee.....ze wil vooral in etalages kijken en door plassen stampen. In de hema bijv. probeer ik haar een opdracht te geven.

Oefenen baart kunst. Gewoon proberen. Niet gelijk een hele middag de stad in.

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    De jongste is bij mij een wegloper en die doe ik soms een rugzakje om, met daaraan een keykoord. Als ze netjes naast me loopt, is er niks aan de hand, maar als ze wegloopt, dan doe ik het rugzakje om, keykoord hou ik vast en zo kan ik even afrekenen bij de kassa.

8. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hier ook een duo wagen. Was ook echt wel nodig!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier een lus een het frame van de kinderwagen die houd hij vast en hij loopt netjes mee. op langere stukken gaan de jongste in de draag doek.

verder komt er wel een duo buggy als de kleinste zelf kan zitten voor de lange stukken of dagjes weg

10. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ik heb het toen der tijd een paar keer geprobeerd maar was echt geen suc6 en dus 1 jaar niet alleen de deur uit geweest met de kids tot dat de oudeste wat beter luisterde en begereep waarom ze dus niet zomaar weg mocht rennen.

11. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Toen de jongste juist geboren was, ging ze in de draagdoek. De oudtste in de kinderwagen.
    Zitten ze alletwee vast en kan je toch nog comfortabel winkelen.
    Nu zit de jongste in de kinderwagen en de oudste stapt mee, handje aan de kinderwagen of aan mijn rok (kinderen hangen dus echt aan moeders rok). Ik weet niet hoe ik het gedaan heb, maar hij wordt panisch als hij mij niet kan vasthouden onder het stappen.
    Natuurlijk wel erg veilig

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter was 2,5 toen haar broertje geboren werd. De maanden daarvoor hebben we heel veel 'getraind' dat ze bij ons bleef omdat ik geen duowagen wilde. We hebben dat gedaan door haar te laten lopen, waarschuwen als ze wegliep en na 1 waarschuwing zonder pardon in de buggy. Dat vond ze natuurlijk vreselijk en vrij snel bleef ze bij ons lopen.
    Ik kan nu dan ook gewoon naar de winkels zonder een kind dat alleen maar wegrent. Misschien een idee om toch te beginnen om hem echt te leren dat hij bij jullie blijft? lijkt me vreselijk als je de deur niet uitkan...
    Ik had ook een meerijdplankje en daar moest ze op drukke stukken op, ook eigenlijk nooit discussie over gehad.

Deel Deze Pagina