hoofdkussen hema+dekbed veilig voor een 2jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    CV ketel is kapot en ze kunnen het niet repareren. ze moeten een onderdeel bestellen. maar goed ondertussen is het huis in 2 dagen tijd behoorlijk afgekoeld.we hebben maar een dekbed van hema gekocht en een kinderhoofdkussen om zoontje warm te houden vannacht. hij is niet gewend om onder dekens te slapen en hij sliep vanmiddag wel onder dekbed. maar ik twijfel nu of hij misschien te jong is voor dekbed of voor zo een kussen.hij slaapt nu wel zeer rustig en hij heeft ook nog eens 2 slaapzakjes aan.zijn er andere moeders met kindjes net 2 jaar oud en onder dekbed slapen?hij slaapt sinds 2 maandjes in peuterbed.
    en moet ik hem steeds checken of zo?pfff. erg moeilijk. wie heeft ervaring met dekbed+kussen op deze leeftijd?

2. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Dekbed lijkt mij geen enkel probleem. Als je straks gewoon nog even checkt of ie niet te warm is...
    Ligt ie ook echt met z'n hoofd op het kussen? 't Is een gewoon volwassenenkussen? Mijn dochter van 2,5 slaapt nog helemaal niet met een kussen, ligt niet lekker, zegt ze. Maar als jouw zoon lekker ligt te slapen, zal het wel goed zijn toch?

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    2 slaapzakken en een dekbed lijkt me wat veel....Hier in elk geval twee ukken die vanaf zo'n 2-2,5 jaar beiden onder een hemadekbed zijn gaan slapen - zonder slaapzakken- en sindsdien ook op een peuterkussen slapen, wat prima gaat. kussen zou ik niet doen als hij het niet gewend is, maar onze jongens pikten onze sierkussentjes in om op te slapen dus toen maar een peuterkussen gekocht.

wat ontzettend rot trouwens dat je cv kapot is en nog niet gemaakt kan worden. Wanneer is het onderdeel er?

4. adi

adi Niet meer actief

Hier ook dekbedjes. Die van leenbakker dan, die heeft beste katoen-poliester verhouding van de meeste peuterdekbedjes.

Maar een slaapzak is dan echt niet nodig. Hier hebben ze onder de dekbed alleen hun pyjama aan.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb ook de kachel niet aan en alleen een pyama en dekbed is hier genoeg. Eventueel 1 slaapzak. 2 lijkt mij wat te warm?
    vanaf haar 2e verjaardag heeft ze een dekbed (hema) en dat gaat heel goed hoor! Een kussen heeft ze nog niet.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij had sinds n paar maanden een platte baby kussen en dat gebruikte hij wel.zo draaidde hij niet om etc maar keurig op een plek gelegen. hij kreeg dus een hema kinder hoofdkussen.dat is iets dikker dan platte baby kussen en hij lag wel met hoofd echt op het kussen de hele nacht ook wanneer hij op zijn zij lag.

ja 2 slaapzakjes(die zijn van sterntaler, eentje met mouwen aan en de andere eroverheen zonder mouwen. deze slaapzakjes zijn niet bedoeld voor 14graden. en mijn zoontje is gewend met 20graden in zijn kamer. hij had het niet te warm volgens mij, geen zweet ofzo. hij had wel rode koude wangen van kou van ochtend.
    hij werd n paar keer wakker vanaf 4:30 uur. hij zei toen dat hij vast zat.(tja ik had hem heel strak in gestopt. om 6uur wilde hij melk en na n flesje bij mij viel hij weer in slaap----dat is nog nooit gebeurd in zijn leven op deze tijdstip!!!!- ik heb hem dan in zijn bed gebracht. hij sliep dan tot 9:15 en wel met zijn hoofd keurig op zijn kussen. hij zegt nu dat hij lekker geslapen heeft met zijn dekbed.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja ik lees heel vaak dat heel veel kinderen het niet koud hebben snachts en met veel minder aan kunnen slapen zonder ziek worden. mijn jongen heeft het snel koud, altijd al zo geweest.

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    geen probleem beide kids vanaf 1,5 onder dekbedje en met dun kussen. overigens zonder slaapzak.

9. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Als hij zegt dat ie lekker heeft geslapen, zal het wel goed zijn, dan zou ik me niet druk maken. :)
    Wel heel vervelend oor, geen verwarming. Wanneer wordt dat gemaakt? Ik heb ook altijd de verwarming aan op de kamer van mijn dochter, bij 14 graden zou ik ook kiezen voor de combinatie slaapzak/dekbed.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    morgen horen wij wanneer ze het kunnen maken. het kan dus langer duren.pfff. we hebben een kachel gekregen van een tante voor in de woonkamer. daarmee is het 18-19graden in de woonkamer.met een pan warm water maken, om te douchen. het went wel allemaal.

11. muis26

muis26 Fanatiek lid

mijn zoontje is nu 2.5 en slaapt al een jaar onder een dekbed, gaat prima hoor, ik vind dat persoonlijker veiliger dan 2 dekens lakens en nog es een slaapzak.... Sam heeft een pyjama ,sokken aan verder niks, denk dat slaapzak op die leeftijd ook niet echt meer nodig is hoor.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zo hebben we een gedwongen overgang gemaakt naar dekbed denk ik. straks met de verwarming aan kan hij natuurlijk zonder slaapzak slapen.
    1 heel negatieve punt:hij wil nu niet meer zo vaak op wc zitten met de kou. hij zegt het ook, 'cee nee nat koud vies'. hij had eerder ongelukjes in de laatste tijd dus hij loopt nu weer met luiers om. en sommige plasjes gaan in de luier hellaas.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoofdkussen heb je niet echt nodig, maar kan volgens mij ook geen kwaad. Thijmen heeft dat peuterkussen van de hema ook en dat ging van af het begin (iets voor zijn 2e) prima. Ik zou overigens geen 2 slaapzakken en een dekbed doen. Niet alleen veeeeel te warm, maar ook te weinig bewegingsvrijheid. Zo'n dekbed is echt best warm.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    rosao:hij had het echt niet veeel te warm! ook niet veel warm. het ging net goed. zijn kamer is echt veel te koud nu. ik meen dat ik zelfs een paar pinguins zag rond lopen bij zijn bed.
    maar inderdaad hij kon niet makkelijk bewegen. daarom riep hij ook 'zit vast, luk niet' in de nacht. ik hoop dat ketel morgen gemaakt wordt en dan kan hij zonder slaapzak in pyjamas slapen. dat zou geweldig zijn. zo kan hij zelf in en uit zijn bed.
    wat erg leuk is van koud huis is dat het kiondje niet uit zijn bed wil komen.

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    de verwarming is net weer aan gelukkig.ik heb eerst het huis gelucht. ik weet niet of ik hem vannacht zonderslaapzak onder dekbed durf te leggen.hij bleef wel liggen 2 nachten. maar sliep niet door vanwege naar wc moeten(hij wilde niet op wc voor t slapen gaan omdat t erg koud was, dan wordt hij wakker in de nacht). hij vindt zijn dekbed wel super leuk. hij sliep niet in de middag maar hij was stil in zijn bed onder zijn dekbed met zijn hoofd op zijn kussen, te spelen. merkwaardig hoe ze op nieuwe dingen reageren soms valt mee soms valt tegen maar je kunt het nooit echt voorspelen!
    zeer bedankt voor de reacties dames!

16. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Jippie! Fijn dat de verwarming het weer doet. Ik kan je wel vertellen dat het veilig is, je zoontje onder het dekbed, maar dat zul je toch zelf moeten ondervinden. Het vertrouwen erin komt vast snel! Succes!

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ah dankewel!
    ik ben een beetje bangig ja. maar goed, straks ook met papa even bespreken. hij is er helemaal voor denk ik.

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    fijn dat de verwarming het weer doet!

Deel Deze Pagina