Op pad met je baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yvonne02, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Wij nemen de kleine overal mee heen.. en geeft tot nu toe geen problemen..
    ze slaapt overal... hoe meer mens en lawaai hoe beter lijkt het wel soms...

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik neem mijn kids overal mee naar toe

youame sliep dan ook wel overal en was erg rustig
    en dice die slaapt gewoon door als we ergens zijn

maar als joun kindje al zo onrustig is zou ik m niet zoveel mee nemen op bezoek dan zou ik het bezoek hier laten komen

3. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Maar misschien is het ook een kwestie van wennen, kan dat niet?
    Als je haar nooit ergens mee naar toe neemt, kan ze er ook niet aan wennen, toch?

Ik was zelf ook heel erg van de Rust, en regelmaat, maar kon Hugo wel overal mee naar toenemen, maar probeerde me dan ook aan zijn vaste schema te houden...
    Ging eigenlijk meestal weg als hij normaal ook ging slapen, dus wandelen met de kinderwagen dan viel hij vanzelf in slaap... en als ik echt met de auto weg moest dan ging ik gewoon en dan zag ik wel of hij sliep of niet....

Maar als het écht niet lukt, dan moet je inderdaad rekening houden met je kindje...

Succes ermee!

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik ga jullie geen ongelijk geven dat een baby rust en regelmaat nodig heeft maar als je je kindje nooit naar buiten neemt dan lijkt het me logisch dat die overprikkeld geraakt als je dan wel eens een uitstapje doet. En wanneer went een kindje dan wel aan de buitenwereld?
    Ik heb Louiza vanaf het begin laten wennen aan uitstapjes. Ik nam ze heel erg vaak mee in de wandelwagen en nu heel erg vaak in de draagzak of gewoon op m'n arm, om boodschappen te doen, om te gaan wandelen met de hond, of om op visite te gaan. En ze heeft niet liever. Soms als ze zonder enige reden huilt, dan gaan we een eindje stappen en daar wordt ze net vrolijk en rustig van!
    Misschien doet dit er effe niet toe maar als je ziet hoe zwarte vrouwen in Afrika met hun kleintjes omgaan, die zitten de ganse dag in een doek tegen de mama aan terwijl zij overdag aan arbeid doet, en die kleintjes zien er toch niet ongelukkig uit hoor, integendeel.

5. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Naar mijn idee is het ook een kwestie van wennen en hoe je er als ouders mee omgaat. Als je je kindje altijd opsluit kweek je vanzelf kinderen die bij het minste al onrustig zijn.

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik probeer nog steeds dat Esmee met de slaapjes die ze nog doet in haar eigen bedje kan liggen.. En op visite gaat ze dan in het camping bedje wat we bij ons hebben.

Ik merk dat ze steeds minder moeite heeft met veel prikkels. Maar na een druk weekend.. veel visites, lekker winkele oid dan slaapt ze slechter.. en wij dus ook :)

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hadden na 5 weken een kind dat alleen nog maar huilde, huilde en huilde. Toen zijn we op advies van het consultatiebureau gaan inbakeren en hebben we ook het bijbehorende boek van Ria Blom gekocht en de regels daaruit min of meer toegepast. Dat leverde echt na een paar dagen al zooooooooo'n verbetering op, heerlijk. Het hield alleen wel in dat we vanaf dat moment strikte regelmaat aanhielden en dus niet veel meer deden met ons zoontje. Toen hij een maand of 4 was ging het alweer een stuk beter en konden we rustig overal naar toe, we zijn toen zelfs op vakantie naar Mallorca geweest en hebben daar van alles ondernomen. Maar ik heb er wel van geleerd dat een baby in het begin echt die regelmaat nodig heeft. Bij de volgende gaan we vanaf het begin al wat meer rekening daarmee houden, om die vreselijke huilweken te voorkomen.

Als we trouwens een hele dag weggingen, bijv. op familiebezoek ging het ook wel goed. Zolang we ons ritme maar meenamen. Verder max 1 uitstapje per dag (dat was dus meestal de supermarkt of de brievenbus of zo, erg spannend).

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dat denk ik dus niet! Sanne was van het begin af aan al onrustig. Het ene kindje is "makkelijker" dan het andere. Als ik haar ergens mee naar toe nam, werd ze alleen maar onrustiger en ging ze huilen. Waarom zou ik mij daaraan gaan ergeren? Dan blijf ik liever thuis!
    Sanne hebben we ook ingebakerd (puckababy) en werd een stuk rustiger.
    Ze kreeg/krijgt haar prikkels genoeg, ze ging/gaat mee met de hond lopen, boodschappen doen enz. En ze is absoluut niet bang voor onverwachte dingen zoals geluid.
    Maar gelukkig is ze nu een stuk makkelijker.
    En opsluiten vind ik niet de juiste benaming!

9. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dat denk ik niet hoor, was bij Sanne niet het geval.

Deel Deze Pagina