Na 8 maanden borstvoeding is het op. Mijn meisje wil liever de fles dan de borst en heeft de laatste twee weken zelf afgebouwd door steeds minder de borst te willen, maar wel wat melk of thee uit een flesje. Eerst viel de middagvoeding er af en toen de avondvoeding. Afgelopen week wilde ze de voeding bij de lunch ook amper. En nu een paar dagen is de eerste borst, de ochtendvoeding ook niet meer in trek. Mijn productie is hierin meegegaan... Het werd steeds minder. Ik had graag het jaar gehaald, maar ik denk dat ik heel blij en trots mag zijn dat het tot zo ver is gelukt. Ik heb een borstverkleining gehad en eb echt gestoeid in het begin. Maar ik heb 7 maanden alleen maar borst-melkvoedingen gegeven en de laatste maand dus aangevuld met wat poeder, maar nog wel met aanleggen. Het is heel mooi en bijzonder geweest om haar zelf te mogen voeden met het beste wat er is. Voor haar geboorte leek het me niks, maar ik ben hooked! Dit wil ik alle volgende kindjes geven... Het is echt zoveel meer en fijner dan ik dacht. Ik bied de borst ( die ze dus eigenlijk niet echt meer wil ) nog tot dnderdag aan in de ochtend. Dan is ze acht maanden oud en nemen we afscheid van die fijne momentje samen, tuttend aan de borst. Ze is heel wijs en drinkt melk uit een fles of een tuitbeker. Ze vindt het prachtig dat ze het zelf kan doen. Mooie 'grote' meid. Het was heerlijk! Nu gaan we verder op de manier die jij nu wenst. Ik wilde eerst blijven kolven voor mijn zusje. Zij heeft dezelfde operatie gehad en is nu zwanger van haar eerste. Voor het geval de borstvoeding bij haar niet zou lukken, kon ik mooi mijn melk doneren. Maar ik kolf echt belachelijke porties van 30 cc uit 2 borsten. Ik kan de ochtend blijven kolven, het is in ieder geval iets natuurlijk... Maar ik weet niet of ik dat wel relaxed vind op den duur... Maar wauw! Ik kijk nu al uit naar een eventuele volgende keer. Schouderklopje voor mezelf. Wie had dat gedacht!
Hee mamaTrix, Goed gedaan! Ik weet nog hoe moeilijk je het af en toe (een keer??) had met weigeren enzo, toppie dat het zo lang goed ging! Ondanks je voorgeschiedenis! Mag je trots op zijn. En wie weet, nog een keer Ook fijn dat ze groter worden he? Hier deed/doet bijvoeding nooit iets voor het aantal voedingen
Dat hebben jullie samen super goed gedaan! Ik weet dat je er veel energie in hebt gestoken. Jullie zijn een topteam!
Goed zeg! Enne 30cc is voor een pasgeborene echt geen superklein beetje masr gewoon één of twee maaltijden! Ik hoop dat je zus steun heeft aan jouw ervaring!
Hartstikke knap. Ik hoop dat je kan terugkijken op een warme tijd samen. En misschien in de toekomst nog eens.