op papier overhouden en in de praktijk? enorm verschil?

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Jul 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik had hetzelfde, tot ik erachter kwam wat het was. bleek dat ik gewoon echt 20 euro op een dag kon uitgeven aan niets... Dus gewoon naar de AH en lekker dingetjes kopen voor de dag zelf op mn werk. Ontbijtje, tussendoor een broodje als lunch bij de bakker tegenover mn werk.

hoppaaa 20 euro per week erdoorheen. dat keer de 5 dagen dat ik werk maakt 100 euro in de week dus 400 euro in de maand dat opgaat aan dingen die echt nutteloos zijn.

Als ik op mn vrije dag in mn eentje boodschapjes ging doen hopte ik vaak nog even de zeeman in en kwam ik vaak met ruim 50 euro aan spullen de winkel weer uit. Reken dat ook elke week dus dat maakt dan 200 euro erbij.

das al 600 euro aan onzin!

En wellicht rookt een van jullie 2? Dat gaat vaak ook van het contant geld af en is ook vrij veel. Wij roken geen van beide, mijn vent heeft wel gerookt en rookte vaak ruim 1 pakje (6euro) per dag op. ongeveer 9 pakjes per week en dus 54 euro en maakt ook al 216 euro in de maand.

misschien zit het bij jullie (net zoals bij mij) in de hele kleine dingen?

Ik ben accuut gestopt met zo "ruim" leven want er stond tegenover dat we best goedkoop boodschappen deden.

We smeren nu brood voor werk en kopen kant en klaar maaltijden als we langer doorwerken ipv eten bestellen.

succes

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Toch echt alles bijhouden. Ik houd momenteel al 6 maanden bij tot op de cent (nou ja, 5-eurocent) en wat blijkt: wij geven veel uit aan extra eten(pizza, uit eten, etc), tanken meer dan begroot en kadootjes is ook een veel te grote kostenpost. Had ik nooit gedacht van te voren, maar wel handig dat ik nu weet waar ik op kan bezuinigen. En nou nog doen;)..

3. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Ik herken het ook, maar wij hebben het hier thuis grondig aangepakt haha!
    Ook wij gaven regelmatig geld uit aan 'niks' en hielden amper over... Nu doen we het anders... Op beide rekeningen komt geld binnen, van de ene worden ALLE vaste lasten betaald, wat er overblijft gaat naar de spaarrekening...
    Op de andere rekening komt ook een x bedrag binnen en daarvan schrijven we gelijk geld over naar de spaarrekening... We laten een x-bedrag staan en daar MOETEN we het van doen... Boodschappen, kleding, cadeautjes etc... Als we eens een grote uitgave hebben kunnen we zo het geld van de spaarrekening halen en 'voelen' we daar niks van (als je begrijpt wat ik bedoel) Zo hebben we in 1 jaar tijd, ondanks giga rekeningen (lees; bij elkaar zo'n 10.000 euro :| ) toch een mooie spaarrekening en komen we elke maand uit!
    Ohja, het geld wat die maand van dat x-bedrag overblijft, gaat ook naar de spaarrekening! ;)

Share This Page