Ze zijn van middelbare leeftijd. Jaar of 50 ofzo. @NSpreeuw: waar kan je niet zo goed tegen? Dat ik hier mee bezig ben? Ik kan juist niet zo goed tegen zeurende buren, en vind het vooral nogal typisch dat ze zich niet voorstelt maar meteen tegen iemand die mogelijk de woning gaat kopen gaat commanderen hoe de begroeiing geknipt moet worden... dus dan gaan er wel wat rijdende rechter alarmbellen rinkelen bij mij... De makelaar gesproken, de verkopend makelaar kon er niks over zeggen, niet of het geen of wel een probleem was, maar wil morgen, bij het tekenen van het koopcontract, de buren bespreken.... Maar op dit moment neig ik naar het geen dealbreaker te laten worden. Een huis vinden was al lastig genoeg. Misschien gaan we morgenochtend nog even langs. Maar ze inderdaad ook niet te veel ruimte geven.
Oei, ik ben denk het zelfde als jij, ik zou hier dus al wat van krijgen Maar wat @twinkle star zegt vind ik wel een goed idee. Dat gesprekje aan gaan, en dan merk je in de manier waarop zij reageert direct of het idd een "zeik" buur is of dat zij allerlei frustraties en oud zeer tov de huidige bewoners heeft. Daarna kun je nog beslissen of het goed voelt om daar te gaan wonen.
Ik snap de reacties van mensen niet zo goed die zeggen gewoon te tekenen en later wel te zien hoe het gaat lopen. Een huis is geen pakje boter die je daarna gewoon kan weggooien als het niet bevalt. Mochten buren problemen opleveren ben je niet zomaar weg maar kan het wel je woonplezier flink bederven. Er zijn natuurlijk wel verschillen tussen vreselijke buren en gewoon zeurders, dat besef ik me ook wel. Maar een buurvrouw die zich in haar eerste contact zo opstelt vind ik tich wel de moeite om iets meer onderzoek te doen. Iemand die bij het eerste contact dit gezicht al laat zien (frustraties naar de oude bewoners of niet) laat wel meteen een slecht stukje van zichzelf zien en dat is wel iets waar je vaker tegenaan zal lopen.
Heeft die buurvrouw aan de andere kant ook buren? Dan zou ik ook even met die mensen gaan praten. Onze buurvrouw is ook stom.. als ik dit had geweten had het zeker onze keus beïnvloed ben ik bang..
Ik zou het wel degelijk mee laten nemen in mijn beslissing. Het kan ect een hel worden, wanneer het echt een zeikerd is. Daar geef ik geen tonnen aan uit.
Blijkbaar hebben ze de begroeiing tot nog toe getolereerd (je mag wettelijk gewoon alles wat over je schutting hangt afzagen), dus ik zou me geen zorgen maken. Eerst maar eens verhuizen en tegen buuf zeggen dat je eerst binnen graag alles op orde wilt, en dat je dan wel eens aanbelt over de tuin en hun wensen, om te kijken wat je voor elkaar kan betekenen.
Oh en ik zou bij het afketsen vd woning ook duidelijk aangeven waar het probleem zit. Laat ze het lekker zelf uitvechten.
Klinkt onheilspellend als de makelaar er nu niets over wil zeggen ik zou het zeker laten meewegen het is zo fijn je thuis te voelen in je eigen huis en niet op je tenen te lopen op den duur gaat je hele leven dan naar de knoppen
Toen wij net de sleutel van ons huis hadden, werden we door een aantal buren gewaarschuwd voor onze buren. Dat het enorme zeikers zijn, vooral de buurvrouw. Ik woon hier nu ruim 4 jaar en ik heb helemaal geen problemen met de buren gehad. Ik vind het wel een beetje bijzondere mensen, maar misschien vinden ze dat ook wel van mij, hahaha. We maken af en toe een praatje en daar blijft het bij, helemaal prima voor mij. Maar gelukkig helemaal geen gezeur verder.
Ik zou zéker vanavond nog op de koffie gaan bij de toekomstige buurvrouw onder het mom van kennismaken. En als daaruit blijkt dat het echt een vreselijke buurvrouw is, zou ik de nacht gebruiken om samen met je man heeeeeeeeel goed na te denken of dit is wat je wilt. Eigenaardige of onhandige buren hoeven geen probleem te zijn, behalve als het buren zijn dit voet bij stuk houden en echt vervelende buren zijn. Ik zou geen huis kopen met een echte probleembuur, dat bepaalt zo je woongenot! Dan krijg je daar zeker spijt van. Maar ik hoef ook geen vrienden met de buren te zijn. Dus als je uit dat gesprek opmaakt dat ze alleen wat onhandig is, maar verder wel naast te leven, dan zou ik de koop gewoon door laten gaan en het contact in de toekomst oppervlakkig houden. Wij zijn wel eens, in een buurt waar we over twijfelde, voor het uitbrengen van een bod gaan aanbellen in de straat. Gezegd dat we interesse hadden in het huis, en in de deuropening bij meerdere mensen gevraagd: hoe is het nu om hier te wonen? hoe is de buurt? het burencontact? geen gekke dingen tussen buren? Toen bleek..... dat er tussen 2 families in de straat een enorme burenruzie was en dat wij daar precies tussenin zouden komen te zitten. Tja, dat hebben we wel laten meewegen, en we waren blij dat we het vooraf wisten!
Jammer dat je er zelf niet bij was! Ik zou ook snel kennis gaan maken zodat jij er zelf ook een gevoel bij kan krijgen.
Ik zou ook voor het tekenen op bezoek gaan. En zoals al gezegd is hierboven is het niet niets. Vorige weel nog bij rtl night een man die zijn buren terroriseerde. Dat is dan wel het andere uiterste maar toch.
Aan de ene kant kun je je wel bang laten maken door die buren. Maar aan de andere kant: stel dat er hartstikke aardige mensen zouden wonen en die gaan dan een maand nadat jullie er wonen verhuizen. Je weet nooit wat daar voor terug komt en mensen verhuizen zo vaak. Ik zou daar de koop van een huis in elk geval niet van af laten hangen.
Toen wij hier kwamen wonen hoorde we ook dat onze buren maar rare mensen waren, niet aardig en heel onvriendelijk. Toen we gingen verhuizen hebben beide buurmannen geholpen met spullen naar binnen sjouwen (terwijl de ene aan de koffie zat en de ander eigenlijk weg wilde gaan maar ons bezig zag en kwam helpen). De buren (ook overburen) hebben ook meerdere keren aangegeven dat ze zo blij waren met ons omdat de oude buurvrouw maar een rare vrouw was die heel vaag deed. De ene keer kon er net een hallo af en de andere keer negeerde ze de buren als ze ze zag. Er kan dus inderdaad veel meer achter zitten, onze buren links zijn best wel mensen die graag regelmatig een praatje maken. Je komt er niet zo makkelijk vanaf als je in de tuin bezig bent of als je ze voor het huis tegen komt. Maar goed, dan staan we even te praten. Prima toch. Wij komen echt bij een terror buurman vandaan die iedere nacht tot 3 uur 's nachts hardcore aan had staan en ieder weekend een feestje had. Nou, dan heb ik liever de buren die een praatje maken en dingen in de gaten houden. (dat hoort er hier wel een beetje bij, klein dorp en iedereen kent elkaar in ons stukje straat en ze zien alles )
Mijn man maakt zich er niet al te veel zorgen over. Hij zeg nu dat ze er wel vriendelijk bij keek, hij denkt dat het meer haar man is bij wie ze onder de plak zit ofzo. Vanavond langs gaat niet lukken, ga daar niet hemel en aarde voor bewegen, morgen kan ws wel. Hebben nog 3 dagen bedenktijd na kopen.... de mensen die er tot nu toe woonden (in 'ons' huis) wonen er sinds het gebouwd is, zon 20 jaar, dus hebben het er in ieder geval lang volgehouden... gaan nu weg vw nieuwbouw woning en kinderen de deur uit oid. Ja dat van die man, het monster van Leersum geloof ik, heb ik ook gelezen... lijkt me vreselijk... mijn ouders hebben ook zon gek in de buurt die echt autoruiten bij hun heeft ingegooid en een soort anonieme dreigbrief zogenaamd vanuit een comite heeft gestuurd omdat ze het hadden gewaagd op zondag het gras te maaien... die vent spoort echt niet, hele buurt heeft er last van. Maarja dat zijn wel de extreme gevallen...
Buren leren kennen na de koop? Nee hoor zeker niet. Voordat wij ons huis kochten bij verschillende mensen aangebeld. En ook bij onze directe buren, praatje mee gemaakt, vaak door de straat gereden enz. Wij gingen bij ons andere huis ook voornamelijk weg door de buren. Dan leer je het wel Hoor.
Ja het lastige is dat met de huizengekte hier in amsterdam heb je geen tijd om even op je gemak de buurt , buren en alles te leren kennen. Je mag een keer kijken met 20, 30 anderen tegelijk en dan moet je een blind bod doen waar bij er bij de populaire huizen zo 75000 overboden wordt en het binnen een week weg is. Maakt ook dat je voor je gevoel niet te kritisch kunt zijn want er is zo weinig aanbod. Wij hebben ook veel overboden, dat maakt ook wel dat ik wat twijfel soms. Aan andere kant dat is de prijs die je betaalt als je hier en nu wilt verhuizen en hopelijk gaat het ook goed met de verkoop van ons huis.
Klinkt al een stuk beter! Waarschijnlijk loopt het wel los. Veel plezier met jullie nieuwe huis. Super dat jullie in deze markt toch wat hebben kunnen vinden!
Toen wij in ons huis kwamen wonen (huurappartement) kwam er tijdens het schoonmaken nog voor de verhuizing al een buurvrouw langs om te zeuren over hoe de vloerbedekking afgevoerd werd, en dat dat niet netjes was, en dat dat normaal met zeil op de vloer ging etc etc. Nu was het in ons geval zo dat de vloerbedekking e.d. door de verhuurder afgevoerd werd, dus dat was ook de reactie, maar de toon was gezet. Inmiddels wonen we hier 7 jaar, en is die buurvrouw super lief en begaan met ons. Hebben nooit meer gezeur gehad. Proberen haar soms ergens bij te betrekken om de relatie goed te houden (bijv. als we iets op de gang neer zetten zoals de buggy). Altijd prima en nooit een probleem. Héél anders dan die eerste kennismaking! Zo zou het dus ook kunnen lopen, en dan zou het zonde zijn als je daarvoor je huis laat schieten. Ik denk dat een beetje kennismaken of rondvragen je veel kan helpen qua duidelijkheid. Succes! Zo jammer dat je dit soort gedoe hebt, terwijl je eigenlijk zou willen genieten van het feit dat het gelukt is om een huis te vinden!