Op punt huis te kopen, nieuwe buurvrouw nu al aan t zeuren

Discussie in 'De lounge' gestart door jomay, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Wij hebben precies zoiets gehad! Mijn man was bij ons huis, ook met de bouwkundige keuring (ook zonder mij!) en de overbuurvrouw kwam naar buiten. Stelde wat vragen , maakte een praatje, prima. En toen mijn man vertelde dat we 2 kleine kinderen hadden begon ze er opeens over dat er geen ballen tussen de auto's mogen, want dan was ze niet zo'n aardige buurvrouw meer. Ze wilde er geen last van hebben, etc.
    Mijn man reageerde laconiek, hij zei dat wij zelf wel op onze kinderen letten.
    Toen ik dit hoorde was ik ook niet echt enthousiast, ik zat niet te wachten op een bemoeizuchtige buurvrouw.
    Maar gelukkig is dit in de praktijk anders gebleken. Ik maak vaak een praatje met haar, ik vind haar een pittig persoon. Snel een oordeel maar ik houd me op de vlakte. Maar ze is ook erg geïnteresseerd en behulpzaam.
    Ze heeft een lieve man, en ze hebben ons zelf uitgenodigd voor een drankje.

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dan zou ik het zeket niet doen! Luister naar je gevoel. Mijn gevoel heeft t altijd goed wat dat soort dingen betreft dus ik luister ernaar tegenwoordig.

3. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik neem eigenlijk bijna altijd grote beslissingen met mijn gevoel. En mijn gevoel zei nu vooral: ik word gek in dit te kleine huis (85 m2) en dan komt er nog een kind bij, ik wil een groter huis. En ben echt wel enthousiast over dit huis, het is mooi en ruim. Alleen mijn gevoel is momenteel erg afhankelijk van hoe ik geslapen heb en de hormonen. Op een slechte dag zie ik alleen maar beren en ben bang dat het slecht uit gaat pakken, bijv na zon incident met die buurvrouw. Op een goede dag zie ik het veel optimistischer en nuchterder.

4. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw

Dat is fijn om te horen, eerste indruk kan natuurlijk ook reuze meevallen later. Ik blijf me erover verbazen hoe sommige mensen zich in het eerste contact meteen zo moeten laten gelden en zich overal mee bemoeien en een probleem van maken, en later soms ook.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.679
    8.422
    113
    Vrouw
    Territorium gedrag... Net n plassend hondje.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Och, ik heb voor onze koop allerlei buren gebeld en aangesproken, of de buurt een beetje rustig was wilde ik weten. heel rustig, zei iedereen, geen overlast. Bleken we toch tussen 8 studentenhuizen in te wonen....(buren wilden zeker graag rustige mensen erbij...)

VBJ82 en jomay vinden dit leuk.
  7. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ja echt territoriumgedrag, ze moeten er inderdaad even flink over heen piesen.... :rolleyes:

sillies en Zonnestralen vinden dit leuk.
  8. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    #48 jomay, 9 aug 2017
    Laatst bewerkt: 9 aug 2017

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb je ze inmiddels al gesproken?

10. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Dat Is het eigenlijk wel maar minder groot :) 7 huizen in een halve cirkel zeg maar. Wij hebben de jongste kinderen en de oudste van 4 rijdt hier dus effectief op straat. Heel gezellig hoor! En een hele variatie ook want de oudste bewoonster is in de 70 en wij zijn halfweg de 30.
    En voor onze straat bbq nemen we tafels van uit onze tuinen en zetten die gewoon op straat, groenten en zo worden verdeeld qua snijwerk en een paar van ons doen de inkopen. En dat is vaak van 's middags tot een uur of 22 :)

We zijn dat vorig jaar beginnen doen. Dat zouden ze nooit met hun oude buren gedaan hebben trouwens.

Meiske2015 vindt dit leuk.
  11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Super leuk!!
    Klinkt perfect :)

12. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Ik ben ook benieuwd of je ze gesproken hebt.

13. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Nee nog niet... zijn er nog niet aan toe gekomen met alle regeldingen.... twijfel ook of ik me er door zou moeten laten beinvloeden en of ik ze die ruimte moet geven.

14. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Moeilijk. Als ze niks gezegd had had je waarschijnlijk niet getwijfeld.

Hier was om 13uur een bezichtiging, de buurvrouw heeft het voor ons verpest :cry:.

15. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    O nee, heb je topic gelezen, die gekke buurvrouw van de parasol? Wat heeft ze gedaan dan?

16. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Ik heb net een topic geopend, ben helemaal overstuur en in tranen en weet niet meer wat ik moet doen.

17. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Heb je al een beslissing kunnen maken?

18. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ja, koopcontract getekend.... verkoper wist alleen te melden dat ze erg op zichzelf waren de buren. Zei geen
    problemen te hebben maar er was ook geen contact. Maar goed dat moet ik dan maar aannemen. Zijn sowieso huizen waarbij je gelukkig niet veel met elkaar te maken hebt door hoe ze gebouwd zijn.

Ben uitiendelijk niet meer bij de buren langs geweest, weet ook niet of het verschil had gemaakt en of het echt iets zegt over hoe het contact later zal verlopen. Is afwachten, en we wilden het huis graag hebben en niet hier om laten lopen.

Dus nu nog even een paar weken spannend met financiering en straks de verkoop van ons huis...

Deel Deze Pagina