aankomen. wat zijn jullie ervaringen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kgulik, 7 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Hee ladies.
    Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen.
    Ik ben nu bijna 34 weken zwanger en was voorheen alleen aangekomen bij buik en borsten. Heb nog steeds maatje s alleen dan wel in positiekleding natuurlijk. Maar nu zie ik toch echt dat mijn benen dikker worden. Ik heb in verhouding best korte beentjes dus vind het zo lelijk. Heb ook nergens stria behalve dus wat op de bovenbenen. Ik eet helemaal niet veel dus waar komt dit nu opeens vandaan. Heb niet het idee vocht ofzo vast te houden. Hopen dat het na de zwangerschap weer verdwijnt :p nu heb ik echt korte dikke pootjes vind ik
    Ik weet dat dit niet zo belangrijk is. Ik ben al.lang blij dat ik überhaupt zwanger ben! Maar door lichaamsveranderingen kan ik zo onzeker worden!
    Hoeveel kwamen jullie aan en wat zijn jullie ervaringen?

2. patjuhxx

patjuhxx Actief lid

13 feb 2012
    148
    0
    16
    Nijmegen
    Hoi Hoi!

Ik ben bij de eerste uiteindelijk 15kg aangekomen. Inderdaad ook op het laatst bij de benen en billen. Hield ook wat extra vocht vast. Gelukkig was dit snel weer weg en had ik na 3 maanden weer redelijk mijn oude figuur terug.

Nu 30 weken zwanger en zit al op +12kg. Hoop dat ik niet te veel aan ga komen, maar merk nu ook alweer dat één broek wat strakker gaat zitten hihi ;)

Hoop voor ons allebei dat die extra vetjes snel weer weg zijn haha :p

3. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Yep, herkenbaar. Beide zwangerschappen 15 kg aangekomen. Het ging er redelijk vanzelf af vorige keer, maar duurt wel even - na 5,5 mnd zat ik weer op m'n oude gewicht. Geef het dus vooral tijd! Door alle hormonen kom je niet direct terug in vorm, maar uiteindelijk met normaal eten en bewegen echt weer!
    En mn heupen, tja, ondanks oude gewicht bleef m'n figuur helaas toch net ietsje anders. Maar dat zie ik alleen zelf, ik paste al m'n kleren gewoon weer. Accepteren is helaas het enige dat erop zit vrees ik, het is niet niksvoor je lijf zo'n zwangerschap!

4. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    oooh zooo herkenbaar. Ik had echt mega dikke pootjes. Nu scheelt het dat ik heel lang ben, maar ook dan zag het er niet uit. Het was zomer toen ik hoog zwanger was, maar no way dat ik rokjes, jurkjes of korte broeken droeg. Bij mij was het een combi van veel vocht vasthouden en extra vet opslaan (aan het einde van de zwangerschap ga je wat extra vet opslaan voor de borstvoeding).
    Ik ben wel veel aangekomen in de zwangerschap (25kg). Ik at ook wel erg veel, dus veel extra vet, maar ook veel kilo's door het vocht vasthouden en zware baby (9 pond). Een week na de bevalling was ik al 15kg kwijt en nu 6 maanden later nog eens 14kg. ik ben dus ondertussen alweer 4 kg lichter dan voor de zwangerschap. En dat zonder lijnen/sporten, maar gewoon gezond (en normale hoeveelheden :)) eten en af en toe lekker wandelen met de wagen (en ik geef borstvoeding).

Als ik nu foto's terugkijk van de laatste 5 weken zwagerschap en dan ben ik echt zoooo tonnetje rond. Buik, benen, armen, alles! Maar ik vind het wel grappig. Is voor een goed doel toch! En (gelukkig) niet blijvend ;)

Dus, om een lang verhaal kort te maken, het komt wel goed :D

5. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Ik ben ook vooral aangekomen bij m'n benen. Nu ook m'n gezicht wat. Maar dat is meer vocht denk ik

6. Vino

Vino Lid

23 jan 2017
    68
    0
    6
    Koos-werkloos
    Enschede
    Bij de eerste uiteindelijk slanker uitgekomen. Ik was vrij "dik" toen ik begon wegens een slechte levensstijl en heb mijn leven compleet om gegooid. En het resultaat dat ik net zo snel afviel van het gezonde leven als aankwam door door buik. Na de bevalling een dag er na al in mijn eigen broek terug en een week later nieuwe broeken moeten kopen.
    Bij de tweede kon ik een dag na de bevalling ook weer in mijn eigen kleren maar hoefde ik niks bij te kopen. Ik was precies het zelfde gebleven.
    Ik heb niks bijzonders gedaan tijdens de zwangerschappen behalve gezond leven en heel veel fietsen. Ik denk dat het ook gewoon mijn bouw/lichaam is dat ik niet veel aankwam.

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij de eerste 12 kg erbij, tweede keer 9. Bij de eerste ook veel vocht wat vrij snel weg was. Binnen week kilo's van de zwangerschap kwijt. Nu. 9 dagrn na de bevalling van de tweede ben ik op -2 kg van voor de zwangerschap. Met name mijn benen zijn een stuk minder dik dan 1,5 week geleden dus ook deze keer heel snel 'goedgekomen'. Overigens is mijn bmi 25 dus ben niet mega slank.

8. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Bij de eerste twee 18 kg aangekomen en bij de derde zelfs 22 kg. Dankzij de bv ging het er gelukkig ook zo weer vanaf, weeg nu hetzelfde als voor de drie zwangerschappen. Wel wat 'losser' in m'n vel. Maar dat komt denk ik ook omdat ik niet meer sport.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

bij de eerste 13 kilo aangekomen.
    Op het einde idd ook mijn benen en billen.
    Ik paste destijds in maatje 28 qua broeken.
    Rond de 35 weken liep ik voornamelijk in joggingsbroeken.
    Nu wilde ik diezelfde broeken weer aan maar ik kom er met geen mogelijkheid in. Zit nu in maat 36/38!
    En ben maar 4,5 kilo aangekomen ;)

10. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Bij beide zwangerschappen ruim 20kg aangekomen en dat ging overal zitten, maar voornamelijk benen en kont. M'n borsten groeiden 3 cupmaten groter, ik kreeg een partij putten in m'n benen waar je voor een heel weeshuis poffertjes op kon bakken en op het laatst een plofkop. Vooral bij de eerste! Bij de eerste zat ik na 10 weken ongeveer 3kg van m'n startgewicht verwijderd en nu moet ik nog 9kg. Sinds ik gestopt ben met de borstvoeding, val ik af....

Ik had zeker bij de eerste zo rond de 20 weken moeite met mijzelf te accepteren. Ik vond mezelf ook niet zo mooi meer, maar gelukkig werd dat minder. En uiteindelijk maakte het me niks meer uit haha!

11. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Ik was 30 KG aangekomen en zit nu (na 3 maanden) op - 22 kg al! Ik was ook echt tonnetje rond, vooral ook op mijn benen en in mijn gezicht aangekomen. Heb er veel striae op buik en benen aan overgehouden, maar dat is helaas niet anders. Ik hoop dag het van paars/blauw nog een beetje bijtrekt naar mijn eigen huidskleur.

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier +/- 15 kilo erbij met op t einde dikkere benen. Inmiddels 10 kilo eraf. Ook korte benen die aan t ronde dikker werden. Kon dit goed merken aan m'n broeken. Ivm gekneusd stuitje en hechtingen broeken nog niet geprobeerd dus geen idee hoe m'n benen nu zijn.

13. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Bij de eerste ongeveer 11 kilo aangekomen en dat zat overal.
    Nu bij de tweede ongeveer 2,5 kilo met name borsten en buik nu.

14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier bijna 30kg aangekomen en moet nu nog 12kg alleen ben ik spontaan zwanger geworden. Voel mij absoluut niet fijn in mijn lichaam en kan t ook niet accepteren dat ik weer zwanger ben. Ben zo bang weer zo veel aan te komen terwijl ik de eerste keer tot 17 weken alleen maar had overgegeven en zat ik met 20 weken al op plus 10. De zomer speelde ook een rol. Wat een vocht hield ik vast!
    Let nu ontzettend op m'n eetgedrag. Wil max 10kg aankomen. Hoop dat het lukt.

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Omdat ik van mezelf al korte en stevige beentjes heb, komt daar niets bij haha.. Maar eerste zwangerschap 9 kg aangekomen, groeide echt rondom en hield vocht vast in mijn gezicht (not pretty).. Dit was een meisje trouwens. Nu zwanger van een jongen en blijf een stuk mooier haha. Nu 8 kilo aangekomen, dus zal wel iets hoger uitkomen. Maar wel alleen op mijn buik tot zover en nog geen vocht gespot. Dus ben nu wel happy! Ik let trouwens niet goed op mijn eten, ik eet werkelijk alles wat los en vast zit, heb vaak de hele dag trek, met af en toe een beroerde dag met spugen en weinig eten.

16. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook niet veel aangekomen, maar merkte wel dat ik overal wat dikker werd. Wat ik daar alleen vervelend aan vond was dat je lichaam in korte tijd zo veel veranderd. Ik had echt lang het gevoel dat het mijn lichaam niet meer was en heb het daar best moeilijk mee gehad.
    Nu, tijdens de tweede zwangerschap, gaat het nog sneller en heb er wel weer wat moeite mee, maar weet er nu wel beter mee om te gaan en te accepteren.

17. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Dit herken ik heel erg. Wil gewoon weer fit zijn! En mijn lichaam terug, het neemt je zo totaal over hè!

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    bij alle 4 circa 10kg boven startgewicht geëindigt. En bij alle 4 een megabuik naar voor gehad en grote borsten. Voor de rest weinig verschil, wat vocht in handen af en toe.
    Nu nog een behoorlijke buik over (vind ik, mensne om me heen niet) en dat maakt me wel onzeker. Borsten zijn ook nog groot maar geef BV dus dat zal nog wel even zo blijven verwacht ik

Deel Deze Pagina