Manlief en ik zitten beetje in dubio. Ik ben een paar maand terug mijn baan kwijtgeraakt en zit nu dus thuis, ik geniet ontzettend van onze dochter van 13 maanden. We hebben het niet heel breed maar komen wel gewoon rond op mijn man z'n salaris. Eigenlijk denken we erover om voor n 2e kindje te gaan. Natuurlijk solliciteer ik gewoon door, maar mocht ik zwanger worden, dan ga ik eerst van mijn kindjes genieten en hopelijk na de zwangerschap weer werken. Mocht ik een can die gelukkige zijn die snel zwanger zou worden dan zou er slechts 2 jaar tussen zitten. Ik weet dat dit niet bizar weinig is maar toch geeft dat nog wel wat twijfel Is dat niet ontzettend zwaar? Aandacht verdelen, beide im de luiers, nog niet heel zelfstandig, rommelige slaapjes en nachten etc?
Ja qua zorg is het pittiger dan dat er al 1 zelfstandig is natuurlijk. Voor de rest is het afwachten, het ligt ook aan hoe je kindjes zijn en hoe jij erin staat. Ik heb 2 kindjes die 2 jaar schelen in leeftijd. Pittige karakters, lange, gebroken nachten en qua motoriek en zindelijkheid waren ze niet de vlotste. Ik zorgde voornamelijk alleen voor de kinderen (partner veel weg voor werk en andere zaken) en werkte ook nog 3 dagen. En nu het antwoord op je vraag: Ja en ja. Ja, ik heb het als rete-zwaar ervaren en ja ik zou het zo nog een keer doen
Mijn kinderen schelen 15 maanden. Ik vind het juist erg fijn! Je blijft in het ritme. Lijkt mij juist lastig om na 3 jaar weer in de baby's te zitten. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich. Wel waren de eerste 4 weken zwaar omdat ik een keizersnede heb gehad en niet mocht tillen en met nog een kind zat die 15 maanden was. Wij zitten nu in ronde 3 voor ons 3e kindje! We hebben nu een jongen van 26 mnd en een meisje van 10 maanden... Succes met het maken van jullie keuze!
Mijn kindjes schelen 1 jr en 9 mnd.. ik vind het zwaar! Mijn zoontje (de oudste) liep pas net toen mijn dochtertje was geboren, ik moest hem dus nog erg veel tillen. Verder was hij nog erg klein en had hij me nog zo hard nodig. Maar mijn dochtertje was een huilbaby en de bv liep moeizaam. Ik vond het echt bikkelen en heb heel wat traantjes gelaten. Maar... nu de jongste 1 is, vind ik het wel leuk dat er zo weinig tussen zit. Beide in de luiers vind ik juist wel makkelijk, dan ga je in 1 ruk door. Ik denk dat er voor elk leeftijdsverschil wel iets valt te zeggen, maar ook dat er zoveel factoren een invloed op hebben. Hoe zelfstandig en snel is je eerste kindje, hoe gaat je zwangerschap en de bevalling, hoe verloopt de kraamtijd/baby tijd vh tweede kindje, zijn er gezondheidsproblemen? Maar het is wel heerlijk, lijkt me, als je thuis bent, dat je alle tijd hebt voor de zwangerschap en het tweede kindje!
onze kinderen schelen 20 mnd en heb dat totaal niet als pittig en druk ervaren. de oudste sliep nog smiddags dus dat was toen juist fijn!
Bij ons scheelt het 2,5 jaar en ik vind het een prima leeftijdverschil. Onze oudste was al zindelijk voor dat de tweede kwam. De oudste is hier vrij makkelijk met slapen en de baby deed het ook gelijk prima. Het eerste half jaartje vind ik niet pittig maar ook niet makkelijk. Je moet wennen aan een nieuwe dagstructuur en je moet je kindje ook leren kennen. Nu zijn ze goed 3 en 9 maanden en je merkt nu al dat het makkelijker wordt met twee kids. En ik zou graag nu al voor een derde kindje willen gaan.
Ik heb twaalf maanden tussen mijn kindjes. Ik vond het wel pittig. Misschien als ik het mezelf makkelijker had gemaakt was het misschien anders geweest. Maar dat zal per persoon verschillen.
Mijn dochter was 1,5 toen mijn zoontje werd geboren. Of ht pittig is? Ja en nee. Beidn slapen goed, kunnen zichzelf vermaken. Het is denk afhankelijk van hoe gestrest je er zelf van wordt. Dat nemen de kinderen nl over.. Hier vaak nog een derde kindje van 0 of 1 erbij, (ben gastouder) en dat is ook prima te doen.
Onze kids schelen 1 jaar en 4 maanden. Ik vind het niet pittig, maar echt super leuk ze zijn zo schattig samen en ze spelen samen. Ik vind het niet super pittig ofzo. Het is (vind ik) gewoon een kwestie van flexibel zijn in je schema overdag