Welke Duplo set voor 1e verjaardag?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkie97, Mar 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,915
    3,937
    113
    Ons dochtertje wordt in mei 1 jaar en we willenhaar o.a. duplo geven. Nou heb ik een kortingsbon die ik deze week moet besteden dus gaan we het vast kopen.
    Maar ik twijfel tussen een 'peuter beginbouwset' met 37 stenen en een bouwset van 85 stenen.
    Op zich denk ik dat ze met 1 jaar genoeg heeft aan de beginbouwset en die vind ik voor dan ook ietsje leuker. Maar als ze de duplo echt leuk gaat vinden ben je snel uitgebouwd met zo'n startersset.

Wie heeft advies? Kunnen we beter direct een grotere set kopen of duurt het nog erg lang voordat kindjes écht gaan bouwen met de duplo?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Bouwen duurt nog wel even wel kun je samen bouwen. Wij hebben hier ook een paar blokjes maar voornamelijk duplo auto's treintje op popjes die zijn erg in trek

3. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Mijn dochter heeft haar eerste duplo gekregen met 1,5 jaar en doet er dusver weinig mee. Nichtje daarintegen is 2 maanden jonger en bouwt er op los. Weinig van te zeggen dus ;)

Wij hebben trouwens hello kitty duplo (kasteel, paardenkoets en nog 2 kleine setjes) oh en een orginele startersbox in roze met de konijntjes er in.

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Duurt nog wel even voor ze echt gaan bouwen. Wij hebben zelf wel wat bouw-spul, maar onze dochter is toch het meest fan van de bus, auto, trein en Poppetjes...

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier vond ze het tussen 1 en 1,5 leuk om het gebouwde weer uit elkaar te halen. Daarna blokjes op elkaar bouwen en vanaf 2,5 jaar bewuster dingen bouwen.
    Als je voor een set gaat zou ik kijken met iets van poppetjes, beestjes, auto's etc erbij.

Hier heeft ze Hello Kitty duplo. Met 1 jaar kreeg ze van de visite de trein en een set bouwstenen.
    Hier werd het vanaf 2 jaar echt meer een succes.

Mijn jongste krijgt straks o.a. playmobil 123. Laatst in een aanbieding de Zoo gekocht.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier is ze heel lang vooral dol geweest op de poppetjes en dieren, dus ik zou een set aanraden met poppetjes en dieren. Ze heeft ook de set met 85 blokjes, daar kun je ook dieren mee bouwen, ook heel leuk :) Nu bouwen we vaak een huis voor d'r en gaat zij er dieren in zetten enzo, heel leuk :)

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,915
    3,937
    113
    Die set van 85 staat momenteel bovenaan ons lijstje. Maar nu zagen we ook nog een set met 150 stenen;) die is ook met poppetjes en raampjes enzo...
    150 klinkt zoveel maar volgens mij vriend valt dat heel erg mee... wat is jullie ervaring?

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier heeft ze nu een aantal setjes, en valt 't echt nog mee; 150 klinkt idd als veel, maar als je een huisje bouwt, is 't zo op ;)

9. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Hier met 15 mnd (Sinterklaas) de grote dierentuin gekregen en hij was gelijk helemaal dol op de beestjes die hierin zitten. Bouwen kwam pas met anderhalf of zo, maar de beestjes blijven favoriet. Ik zou dus voor een setje met beestjes of poppetjes gaan.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Je kunt nooit genoeg Duplo hebben, dus ik zou gewoon voor de grootste set gaan. :D Als je nog niets hebt, dan zou ik ook voor een set met poppetjes en diertjes ed gaan.

Wanneer je kindje gaat bouwen verschilt. D. probeert al een hele tijd de blokjes op elkaar te krijgen, wat op zich ook lukt, alleen krijgt ze ze nog niet aangedrukt. Maar bouwwerken slopen vindt ze ook prachtig en verder gewoon spelen met de blokjes (in een bakje, uit een bakje, in een bakje, uit een bakje, enz. ;)) en beestjes ed ook.

Share This Page