Hoi, Onze zoon is net 5 weken oud en heeft de eerste prikken al gehad. Nu krijgt hij er wat rode bultjes/stippen van (romp, borst en beentjes), maar heeft geen koorts. Het valt me ook op dat hij uren na het voeden nog spuugt, ook in zijn slaap. Ik merk aan hem dat ie wat jengeliger is en vind een badje ook niet zo leuk meer. Hoort dit allemaal bij de tekenen van die (rot)prikjes? Groetjes
Goedenavond, wat vervelend dat je zoontje zo'n last heeft van zijn eerste prikje. Elk kindje reageert weer anders, maar vaak zijn ze wel meer aan het jengelen en gaan ze minder goed eten (of bij jouw zoontje meer spugen). Houdt het wel goed in de gaten. Vaak gaat het de dag na de prik beter. Blijft hij spugen en wordt de uitslag erger, dan zou ik zeker morgen contact opnemen met het consultatiebureau. Succes en beterschap voor je zoontje. Groetjes Monique
De prik was afgelopen dinsdag. De uitslag was gisteren alleen op de romp en schaamstreek en nu bijna overal. Hij drinkt ipv om de 3uur nu om anderhalf uur. Veel vaker dan anders. Moet ik mij zorgen maken?
Geef je ook bortsvoeding? Het kan ook zijn dat hij regeldagen heeft en daardoor vaker drinkt. Kleintjes kunnen snel uitslag krijgen, door warmte of baby acne door de hormonen die hij van jou heeft meegekregen. Maar als het zo aan het uitbreiden is en hij is er ook echt niet lekker van is (je mag verwachten dat het effect van de prik al voorbij is) zou ik het toch laten beoordelen door de huisarts. Succes! Groetjes Monique
Bedankt voor je reactie. Hij krijgt idd bv, maar ik zal even kijken hoe hij er morgen onder is anders bel ik met t CB.