Wij gaan deze week op vakantie. Onze zoon is 1 jaar en bijna 2 weken. Nu gaan we met het vliegtuig en worden per taxi/bus naar de accomodatie gebracht. Volgens mij past hij niet meer in de MC, dus hoe moet ik hem vervoeren? Op schoot, maar dat is toch strafbaar? Hellepie.....
Wij hebben onze dochter van toen 10 maanden op schoot genomen en de gordel op de juiste manier omgedaan, over haar buik en over mijn borst (snap je hem ) In het buitenland heb je vaak geen andere opties. Trouwens, wij zijn s'nachts teruggekomen en namen een taxibus, deze had ook geen mc dus gewoon op schoot. De bestuurder gaf aan hoe de gordel moest en dan is het niet strafbaar. Hopelijk heb je er iets aan
ik geloof dat het in een taxi sowieso niet verplicht is. Het wordt uiteraard wel geadviseerd, omdat het het veiligste is natuurlijk. Maar wat niet gaat, gaat niet... Wij hebben vorige keer van Rotterdam naar Amsterdam met de taxi, ook geen maxicosi gehad. In plaats daarvan stond er een zitverhoger klaar -hoewel we toch heel duidelijk geweest waren. Maar oke, op schoot ging ook goed, was alleen wat vermoeiender voor onszelf.
In het buitenland heb je wel maxi-cosi's of autostoeltjes in huurauto's, maar eigenlijk nooit in die transferbusjes! Idd op schoot en hopen dat je een gordel hebt! Overigens zou ik, als je ene auto gaat huren, gewoon een autostoeltje vragen.....mijn dochtertje paste met 10 maanden niet meer in de maxi-cosi hoor! Fijne vakantie!