naar de Tandarts?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mc87, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ik ben nu 5 weken zwanger
    en weet en wil ook niet tijdens de eerste 3 maanden van de zwangerschap naar de tandarts of een verdoving laten zetten of foto te laten maken...

Nu heb ik een gaatje en sinds gisteren een beetje lats van. Wat moet ik nou doen? Gewoon nog even wachten en over 2 maanden gaan? Of eerder naar de tandarts gaan?
    Ik ben bang voor een miskraam, omdat ik wel het een en ander gelezen heb.En daarna met 4 maanden, ook nog eigenlijk.

Heb jij wél een vulling laten zetten ná de derde maand van je zwangerschap? En houd de tandarts daar echt rekening mee?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Gewoon de tandarts bellen om te overleggen. Verdovingen zijn veilig en met foto's krijg je een loodschort voor.

3. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.444
    372
    83
    in een huis
    Hoi

Ik verging met 10 met tien weken van de kiespijn. En heb hem laten trekken. Tandarts zei dat er niet zwart op wit was te lezen dat het kwaad kon. Een slecht gebit daar in tegen wel.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb bij mijn tweede kindje met een maand of 2 een gaatje moeten laten vullen. Had er veel last van en kreeg ontstoken tandvlees en dat is schadelijker dan 1 keer wat verdoving. Wat je dan wel even aan moet geven is dat je pril zwanger bent, dan kunnen ze volgens mij andere verdoving gebruiken. Deden ze bij mij in elk geval wel bij de borstvoeding. Sterkte!

5. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt ook laten vullen zonder verdoving, valt reuze mee! Ik vind persoonlijk de halfjaarlijkse tandsteenverwijdering pijnlijker (en dat duurt veeeeeeel langer!). Mee blijven lopen is echt niet goed hoor!

6. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Een miskraam door tandartsbezoek?:(
    Als je het aangeeft dat er zwanger bent kan je er gewoo heen hoor, bij evt foto krijg je inderdaad een schort voor dat straling tegenhoud en de verdoving komt niet bij je kindje terecht

7. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Je kunt gewoon verdoofd worden tijdens je zwangerschap hoor, maar geef het wel even aan bij je tandarts. Gaatjes kunnen juist problemen opleveren, ook ivm je zwangerschap. Zou dus zeker langsgaan!!

8. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ben toevallig vanmiddag geweest.. 3 gaatjes (schaam.. Is het gezegde elke zw kost je een tand ?! dan toch waar)
    Mijn tandarts heeft voor over 2 wkn een afspraak gemaakt en hij heeft verdoving speciaal voor zwangere zegt hij.
    Moet dan goedkomen hoop ik

9. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik heb mijn gaatje laten vullen zonder verdoving. Was heel goed te doen. Eerste en hopelijk ook echt mijn laatste gaatje ooit :D

10. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik laat als ik een gaatje heb het meestal ook vullen zonder verdoving. Die is vaak pijnlijker als het vullen zelf. Mijn tandarts zegt echter bij sommige gaatjes dat het wel verstandiger is en dan doe ik het wel. Hij weet wel wat verstandig is met zijn ervaring.
    En verdoving kan idd geen kwaad al zou ik het liever ook niet willen.

11. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Tandvleesproblemen bij zwangerschap: meer kans vroeggeboorte | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

Het is juist erg onverstandig om niet te gaan.
    Helemaal als je nu al last hebt van je gaatje..
    Wie weet wat voor ontsteking je dan hebt over 3 maanden?
    Er is zelfs verband tussen tandvlees problemen en vroeggeboorte.

Goed voor je gebit zorgen dus!
    En dat betekend ook gaatjes vullen.

Ik ben zelf ook geweest met 10 weken, gaatje in verstandskies, en heb toen gewoon verdoving gehad..

12. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Hoi,

Gisteren ging er een heel stuk uit mijn tand... En vanochtend naar de tandarts geweest , moest de tand er helemaal uit!
    Ik heb twee verdovingen gehad. En was zooo zenuachtig. Hoop dat die stres geen invloed heeft op de baby.Dat was volgensmij erger dan de rest.Maar er is 1 foto gemaakt en het moest gewoon.

Hij stelde voor om de rest vsn de zwnagerschap geen foto's te maken en dat ik ná de zwangeschap terug moet komen voor een uitgebreide controle.

Ik ben jaren niet naar de tandarts geweest, dus het was best even moeilijk.Ik heb een nieuwe tandarts in een moderne praktijk nu.Ik vertrouw hem wel.En later laat ik mijn tanden weer in orde maken. Dat die tand er uit is ziet er niet zo mooi uit.
    Was eigenlijk ook vooral een beetje bang maar ben nu wel blij dat het gebeurt is.

Deel Deze Pagina