Hallo ! Er bestaat speciale gym voor vrouwen die pas bevallen zijn. Wie heeft dat gedaan ? Is het aan te raden ? Groetjes, Nikki F
Ja, noemen ze dat niet de 'nagym', ofzo? Ik heb er ook wel eens van gehoord, maar heb geen indee wat dat dan inhoudt...
Volgens mij hebben sommige sportscholen ook speciaal iets voor vrouwen die net bevallen zijn..tenminste in purmerend had je dat wel..of ze dat bij elke sportschool doen weet ik niet..
Sinds kort bestaat er iets speciaals voor vrouwen die pas bevallen zijn. Ik las het in een blad. Voglens mij in Wij jonge ouders. Je neemt dan je kindje mee in de wandelwagen en gaat met een groep vrouwen wandelen en oefeningen doen. Voordeel is dat je geen oppas hoeft te zoeken.
Ja, heb ik inderdaad ook gelezen. Maar ik heb ook de postnatale gym gevolgd van de thuiszorg. Vond het wel nuttig om te doen. Veel aandacht voor de bekkenbodem, buik en benen. Nou ben ik vrij sportief uit mezelf, dus vond het niet echt zwaar, maar was wel blij met een stok achter de deur om deze oefeningen te doen. Vooral je bekkenbodem train je niet zo snel uit jezelf (ik niet tenminste, moet er echt aan denken). De ultieme test in de laatste les was spreid-sluit-springen met volle blaas