Bukken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirella28, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Oke, moet het toch even vragen.

Volgens mijn vk kan het geen kwaad, maar het voelt toch verkeerd: bukken wanneer je al meer dan 5 maanden zwanger bent.
    Je buik gaat toch dubbel en het voelt heel vervelend bij mij.

Ik probeer het dan ook zoveel mogelijk te vermijden, maar ik merk dat het toch weer elke dag meerdere keren terugkomt: je kind wil opgetild worden, de vaatwasser moet leeggeruimd, de was uit de wasmachine halen, er valt weer wat op de grond, in de supermarkt bukken om bij het lage schap te komen etc etc

Wie heeft er ook last van?
    Is het echt niet gevaarlijk voor je ongeboren baby?

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nee hoor waarom zou het gevaarlijk zijn ?
    bedoel je zal toch je schoenen sokken en broek aan moeten trekken
    dan gaat je buik automatische wat dubbel
    ik zou me er niet druk om maken als de vk zegt dat het geen kwaad kan
    want anders zou je niets meer kunnen of mogen

3. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik ben nog egen vijf maanden, maar heb een buik alsof ik al 7 maanden ben. :confused:
    dus bukken is hier ook al geen lolletje meer.

ik probeer het niet teveel te doen, maar je ontkomt er niet altijd aan (was in/uit machine, schoenen/sokken aan, riem omdoen bij hond, etcetc). tsja, het voelt een beetje 'vol', maar kwaad zal het heus niet kunnen (tenzij je de hele dag niet anders doet uiteraard).

vraag het anders na bij je vk!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het kan voor je kleine geen kwaad, maar voor je rug wel! Hurken is dus beter, en een tip voor sokken en schoenen en broeken aantrekken: zittend op bed! Ene been over het andere heenslaan, (zoals mannen dat vaak doen: enkel op je knie dus) en dan kun je er goed bij en hoef je niet te bukken, want idd: erg fijn voelt dat niet, :-D
    Bij je broek, (of panty/legging, enz) trek je die eerst over je enkels, gaat dan staan en trekt hem omhoog. Krijg je je kleren tenminste fatsoenlijk aan zonder al te veel inspanning en zonder je evenwicht te verliezen, :-D

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    haha ik moet zeggen dat ik soms al moeite heb me zittend aan te kleden en bukken ja hurken gaat niet met me pijnlijke bekken dat is wel minder

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Sokken aandoen vind ik het lastigst! Maar zoals Rozemarije zegt doe ik het idd, zittend op bed! je moet er wat voor over hebben he ;)

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hihi, ja zittend je sokken aantrekken voelt idd iets prettiger aan. Maar toch doe ik t meestal nog niet.

Vroeg t me steeds al af hoe ik straks mijn voeten ga afdrogen als ik uit de douche stap met een 8 maanden zwangere buik! Op de wc gaan zitten dus...! haha

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zet mn voet op het bad als ik ze afdroog na de douche :)
    Maar ik vind bukken ook niet lekker aanvoelen, ik ga altijd door mn knieen, dat gaat beter.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, je gaat jezelf echt een oud wijf voelen als die buik maar steeds verder en verder groeit hoor, ;) En dan heb ik nog de mazzel dat die van mij vrij klein is en pas de laatste 3-4 weken in de weg is gaan zitten, :) Er zijn een boel vrouwen die mijn formaat buik al hebben bij 4 maanden zwanger, :-D

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    juist als ik door mijn knieën ga zit mijn buik in de weg.
    voorover bukken doe ik al jaaaaren niet meer; ik heb een fors hernia-verleden (3x geopereerd) dus dat is een 'big no-no' voor mij.

de truc van sokken aandoen heb ik ook al uitgevonden. maillots blijft lastig, hihi.

11. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    En hoe doen jullie het met uit bed komen?

Ik ben nu 5 maanden, maar ik lijk wel 9 maanden als het gaat om overeind te komen, pfffff

12. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik ga op m'n zij liggen, doe m'n benen vooruit zodat ze vanaf m'n knieën buitenboord steken en kom dan als een soort hefboom overeind.
    Gaat overigens wel gepaard met flink wat gekreun, gesteun, gemopper en auwauwauw ;)

Als ik buk gaat m'n buik trouwens niet dubbel (kan ook niet, zit een kind in die niet dubbelgevouwen kan worden, hihi). Misschien je rug iets rechter houden vanuit je bekken, en je benen wijder als je bukt.
    Nu kan ik amper bukken, maar de keren dat ik het doe ga ik recht vooruit/voorover zonder buik te buigen of rug te bollen.
    Niet doen als je iets moet tillen trouwens, want dan verziek je je rug! (ik til niets meer ivm hernia en bekkenklachten)

13. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Hey hoi,

Wij hebben met zwangerschapsgym geleerd om te squatten.... Dus niet bukken, maar je benen iets wijd, je billen naar achteren en dan door je knieen zakken. Het uit bed stappen doe ik door op mijn zij te draaien naar de kant waar ik eruit moet, laat mijn benen over de rand zakken en duw me dan met mijn arm omhoog ;) , dit gaat tot nu toe heel goed!

Suc6, hoop dat je een manier vind om de komende weken toch zo goed mogelijk door te komen ;) ..

Groetjes Liena

14. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Het is als je niet zwanger bent al erg slecht om zo te bukken (je rug voorover en je benen recht houden) laat staan nu in de zwangerschap. Ik buk altijd door gewoon door mijn knieen te gaan. En dan gewoon even ergens aan vastpakken als ik denk dat ik achter/voorover ga vallen :)

Deel Deze Pagina