Ik ben op zoek naar een leuk voorleesboek voor mijn zoontje van bijna 3. Welk boek is bij jullie een groot succes?
Hier zijn de volgende boeken bij dochter 2,5 jaar een groot succes: Jip en Janneke Pluk van de petteflet Mathilda Het dorp aan de rivier Woezel en pip op zoek naar de sloddervos Voorlezen met de leukste dieren
Dikkie Dik vindt mijn dochter het allerleukst . Verder lezen we graag boeken van Guido van Genechten en Pauline Oud.
Kolletje tovert verhalen Pluk van de Petteflet Het grote Rintje voorleesboek Het vrolijke voorleesboek van kikker
Bedoel je echte voorleesboeken, of ook prentenboeken? Qua voorleesboeken zijn hier favoriet: De reuzenkrokodil (Roald Dahl) Pluk van de Petteflat Pluk redt de dieren Dolfje Weerwolfje Draakje Kokosnoot Qua prentenboeken, die ook erg leuk zijn om voor te lezen: Tyrannosaurus Drup De Gigantosaurus De Gruffalo Het kind van de Gruffalo Joris en de draak Kleine blauwe tractor Draak Dries Ik zou wel een kindje lusten Een bos vol enge wilde beesten Pas op, dit boek bijt
Mijn dochter vind dikkie dik geweldig! Ook het voorleesboek van Jip en Janneke is favoriet. David de kabouter ook populair hier. We hebben een boek met 365 verhaaltjes over dieren, was echt een goedkoop boek ik geloof 5 , en dat is tevens een groot succes!
We gaan op berenjacht - Helen Oxenbury Boekjes van Muis, Cora Kip, Kees Krokodil etc. Nog even achter mijn oortjes kriebelen (boekje voor slapengaan) Het rode kippetje (en andere boeken van Max Velthuijs)
Hier is 'wij gaan op berenjacht' heel populair. Als je echt op zoek bent naar een voorleesboek, 'het stoute dingen boek' van marianne busser en ron schroder. Korte verhalen over ondeugende dieren. Sowieso maken die twee mooie voorleesboeken met vaak grappige verhaaltjes.
Beetje allegaartje hier nu van echte leesboeken en prentenboeken. o.a. Soms laat ik je even achter (de Vries), Winnie de Poehs groot verhalenboek, Rambamboelie, wat niemand weet (Dragt). (dl heeft momenteel voorkeur voor 'spannende' verhalen).