Goedendag, Ik ben op zoek naar sandalen voor mijn dochter. Ze loopt sinds enkele weken los. Nu gaan we binnenkort op vakantie en lijken mij sandalen wel erg handig, voor erbij. Ook als het straks in de zomer heel erg warm wordt, dan zijn sandalen wel lekker luchtig. Ik heb begrepen dat als kindjes nog niet erg goed lopen, ze schoenen moeten hebben met een flexibele zool. Ze heeft nu schoentjes van Shoesme: extreme flex. Ik heb gekeken naar sandalen van Shoesme, maar die vallen toch anders dan de schoentjes van dit merk. Sandalen in maat 21 zitten precies goed, maar dan heeft ze ook geen mm extra ruimte. Sandalen in maat 22 zijn veel te groot, ze komt met haar teentjes net onder het onderste bandje uit en heeft echt veel ruimte. Vanwege nog babyvet op haar voetjes, past ze ook niet alle sandalen. Ik heb dus sandalen nodig die ik zowel om haar enkel als om haar voetjes met klitteband vast kan zetten. En het is is ook niet prettig als er een bandje loopt tussen de bandjes om haar voetje en het bandje om haar enkeltje. Dus geen shoesme, maar wat dan wel? Ik heb gekeken naar Kipling, Replay, Timberland & Reg Rag, maar die hebben een hele dikke stugge zool. Kan dat wel als ze net heeft leren lopen? Dan heb je ook nog teva's: die hebben ook een harde zool. Ideaal voor bij het zwembad, maar daar kan ze niet de hele dag op lopen. Die hebben niet de stevigheid als de wat duurdere sandaaltjes. En ik wil haar toch ook sandaaltjes aan doen naar het kdv als het erg warm is. Dus dan toch maar schoentjes zoals bijv. Red Rag? Maar kan dat wel als het geen flexibele zool heeft? Of hebben jullie nog een tip?
Ik weet alleen dat niet de hele zool flexibel hoeft te zijn, alleen het stuk tussen voorvoet en hiel (waar je ze dubbel moet kunnen vouwen). Dat maakt je keus wellicht wat breder
Tussen 1 maat zit 7 mm verschil. Als Shoesme maat 21 geen enkele millimeter overhoudt, zou ik toch die in maat 22 kopen, dan heeft ze daar 7 mm over. Misschien nu nog heel ruim, maar als ze goed blijven zitten prima.
Ik heb toevallig ook vandaag nieuwe sandaaltjes gekocht voor mijn dochter en vind ze ook erg ruim ogen hoor, ook net als bij jouw dochter zitten haar teentjes echt bij het voorste bandje. Volgens de verkoopster was het juist goed dat er nog ruimte over is en als ze er goed op loopt is het oke.
tefa heeft juist een heel goed voetbed, daar kunnen ze zeker wel de hele dag op lopen. mijn zoon heeft ze vorig jaar zomer de hele zomer aangehad, misschien niet de meest mooie sandalen maar wel ideaal voor mijn zoon en dat vind ik ook belangrijk ik denk zelfs dat er een beter voetbed in zit dan in sommige hippe sandalen... en wat betreft de maat, dat is lastig met sandalen vind ik, ik denk als je ze nu al nodig hebt dan je nu de kleine maat moet kopen en dan halverwege de zomer een maat groter...