Moet de woningstichting dit repareren of is het voor eigen rekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.045
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Wij hadden een oud tuinhuisje, deze hoorde bij de woning omdat we geen bijkeuken hebben (hierin zit onze keuken).
    In ons oude tuinhuisje zaten zoveel kieren dat mijn nieuwe moederfiets aan het schimmelen was :x
    Na veel overleg met de woningstichting hebben ze besloten ons een nieuw tuinhuisje te geven. Dit zou eind november al gebeuren.
    Maar door de vorst en sneeuw is het huisje gisteren pas geplaatst.
    De woningbouw heeft hier een extern bedrijf voor ingehuurd.

Ze zouden om 7 uur s'ochtends komen, maar kwamen natuurlijk een half uur later.
    Toen ik hier wat van zei, zeiden ze 'maak u niet zo druk mevrouwtje'.
    Grrr alleen het woord mevrouwtje al...zo denigrerend.
    Ik heb ze uitgelegd hoe het tuinhuisje moest komen te staan, ik wilde aan de achterkant 1 meter tussen het tuinhuisje en de schutting hebben.
    Zodat we daar onze kruiwagen en wat andere kleine dingen achter kunnen stoppen.
    Was geen probleem, vonden ze alleen maar makkelijk omdat ze het dan makkelijker konden opbouwen.

Ze gingen van start en begonnen het oude huisje te slopen, daarna ben ik even met Valerie gaan wandelen en boodschappen gaan doen.
    Toen ik terug kwam stond de helft van het nieuwe huisje er al....maar met veel minder dan een meter tussen de schutting...grrr zo past onze kruiwagen er niet achter.
    Toen ik er wat van zei, zeiden ze: Tja mevrouwtje we kunnen het niet weer gaan afbreken :x.

Ze hebben de dakgoten van het nieuwe huisje aangesloten op het riool...maar hiervoor moesten ze de helft van ons grasveld omspitten.
    Nu is dus ons hele grasveld kapot :(.
    Ze hebben ook nog 4 grote stoepranden laten liggen, dus die kunnen we zelf weer naar de stort brengen.
    En ze hebben echt kilo's zand op de tegels gelegd.
    En ik heb allemaal krassen op mijn glazen tuintafel terwijl ik uitdrukkelijk heb gezegt dat ze daar geen spullen op moeten leggen...maar als ik er wat van zei haalden ze het er vanaf en even later lagen er weer spullen op.

Al met al ben ik dus niet echt tevreden over de werkwijze.
    Ik vind het erg vervelend dat ik geen ruimte meer heb voor de kruiwagen...maar dat is niet anders.
    Waar ik wel van baal is dat mijn grasveld voor de helft kapot is, helemaal omgeploegd.
    Moet de woningstichting dit weer netjes maken? of is het voor eigen rekening?

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    nou ik denk niet de woningbouw maar het bedrijf wat bij jullie is geweest.
    zou ff contact op nemen met je woningbouw en ff met hun overleggen, hun huren een bedrijf in om dingen bij jullie tedoen, als dat niet goed gebeurd en ook nog asociaal dan moeten de woningbouw met dat bedrijf contact opnemen denk alleen niet dat de woning bouw het moet oplossen maar het bedrijf wat de schade heeft toe gebracht en ik doel dan op de schade op je tafel niet aan je gazon ik neem aan dat het noodzakelijk was dat ze dat deden.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    uiteindelijk is het voor jezelf, maar ik zou het er neit bij laten zitten!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.045
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Klopt, ze moesten wel door het gazon om bij de riolering te komen. Door het gazon was de kortste weg.
    De tuintafel vind ik nog niet eens zo erg...er zaten al een paar krasjes op.
    Het gaat me meer om de manier waarop ze me benaderden en niet naar me hebben geluisterd.
    En dat het gazon kapot is vind ik echt het aller vervelendst, had gedacht dat Valerie hier straks mooi op kon spelen :(

En aangezien we over een tijdje een huis willen kopen...willen we geen geld meer in dit huis investeren en nieuwe graszoden leggen.

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat een vervelende lui zeg. Ik zou denk ik sowieso een klacht indienen bij de woningstichting over dat bedrijf en in overleg met hun kijken wat eraan te doen is. Denk dat je inderdaad het bedrijf zelf moet benaderen voor de schade die ze hebben gemaakt.
    Hoop dat het op een goede manier weer opgelost word.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.045
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Nou met dat bedrijf wil ik echt niks meer te maken hebben!
    Ik snap best wel dat ze door het gras moesten...
    Maar is het niet zo dat de woningstichting ervoor moet zorgen dat alles gewoon netjes blijft als ze opdracht geven iets te plaatsen?
    De bestrating hebben ze namelijk wel hersteld.

7. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik zou ook de woningbouw opbellen om een klacht in te dienen. Het kan best zijn dat ze onder het gras moesten zijn, maar dat had vast ook een stuk voorzichtiger gekund. Bovendien hebben ze ook nog je tafel gesloopt.

In ons vorige huis hebben we een keer gehad dat er een man het balkon kwam maken en die liep door ons huis heen met een emmer met een soort water/beton erin. Hij struikelde half en dat ging dus over m'n net nieuwe tv kastje heen. Toen hebben we een klacht ingediend en bijna het hele bedrag van dat kastje terug gekregen.

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat denk ik wel! Daarom denk ik dat je dus naar de woningstichting moet gaan en hun je verhaal moet voorleggen. Het is gewoon echt niet netjes zoals jij en je tuin behandeld zijn.

9. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    voorleggen aan woningbouw want die moeten toch echt wel de kosten betalen. stel je cv gaat stuk en er komt een bedrijf en die maakt je wasmachine (die er bv onder staat) op wat voor manier ook kapot dat moet de woningbouw dit regelen met het bedrijf maar de woningbouw met jou.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou idd contact opnemen met de woningbouwvereniging hoor! Desnoods met brief incl. foto's erbij van voor en na de werkzaamheden, zodat het meteen duidelijk is!

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zit al met open mond te kijken dat je uberhoubt een tuinhuisje hebt gekregen. normaliter doen ze dat volgens mij echt niet. en je grasveld dat zal wel vallen onder de bouw werkzaamheden denk niet dat je ver komt bij de woningbouw. en je tafel, je had zelf zo wijs moeten zijn die weg te halen. bouwvakkers staan nu niet echt bekend om hun voorzichtigheid. met zulke delicate dingen was ik zelf al voorzichtiger geweest uit voorzorg. ik ben heel benieuwd naar de uitslag maar zelf verwacht ik niet dat je iets vergoed vergoed of hersteld gaat krijgen.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.045
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Heb vanochtend de woningstichting gebeld...ze waren in vergadering...maar ze gaat het voorleggen.

Heb even foto's gemaakt, zo zag het er afgelopen zomer uit:

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.045
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Nu ziet het er zo uit:

14. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Ze zijn verplicht het achter te laten in een goede staat. Als ze je gras beschadigd hebben, dienen ze er nieuw graszaad in te zaaien.
    Ook moeten ze de rommel meenemen.
    En de tuintafel beschadigen, daar zou ik dus ook een klacht voor indienen. Ze hadden er helemaal niet aan mogen komen.

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou zeer zeker ook die foto's anders mailen hoor! Dan zien ze zelf wat een puinzooi ze ervan gemaakt hebben :$ En onder die tegels wat nog op het gras zitten heb je ook grote kans dat het gras daar beschadigd is!

16. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Is niet waar....

Ze horen je spullen heel te laten, mijn man is opzichter bij een woningbouw. Je moet dus even bellen met de woningbouw en die horen het dan weer verder te regelen met de aannemer omdat jij niet de opdrachtgever bent maar de woningbouw moeten hun het regelen met de aannemer. Het gras durf ik zo niet te zeggen omdat ze nu eenmaal bij je riool moeten kunnen....dus dat weet ik niet. Maar je tafel...mogen ze eigenlijk niet eens gebruiken...

17. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou ook niet de trottoirbanden niet zelf naar de stort brengen, maar het bedrijf of de woningbouw opbellen wanneer ze die komen ophalen.

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik acht je kans nihiel, om bij het riool te komen moet je nu eenmaal graven. dat lijkt me onvermijdelijk.ze moeten het in redelijke staat achterlaten. en op de foto te zien ziet het er netjes vlak uit. ja dat het gras weg is dat kan niet anders als je geraven hebt.en opruimen ik heb nog nooit iemand gehad die iets opruimde van de woningbouw vereninging, zelfs een nieuw slot maken is een puinhoop van hier tot tokio aan hout en zooi die je gewoon zelf op mag ruimen. ik vind dat je al in haar handjes mag knijpen dat je zomaar een nieuw tuinhuisje gekregen hebt. lijkt me niet echt iets wat standaard bij een woning hoort. en als ze het van de vorige bewoner heeft overgenomen dan is het eigenlijk niet aan de woningbouw om het te moeten vervangen als het versleten is. je neemt iets op dat moment over. ik kan me haast niet voorstellen dat een woningbouw met jou een levenslange plicht tot het steeds weer vervangen is aangegaan. dan krijgen ze wel werk met alle tegelvloeren, uitbouwen, vloerbedekking op de trap en wat al niet meer die mensen overnemen.

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.045
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    @Yinte, ik zal het even uitleggen...aangezien jij vind dat ik in me handjes mag knijpen...en ik dat niet vind.
    Ik heb namelijk helemaal niks overgenomen!
    Wij wonen in een woning die in 1948 is gebouwd.
    De keuken zat vroeger in de woonkamer, deze hebben vorige bewoners in de bijkeuken geplaatst.
    Omdat er bij deze woning een plek hoort te zijn waar je fietsen etc kan bergen, moet er een tuinhuisje staan.
    Die stond er ook...en hoorde dus bij de woning, en was dus van de woningstichting.
    Dit huisje was echt zo lek als een mandje, en mijn nieuwe moederfiets van 1200 euro schimmelde erin weg!
    Deze heb ik afgelopen winter zelfs bij mijn moeder moeten plaatsen om verdere schimmel te voorkomen.
    De woningstichting heeft er in toegestemd dat ze een nieuw huisje moeten plaatsen, lijkt me niet meer dan redelijk aangezien de vorige verrot was.

Ik weet niet hoe de woningstichting bij jou in de buurt werkt...maar hier zijn ze aardig netjes...en ik ben niet gewend dat er een rotzooi achterblijft.

20. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als ze graven kunnen ze dat ook netjes doen. Gras is heel sterk, maar ook heel makkelijk.
    Ze hadden een stuk waar ze hadden moeten zijn het gras eraf kunnen steken (dat gaat heel eenvoudig met een platte schop). Dan een gat maken, doen wat ze doen moeten en gat dicht. Het gras gewoon terug leggen. Dat zie je wel maar groeit zo weer aan. Nu ziet t eruit alsof ze je hele gazon omgeploegt hebben.

Hier is de woningbouw ook heel netjes en als ik deze fotos zou mailen zou er vanmiddag nog iemand staan. Ik vind t ook niet netjes wat ze gedaan hebben.

hadden ze trouwens niet de afvoer/ rioolaansluiting van t oude huisje kunnen gebruiken of was die er niet?

Deel Deze Pagina