op spanning

Discussion in 'Zwangerschap' started by babytje, Jun 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    Hallo,
    Ik voel soms mijn buik ech trekken vanuit de zijkanten. Net of ben ik heel erg vol, het gaat soms weg als ik ga zitten maar niet altijd, Nu heb ik het ook. Net of rekt mijnbuik uit.
    Weet iemand wat dit is en hoe dit kan?

2. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    klinkt als harde buiken ... dan lijkt het net (tenminste bij mij) of je huid strak wordt getrokken!.. moet je s voelen als je het hebt.. of je buik ook hard wordt.. is normaal hoor.. als ze pijn gaan doen, moet je ff vk bellen! harde buiken heb je nl de hele zwangerschap door maar met 27 wken kun je ze al goed voelen...kan erg vervelend zijn maar hoort bij de voorbereiding op de zwnagerschap.. voorweeen en weeen zijn eigenlijk hetzelfde, maar dan doen de "harde buiken"ook echt wel PIJN!~

als je je zorgen maakt kun je gewoon de vk bellen natuurlijk....

3. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb ook het gevoel dat ik op knappen sta maar dat is meer omdat mijn buik net weer een groeispurtje heeft gemaakt. Nu is de kleine ook weer erg druk en die heeft toch echt het idee dat mijn buik te klein is en probeer deze met haar voeten en vuisten te vergroten.
    Ook als ik teveel ineens heb gegeten kan ik niet meer fatsoenlijk zitten. Wat soms helpt is met mijn benen wijd gaan zitten.

4. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    ja mijn buik is dan wel harder dan normaal. echt pijn doet het niet maar voelt niet prettig, het ziten enzo wordt er ongemakkelijk door.
    Ik moet woensdag weer naar de vk vraag het dan wel even!
    idd emt de benen wijd zitten helpt wel! Ik kan ook nog maar weinig eten en dan toch zo'n vol gevoel hebben. Vind het wel echt een vervelend gevoel

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Herkenbaar! Bij mij zijn het ook geen harde buiken, maar inderdaad het gevoel dat alles wort uitgerekt en alsof alles aan je ribben hangt, met name na het eten inderdaad. Liggen werkt bij mij het beste (naar bed gaan)

6. Alida27

Alida27 Actief lid

May 11, 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Wat fijn dat jullie daar ook last van hebben..
    Herkenbaar dus... :)

Groetjes,Alida

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Bij mij helpt ook liggen het beste, kom alleen goed de dag door als ik minstens 8 uur slaap heb 's nachts en een half uurtje/uurtje ga liggen 's middags, anders kun je me om vijf uur 's middags al opvegen...

Share This Page