Hoi dames, Even een vraag nav jullie ervaring. Mijn zoontje (inmiddels 9 weken oud maar wel 6 weken tevroeg geboren) doet het prima sinds vorige week (zijn we gaan inbakeren). Hij krijgt al bijna een ritme en vannacht sliep hij zelfs 6 1/2 uur achter elkaar. Nu zijn wij gisteren bij Oma geweest en dit was een drama. Hij sliep niet in een ander bedje (wel ingebakerd) en toen wij eenmaal thuis kwamen (had net ervoor bij Oma zijn voeding gehad) en dus weer wakker werd kwam hij ook niet in slaap. Al met al wel 6 uur wakker geweest met korte slaapjes tussendoor. Nu willen wij aanstaand weekend na een verjaardag van ons neefje maar is dit verstandig? Hebben jullie tips? Dit is wel de eerste keer dat hij ergens anders sliep trouwens. liefs maud
slaapt hij niet in de kinderwagen? wij nemen de kinderwagen altijd mee en ze slaapt dan in de bak. is vertrouwd en eigen geur.
Kindjes hebben dat nou eenmaal. Sommige wat meer dan anderen. De ene slaapt veel (deed mijn oudste, sliep bijna de hele oppas-dag bij mijn tante bij 3 maand). Andere slapen juist minder door alle indrukken. En dan moet je af en toe die dagen erna even gebruiken om weer het oude ritme te herpakken.. Is dan net de vraag hoe graag je erop uit wil Ik zou het er niet om laten als hij vandaag en morgen niet te veel van slag is, en je graag wil gaan..
Ons zoontje was in het begin ook vaak van slag nav bezoekjes maar ik heb eigenlijl gewoon door gezet. Sja alles is nieuw en hij zal er toch aan moeten wennen. Nu slaapt hij vrijwel overal als wij op bezoek zijn. Wel slaapt hij altijd in zijn eigen wandelwagen bak en ik vind het erg belangrijk dat hij zijn laatste fles thuis op bed in een rustige omgeving krijgt, zodat hij rustig de nacht in gaat.
Ik zou gaan vlak na de fles en dan een uurtje ofzo dat hij ook goed wakker is. Als jullie langer willen blijven toch een wagenbak om in te slapen. Wij deden dat altijd als we langer weg waren en ze sliep gelukkig wel overal.
Hebben wij ook gehad. Zelf als er hier veel mensen op bezoek kwamen van mevrouw van de leg af. Toch hebben we het wel beetje door gezet. NU slaapt ze gewoon overal. En maakt het haar ook niks meer uit als hier veel mensen thuis zijn.
Je kan moeilijk de komende 2 jaar thuisblijven toch? Ze moeten er inderdaad wel aan wennen. Nu hebben wij haar ook altijd in de kinderwagenbak te slapen gelegd. Ik weet niet of hij op vaste tijden drinkt of op verzoek want in dat 2e geval is het natuurlijk alleen nog maar makkelijker, thuisgekomen gewoon weer lekker de borst aanbieden. En ja, ze kunnen best wel eens even van slag zijn als je een dagje ergens anders bent geweest, maar ze moeten ook wennen. Helaas gaan wij nu wel korter naar verjaardagen, voorheen was 't weleens een hele middag + avond en dat is nu niet meer handig. Als je probeert een beetje zijn vertrouwde dingen aan te houden: Kinderwagenbak, eigen slaapzakje, eigen knuffeltje, lekker aan de borst en in de bak slapen... Of slaapt hij ook op schoot? Dat deed mn dochter toen ze zo klein was op bezoek vaak wel, dan lag ze rustig op schoot en ging soms lekker slapen.
Het is een kwestie van wennen denk ik...en dan nog gaat het af en toe moeizaam... Wij gaan regelmatig ergens op bezoek....en bij opa en oma gaat hij de ene keer wel gewoon slapen en de andere keer niet... Bij opa en oma zijn ook de nichtjes die helemaal hyper zijn..dus dat pakt hij dan ook mee en dan is hij moeilijk is slaap te krijgen... Ik zou me er niet te veel druk om maken...en als hij ergens moet slapen dan zou ik inderdaad zijn kinderwagen(bak) meenemen of een dekentje wat naar thuis ruikt... doet het meestal wel goed... of eigen slaapzakje ofzo...
M was ook heel erg snel overprikkeld en sliep bar slecht elders. Thuis ook maar matig hoor . Als we ergens naar toe gingen / moesten, deed ik haar dus in de draagdoek. Ook een bescherming tegen grijpgrage tante's . Voor haar lekker rustig en prikkelvrij en wij konden toch 'overal' heen. Maar ik zou het zeker niet doorduwen en juist goed naar je kindje kijken. Nu kunnen ze die prikkels niet verwerken, maar als ze wat ouder zijn waarschijnlijk wel. Dus de kans dat niet het doorzetten, maar gewoon het ouder worden ervoor zorgt dat het beter gaat is zeer aanwezig .
thanks voor alle reacties. Blijf tot donderdag maar thuis en dan weer even na opa en oma. Wel handig want als hij daar huilt voel ik mij niet zo schuldig. We zien wel wat hij gaat doen. En idd ik ga mijn wandelwagenbak meenemen. liefs maud
Hier ook altijd de wandelwagenbak mee gehad, het moet iets vertrouwd zijn. Nu ze in een campingbedje kan zorg ik er altijd voor dat ze de 2 knuffels die er altijd in staan er ook in zet en ze dr bedkroel bij zich heeft. Zo maak je het weer ''eigen'' en ik heb ook gewoon doorgezet, en nu slaapt ze in princiepe overal