Tula free to grow

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biny, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik vraag mij af of er hier iemand is die ervaring heeft met die tula free to grow?

Ik zit nog steeds te twijfelen over evt een draagzak.

Als ik nl met mn dochter op de bank zit slaapt ze zo 2/3 uur achter elkaar... leg ik haar weg is dit telkens 15/45 min..

Op zich niet erg maar ze gaat daarna dus wel huilen en ik zit dus best regelmatig met een huilende baby en incl nog 2 kinderen vind ik dat echt niet handig.

Kun je met een draagzak ook gewoon comfortabel zitten?
    Ik heb ook een draagdoek maar heb dan altijd het idee dat ik haar benen breek als ik zit en bukken gaat ook bijna niet....

Nu heb ik dus de tula free to grow gezien... maar kost €160 en dat vind ik toch ook wel een hele hoop geld.

Hoop dat jullie wat nuttigs te zeggen hebben erover :)

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Een draagzak gaat niet makkelijker qua zitten dan een doek. Ik vind in huis een doek zelfs fijner.
    Meestal ging ik op m'n fitnessbal zitten, kon ik ook nog makkelijk beetje wiebelen.
    Maar wat onderuitgezakt op de bank hangen wil ook prima.
    Met een doek zou je de knoop wat los kunnen maken, en zodra je gaat staan weer aanspannen.
    De tula ftg is een mooie draagzak, of het wat voor jou is, kom je alleen achter door te passen.
    Er zijn nog een heleboel andere draagzakken die ook vanaf geboorte kunnen.

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als ik een tip mag geven: kijk eens op de Facebookgroep "ergonomische draagzakken in/verkoop" (waar je anders dan de titel doet vermoeden ook advies kan vragen) of vraag een consult/advies bij een draagdoekconsulent.

Heb zelf een ErgoBaby draagzak en daar kun je prima mee zitten met je kindje voor- én achterop (ook een groter kindje, ik heb zelf ervaring met dragen tot 17 maanden).
    Voor deze draagzak is er ook een 'infant insert' te koop zodat je hem al vanaf dat je kindje heel jong is gebruiken kan.

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Persoonlijk vind ik een draagdoek fijner dan een draagzak als je gaat zitten. Bij de tula zit een verstevigd stuk op je buik (onder de baby zeg maar) en dat voelt wat onprettig als je zit. Maar verder vind ik 'm qua gemak wel heel fijn!

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb overigens geen draagdoek die je moet knopen, maar een ‘Kant en klare’

Echt 5 jaar geleden gekocht.. en in totaal 10x gebruikt ofzo haha.

Wil dus ook echt een draagzak, knopen e.d met een doek is aan mij niet besteed

Hoe kan je ergens dingen passen? Die tula zie ik alleen maar online.

En ik zal eens kijken op Tb :)

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Je kunt passen bij een consulent, in een winkel (bijv dragenenzo of musjes) of kijk of er een plaatselijke draaggroep of mamacafe is. Daar zijn vaak mama's die best hun draagzak willen laten passen.

Ennuh, knopen is een stuk simpeler dan het lijkt hoor.
    Ik heb m'n zoon sneller in de doek op de rug dan met m'n draagzak. Tenzij ik een moeilijkere knoop wil doen.

Een insert zoals bij de ergobaby of tula standaard is minder ergonomisch, zou mijn keuze niet zijn.
    De ergobaby adapt is wel een goede optie, die is verstelbaar.
    Andere opties zijn bijv de kokadi Flip, Isara baby, Emeibaby (wel moeilijker afstellen, maar als hij eenmaal goed zit super!), marsupi (heel simpel, maar helaas te gebruiken tot maat 68, wel goed betaalbaar), babylonia flexia (mooi lang te gebruiken met verschillende rugpanden, kibi (vanaf maat 62, te gebruiken tot minstens 110)

Kijk eens op dragenenzo.nl, vonvavoom.nl, musjes.nl

En kijk ook eens op de Facebookgroep draagpraat. (Al wordt de keus dan niet makkelijker door al die informatie)

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Pfoe wat een info haha.

Ik wil het liefst iets zonder insert, lijkt me handiger?

Overigens zit dochter ‘al’ in 62 dus tot maat 68 lijkt me niet handig.

Overigens zou het ook wel fijn zijn als mijn man hem evt ook kan gebruiken, die is zo’n 25 cn langer als ik.
    Is dat mogelijk?

Ik ga eens even op die sites kijken.

En een consulente neemt die dan van alles mee? Kan je aangeven wat je wil passen of hoe werkt dat
    Een mama café sla ik liever over, ik hou totaal niet van vreemden :p

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Haha ik hou ook niet van vreemden, maar op een of andere manier sinds de geboorte van onze zoon ben ik makkelijker erin.
    Ben met zwetende handjes de eerste keer het mamacafe in gelopen, en weetje, het viel mee. Ik leef nog, heb er een goede vriendin aan overgehouden en nu een jaar later help ik met organiseren. Gek he? Ze hadden me veel kunnen vertellen, maar dat niet.

Sommige consulenten hebben heeel veel draagzakken. Dan maak je een afspraak en dan kan je alles passen. Je betaalt daar dan wel voor.
    Er zijn ook consulenten die inloopspreekuren hebben, dan kan je er gewoon heen (ook heeeeel eng en spannend enzo, maar dat kan jij).

Wat ook een hele leuke goede optie is: de ouders natuurlijk beurs op 4 november. 7,50 euro entree, wel online kaarten kopen. Daar staan alle draagwinkels met een kraam, dus zijn alle draagzakken te passen. Ga je lekker samen met je man heen, kan je samen kijken.
    Wel gevaarlijk want ze hebben er ook heel veel andere leuke dingen te koop. Is echt de meest gemoedelijke beurs waar ik ooit geweest ben. Normaal heb ik een hekel aan beurzen vanwege de drukte en chaos.

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Biny: een insert moet (iig. in het geval van de ErgoBaby, maar mogelijk ook bij andere (sub)merken) gebruikt worden tot 4 à 6 maanden.

10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bij ergobaby past hij zonder insert vanaf maat 68.
    Tula standaard vanaf een ruime maat 74 zonder insert.
    Manduca past ook zonder verkleiner vanaf 68.

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Fristi2012: die maat stond mij ook nog bij van de ErgoBaby.
    Maar twijfelde tussen 62 en 68 dus ik dacht: ik zoek t ff op.
    Waarschijnlijk staat er op hun site tot 4 à 6 maanden omdat natuurlijk niet alle kindjes even vlug in maat 68 zitten.

Fristi2012 vindt dit leuk.
  12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Voor zover ik weet is dat bij de tula free to grow niet, die kan je aanpassen :)

@Fristi2012 naar een consulente toe dat durf ik wel haha, maar ik zie mijzelf echt niet naar een mama café gaan en 5 moeders afgaan om te vragen om te passen :p

Fristi2012 vindt dit leuk.
  13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Haha je kunt het natuurlijk ook eerst op Facebook vragen, misschien reageert er iemand, hoef je het niet persoonlijk te vragen. Dat maakt het al een stuk makkelijker.

Biny vindt dit leuk.
  14. samhh

samhh Actief lid

6 jul 2014
    147
    1
    18
    Ik heb zowel doeken als een Tula free to grow. In huis vind ik doeken inderdaad wat knusser, een draagzak is toch wat stugger. Maar bij zowel mijzelf als mijn man (met een heel ander postuur) zit de free to grow prima. En ik kan er net zo goed mee zitten als met een doek.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Is hij het geld waard?

16. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ik heb ook de Tula free to grow. Ik ben er heel blij mee. In Utrecht zit een klein winkeltje dat draagkracht heet. Daar zit een keer in de zoveel tijd een draagconsulente. Ik ben daar heen gegaan met m'n man en dochtertje. Ik heb van alles gepast en mijn man ook. Ook dochter erin gehad om te kijken of dat goed voelde. Uiteindelijk uitgekomen op deze drager.

Ik vindt hem heel fijn maar mijn dochter wilt het liefst slapen op mijn borst en niet als ik ga zitten met haar in de Tula. Als we ergens heen gaan (bos, boodschappen doen oid) Dan zit ze graag in de Tula en valt snel in slaap. Totdat ik ga zitten haha.

Je hebt inderdaad geen insert nodig.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waar zitten de benen ongeveer? Heb in Mn draagdoek het idee dat ze zo laag zit.
    Haar voeten zitten hij Mn onderbuik ongeveer, als ik buk dan breek ik zowat haar benen heb ik het idee

18. Betsy

Betsy Niet meer actief

Tula Free to Grow is absoluut zijn geld waard :thumup:

Biny vindt dit leuk.
  19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jammer dat ze nog niet 2e hands te krijgen zijn.... :$

20. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Al gekeken op draagdoekenmarkt op Facebook?

Deel Deze Pagina