ik herken dat helemaal niet. Ik zie eigenlijk ook niet wat er eng aan is o.i.d. Ik ben 1 1/2 week na de bevalling lekker een dagje gaan shoppen met de kleine erbij. Veel makkelijker dan wanneer ze 2 1/2 zijn
Ik kan me je 'angst' wel voorstellen.. Maar als je eenmaal weg geweest bent, wil je niks anders meer en denk je; Heb ik me daar zo druk om gemaakt!? Het valt reuze mee.. Het is juist hartstikke leuk! Als je bang bent dat je kindje zich gaat vervelen; er zijn van die trilknuffels die je aan de kinderwagen kunt hangen, of een hele rits knuffeltjes waar ze naar kunnen kijken.. Zijn ze zoet hoor Succes!
Wat trouwens wel fijn is om in je achterhoofd te houden is; waar kan ik mn kind een voeding geven? Hier in Middelburg zit een "Mama cafe" waar je heel lekker rustig je kindje een voeding kan geven, verschoonhoek, speelgoed voor broertjes en zusjes, een kopje thee voor mama en daarna even lekker babyspullen bekijken in de winkel. Maar ook bij alle andere horeca gelegenheden kan je vragen je voeding op te warmen! Ook in 't buitenland Als je lekker rustig ergens kan zitten, dan kom je vanzelf tot rust. Echt, het is nog makkelijker als je kindje zo klein is hoor! Op den duur slapen ze bv vaak stukken slechter en dan ben je veel meer met je kleintje bezig als je weg bent.
thanks voor de reacties meiden, ik ga het proberen! Gewoon opbouwen inderdaad, telkens een stukje verder van huis!
Ik probeer te begrijpen waarom mensen zich schamen als de baby gaat huilen wanneer je in een drukke winkel of iets dergelijks bent. Wat kan het je nou schelen wat andere mensen nou denken. En trouwens, wanneer ik ergens ben, dan stoor ik me niet aan huilende baby's. Dat hoort er nou eenmaal bij. Dus maak je niet druk en geniet ervan. Als je zelf wat relaxter er over denkt, dan wordt je baby ook veel relaxter. Tis ook hartstikke leuk hoor met je kleine opstap. Ik vind het een feest
En dan zo'n onbeschrijfelijke liefde die door je heen gaat als je kleine over je schouder hangt om een behoorlijk harde boer te laten in de Hema! Er is niets mooiers toch?
het hoort er allemaal bij, het huilen en troosten etc etc.. en ook dat het eng is om voor het eerst iets echt te ondernemen.. maar ik denk persoonlijk dat je beeb er nog niet heel veel van meekrijgt.. het maakt niet uit waar of met wie je bent.. hij voelt jou stress en wil gewoon op tijd eten en drinken.. wij hebben altijd overal mee naartoe genomen.. de ene keer ging het goed de andere niet... leuk was het dan niet, maar schaamde me zeker niet.. opmerkingen als hij zal wel honger hebben, reageerde ik met een lach en zei, en jij weet dat omdat? en mijn volgende reactie was, dan zit je er goed naast want hij heeft net gegeten.. ik heb niet zoveel met bemoeiallige mensen.. wel vond ik het vervelend als we gingen uiteten en meneer zette het daar op een krijsen, maar ook dan kon hij even op de arm, rondkijken en vond hij het al schitterend allemaal.. ons viel juist op dat als we ergens waren hij het wel "gezellig" vond al die pratende mensen.. voor jezelf geld, gewoon een paar keer doen en je zult zien dat het meevalt.. en het heel gezellig is! je bent een trotse moeder en niks is leuker dan je kind showen toch! ik kan alleen maar zeggen, geniet! want je beeb wordt snel groot en dan kom je andere "problemen" tegen.. en voor je het weet, willen ze niet eens meer mee
Je kunt evt je flesje vit D meenemen en als ie echt hard krijst een drupje op de speen of in het mondje doen, vinden ze heerlijk en zijn ze weer stil.
Ik heb nooit gezegd dat ik me schaam voor mijn baby of het huilen, ik zei dat ik me schaam tegenover die vriendin dat ik het nog eng vind om op stap te gaan