Steven krijgt al 2 maand fruit en groente hapjes, het fruit gaat er redelijk in Maar sinds een week gaat groente erg moeizaam, de 1e paar hapjes gaat nog, hierna laat hij het op z'n tong liggen, om vervolgens heel hard te gaan kokhalzen, met hard geluid Iemand tips? heb zelf het idee dat het niet aan het soort ligt, maar echt aan hem zelf, het is geen jong volgeltje die netjes elke keer weer z'n mondje open doet. Ik krijg er niet meer in dan een lepeltje of 6 a 7, als hij gaat kokhalzen stop ik, vind dit zo zielig en eng....
poeh ff graven hoor. Ik weet wel dat kinderen een kokhalsreflex hebben maar of ze dat ook pas na 8 lepeltjes krijgen? Lars had het bv met ene rijstewafeltje en met brood en dingen die hij niet lustte. Dan ging hij ook kokhalzen. Op het cb (en in het groene cb boekje) vertelden ze me dat het normaal was en dat dit vanzelf over ging. Bij de ene sneller dan bij de andere.
wij zijn ook sinds kort begonnen met groente, eerst precies hetzelfde als bij steven kokhalzen en ik moest met het lepeltje het mondje open doen. ik heb het sam gewoon iedere dag aangeboden, als ze maar te weinig eet dan gaf ik haar melk. nu sinds een paar dagen doet ze vanzelf haar mondje open en gaat het dus super goed. ze moest heel erg wennen aan de nieuwe smaak denk ik en dat het warm is. mijn advies is dus gewoon doorgaan iedere dag proberen en dan in een keer gaat het goed. en dan is eten geven weer leuk. heel veel succes
ik vind het vreemd dat ie dat na 2 mnd nog steeds heeft. Zitten er geen stukjes in? Is de samenstelling misschien wat gewijzigd..?
Oh wat raar zeg dat ie nu ineens begint te kokhalzen... Als Cyenna groente of fruit krijgt heeft ze daar helemaal geen last van, behalve als ik een stukje brood probeer, dan wel, maar ja dat snap ik dan ook wel.. Misschien vindt hij het niet lekker?
Baby's hebben het echt wel in de gaten dat wanneer ze kokhalzen en ze krijgen wat anders.. Hoe jong ze ook zijn. Ik zou het gewoon volhouden en niks in plaats geven. Als Fien niet goed eet heeft ze pech. dan krijgt ze pas weer iets met de fles van 8 uur. En ze eet nu heel goed hoor!