Nee idd. Mensen denken slim te zijn met ICE nummers, maar ondertussen hebben ze hun telefoon vergrendeld. Dan heb me er nog niks aan
Wat idioot! Vind het geen gek idee om iets aan de wagen te hangen inderdaad! Tjee, nooit zo bij stil gestaan!
Ah sommige mensen zijn zo asociaal! Dus ze zien een gevallen vrouw en een omgevallen kinderwagen en blijven lekker zitten! Oh wat kan ik me hier boos om maken zeg! Kei goed dat jij zo hebt gehandeld in ieder geval!
duidelijk dus dat het naar het politiebureau (dat naar ik lees aan de overkant van de straat was) sturen van een betrouwbaar uitziende vreemde mw, die zich duidelijk over het kind ontfermde, sneller was dan de politie op te roepen Wat betreft omstanders, pfff breek me de bek niet open. Ik ben (6 maanden zwanger) gevallen op een loopbrug. Op mijn buik en mijn voet gleed weg en zat vast tussen de tralies van de brug. Nadat ik bijgekomen was van de schrik besefte ik dat ik mezelf moest redden en er niemand in de buurt was. Dus omdraaien van buik naar rug zodat ik met mijn handen bij mijn voet kon komen. Draai me om (met de gedachten dus dat ik alleen was) staat er gewoon een rij met mensen te wachten die ook die brug over wilden en geen hond die de vinger ook maar uitstak.
Vreemd. Als het echt spoed is kan ik mij wel voor stellen dat een ambu dit regelt op deze manier. En ik ga er van uit dat de ambu een inschatting gemaakt heeft of het kind veilig was. Politie bureau was aan de overkant. En je zegt dat het in B was. Als ik hier een ambu ziet zit er negen van de tien keer wel een agent bij. Maar gelukkig ts heb je goed verder gehandeld en kon je nog een telefoonnummer van de vader krijgen. Ik neem aan dat de ambu echt een inschatting gemaakt heeft het kind is veilig. Je moet soms. Ik zelf zou mij ook ontvermt hebben over het kindje. En zie er wel ( normaal uit) En jij neem ik aan ook. Maar ja het is gebeurt het is gelukkig goed afgelopen.
Bij mijn telefoon (samsung) kun je iemand aan de groep ICE toevoegen. Zo kan je bij het vergrendelscherm kiezen voor noodoproep en daar zit een knop voor ICE (poppetje met zwaailicht)
Als je je ice-contactpersonen in je noodoproepenlijst hebt staan, kun je wel bij de nummers komen. Als je in het vergrendelscherm op noodoproep drukt, dan krijg je linksonderin op het toetsenbord een plaatje met een poppetje en een sirene. Dat is je noodoproepenlijst en daar staan je ice-contactpersonen. Dan heb je dus geen wachtwoord nodig.
Jeetje wat bizar zeg.. Je zou dan zo het kindje mee kunnen nemen.. Moet er niet aan denken dat zoiets gebeurd, Je hebt goed gehandeld! En wat idioot dat er mensen bij het buro uit het raam staan te kijken en niks doen..
ik zat al te denken hoe ik ergens aan de wagen iets voor nood kon maken (ze moeten het maar net zien...) vind dit wel goed idee
Wat raar dus een vrouw alleen met kind word gewoon het kind gegeven aan een ander WAT!!! Nou je zou toch denken dat ze het kind mee nemen er kunnen 2 mee 1 op brankaar en 1 zittend kom op vaag
Bij samsung kan je daar via noodoproep gewoon bij hoor. Moet je het wel goed instellen en je contact dus toewijzen aan de groep ice.
Dat de politie niet bij elke ambulance komt dat snap ik. Dan kunnen ze daar 4 fulltime agenten op zetten immers. Maar als ze aan de overkant van 't straat zaten en het dus wel degelijk gezien hadden dat er een kind bij was ... hadden ze toch effe mogen komen kijken. Als ik zo een kind zou vinden, zou ik overigens wel gelijk blijven staan en politie opbellen (en bij 't kind blijven tot die er zijn). Ik zou niet gaan zitten kullen in een ander zijn telefoon. Kon de ambulance het kind overigens niet meenemen? Dan was het op zijn minst bij de moeder. Voor 't zelfde geld is de moeder een alleenstaande die geen familie meer heeft.
Hier ook zo, nummers van mijn man's mobiel, zijn werk en mijn vader staan erin. En in het vergrendelscherm heb ik staan ICE en het telefoonnummer van mijn man's mobiel. Zie je dus meteen staan zodra je op een knop drukt.
ja zeg, ik heb meteen gekeken, en idd. dat wist ik niet. vroeg me het ook al af, ik heb mijn man als ice. maar dacht daar kunnen ze vanwege vergrendeling niet bij. maar wel dus, top! maar weer ontopic, wat erg dat mensen gewoon kijken en geen poot uitsteken. ronduit schandalig. vorige week bij school ook zoiets, een kind dook met fiets en al het pad af, zo de struiken in. huilen en huilen, hij zat vast onder zijn fiets. mensen fietsen gelijk door he. mijn zoontje fietste er ook net langs, keek en fietste door, ik was er ondertussen ook al bijna, al moest ik van een eindje verderop komen, waar ik stond te wachten. heb de fiets van het kind afgehaald en eerst gekeken of ie niks mankeerde voordat ik hem overeind heb geholpen. heb mijn zoon ook verteld dat je minstens kan gaan kijken of je kan helpen, zo niet, kun je altijd hulp gaan halen. nooit zo maar doorfietsen.
mijn telefoon is gegrendeld maar in het scherm van de telefoon heb ik als tekst ICE +316xxxxxxxxx staan telefoon nr van man en dit is te lezen voor dat je de telefoon moet vergrendelen
Ik zou in alle staten zijn als ik naar het ziekenhuis werd vervoerd en ze mijn kind aan een wildvreemde zouden meegeven. Dan hadden ze na die tijd aan mij een hele slechte. Maar heel lief van je, TS, dat bij het kindje bent gebleven. Ik als moeder, zou je daar achteraf echt persoonlijk voor willen bedanken!
Bij de iphone heb je tegenwoordig een app.. Deze kan je invullen met contactpersonen en allergieen/ ziektes.. Als je telefoon een code heeft en je tikt op alarmnummer bellen , krijg je de optie om de app te openen en kun je dus bij deze gegevens... Toen deze app nog niet bestond had ik een achtergrond gemaakt met telefoonnummer van vl en allergieeen
Bizar idd.. Toevallig dacht ik er vandaag aan omdat ik nogal trillerig op mijn benen stond toen ik naar school van mijn oudste liep met mijn baby. Ik was bang dat ik ging flauwvallen en vroeg mij af hoe en wat met baby.. Naar idee. Van de week vroeg ik mij ook af hoe het moest als ik thuis was met mijn oudste en ze moet met de ambulance naar het ziekenhuis.. Dat kwam nav veelvuldig braken en haar ernstige noten allergie. Ze at iets, begon te braken en te braken.. Pfff schrok mij rot, dacht even dat ik haar epipen moest toedienen en 112 moest bellen (ze moet dan weg). Ik dacht hoe doe ik dat met baby? Ik woon hier anderhalf jaar, heb wel contact met buren maar niet zo goed dat ik ze mijn 2 maanden baby toevertrouw (ws had ik dan dan wel moeten doen en ondertussen iemand bellen die baby weer ophaald.oid. Vriend werkt niet in de buurt) Uiteindelijk was er niets aan de hand, maar had ze niet goed gekauwd en ging ze braken. Dat kan ze heel snel en makkelijk door haar reflux die nooit overgegaan is!! Afijn.. Toevallig dat je dit topic opent haha..