Ach, begrijpelijk dat je aangeslagen bent. Maar onbegrijpelijk dat het ambulancepersoneel niet even de politie heeft gebeld. Lijkt mij toch standaardprocedure. Overigens was dit mijn grootste angst toen ik net een bevallen was. Ik durfde ook heel lang niet alleen met de wandelwagen naar buiten. Bij ons heb je overal water. Brrrrrrr.
Nou ik hoop dat je al een beetje bijgekomen bent! Wat schrikken zeg en wat raar dat dat zo gegaan is. Snap wel dat ze jullie zagen en misschien dachten van die zijn wel te vertrouwen. Ik bedoel jij liep daar met je kindje maar alsnog heb je gelijk dat er maar 1 rotte appel tussen hoeft te zitten! Brrr Wel nu door alle berichten mijn foto aangepast zodat ze in ieder geval mijn man kunnen waarschuwen. Zal nog iets verzinnen voor de kinderwagen! Hoe vervelend ook ben ik je wel dankbaar dat je dit hebt meegemaakt. Zorgt ervoor dat ik gelijk dingen positief veranderd heb in geval van nood!
wat gek! en dan te bedenken dat de politie in zowel Nederland (koninklijke marechaussee en de gewone politie), als Duitsland (snelwegpolitie zelfs) me kon bereiken, zelfs midden in de nacht omdat mijn vader weer aan het spoken was enz (nee geen crimineel, maar ziek) dus waarom zouden ze de vader niet kunnen bereiken en dan ook nog het kind gewoon daar laten
Zoo, bizar ja! Als ik op straat loop met mn kinderen in de duowagen denk ik er wel eens aan, wat gebeurt er met de kinderen als er iets met mij gebeurd? Nu lijkt het me al heeelemaal niets als mn kinderen bij het politiebureau worden gebracht wat erg uit de buurt is van het ziekenhuis hier maar dat dat dan overgelaten word aan vreemden brrr.
Dat vind ik ook niet normaal. Een baby toevertrouwen aan omstanders. Klinkt als een zware hersenschudding bij de moeder. Je schrikt je rot inderdaad.
Is daar geen standaardprocedure voor? Ik zou denken dat als kinderen naar het politiebureau gebracht kunnen worden, ze ook mee kunnen naar het ziekenhuis? In beide gevallen moet er iemand op ze letten die vanuit de overheid betaald wordt... zou dus qua kosten toch weinig uit moeten maken, zou ik denken? @Lola1982: als een van de kinderen spoedeisende hulp nodig zou hebben en ik zou geen opvang hebben voor het andere kind, gaat kind 1 gewoon mee. Is hier al eens gebeurd, dat de jongste een tachycardie had, (te hoge hartslag), en dat de oudste dus maar mee ging, tot mijn man er was en we ons weer konden verdelen tussen thuis en ziekenhuis. Niet ideaal natuurlijk, maar beter dan ze ergens onderbrengen waar ze niet vertrouwd zijn.
He bah je staat hier eigenlijk helemaal niet zo bij stil wat er gebeurt in zo n situatie. Maar ik moet er niet aan denken dat een vreemde mijn kind meeneemt. Nu zijn er natuurlijk zat mensen met goede bedoelingen maar er lopen ook genoeg gekken rond. En ik denk dat mijn dochter er zowiso niet akkoord mee zou gaan om zomaar met een vreemde mee te gaan ik denk dat ze overstuur zou raken.
ik denk dat jij er heel betrouwbaar uitziet en ze er van uitgingen dat je dat zou doen? ik vind het ook niet kunnen hoor! moet gewoon een familielid gebeld worden indedaad, die weet wat het kind nodig heeft, als het moet eten ofzo, dan weet de politie dat soort dingen ook niet.
Jeetje wat suf van de ambulancebroeders zeg. Dat ze je kind zomaar aan een willekeurige voorbijganger geven als je iets gebeurt. Had er echt ook wat van gezegd. Vind dat ze in zo'n geval zelf maar de politie moeten inschakelen
Nou inderdaad! ik probeer altijd te helpen. Heb ook ehbo diploma gehaald, dus misschien dat dat scheelt. Maar lijkt mij dat je altijd probeert je medemens te helpen in zulke situaties.
Oh wat heftig dat je dat al eens hebt meegemaak! Fijne wetenschap dat het wel kan iig. Aangezien mijn kind al helemaal opzweld (tong, luchtwegen etc) als ze in contact komt met een kat (anafylactische reactie kan zij zelfs krijgen van katten, naast haar ernstige noten allergie) vrees ik dat het nog wel eens kan gebeuren namelijk' (
Ja, en zorgen dat je je telefoon ontgrendeld moet worden met een pincode of zo'n veegcode met die bolletjes (ik weet even niet hoe dat heet) Als je alleen maar hoeft te swipen voor de ontgrendeling krijg je dus geen noodoproep optie. (die heb je dan eigenlijk ook niet nodig) Dan moeten ze nog in je adresboek gaan zitten zoeken. Buiten dat kan ik me wel voorstellen dat de ambulance broeders het kind niet mee wilde nemen. Vooral niet omdat er een politiebureau aan de overkant zat. Het kindje moet dan los mee in de ambulance, ik weet niet of het kindje al groot genoeg was om fatsoenlijk in de gordel te kunnen? Een stoeltje of maxi-cosi zullen ze niet bij zich hebben.... En dan zijn ze in het ziekenhuis op de EHBO met de moeder bezig, wat doe je dan met dat kind? Het is niet dat ze op zo'n plek iets hebben om dat kindje even aangenaam bezig te houden of personeel om er bij te blijven zitten. De politie is op dat moment een logische keuze, lijkt mij. En ik denk dat zo'n ambulanceverpleegkundige wel genoeg mensenkennis heeft om in te schatten wie hij voor zich heeft. Ok, het blijft natuurlijk altijd een risico, maar ik had denk ik hetzelfde gedaan....
Wat een nare situatie en dat van die omstanders ken ik ja... Heb een paar jaar geleden EHBO verleend bij een jongetje van een jaar of 10 die uit een hoge boom was gevallen maar daar stond toen ik aankwam al een hele kring mensen omheen TE KIJKEN... niemand die iets deed of op het idee kwam 112 te bellen. Ben toen ook zo boos geweest. maar goed.. overigens kan ik me de reactie van de ambulance-dienst toch wel voorstellen. Het klinkt alsof het echt niet niet goed ging met deze mevrouw en mogelijk was het zo ernstig dat iedere seconde dat ze eerder in het ziekenhuis zijn van belang is dan hoe niet ideaal ook kan ik me indenken dat ze ervoor kiezen omstanders te vragen even met het kind de straat over te steken naar het politie-buro.. en niet wachten tot de politie zelf komt. Wie weet had dat wel het verschil gemaakt of deze mevrouw het wel of niet gehaald had.. Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent.
Ik heb dit met scherm vergrendeling: En als je dan op ICE gaat staan zie je mn moeder en mn ex En blijft mn scherm gewoon vergrendeld