Dreumes compleet overstuur bij geboorte zusje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by koter, Apr 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal,

Afgelopen week is onze dochter geboren.
    Onze zoon van 20 maanden is echter sinds drie nachten compleet overstuur...
    Alle tips tav nieuw broertje /zusje gevolgd: zijn gewone ritme gaat gewoon door, baby staat niet in volle aandacht maar we letten er juist op dat hij ook zoals normaal zijn aandacht krijgt en er zowel met papa als mama gespeeld wordt, maar hij merkt natuurlijk wel dat er wat anders is.. Zusje erbij, kraamverzorgster , vaak opa en oma over de vloer...
    Overdag gaat het prima, ook het slapen.
    Echter s avonds om half acht gaat hij niet slapen, compleet overstuur tot hij er bij neer valt bij weze van slaap, dit is nu de derde avond dat hij compleet overstuur is.
    Tot nu toe valt hij uiteindelijk toch rond 2130 eindelijk in slaap.
    Zijn tutje krijgt hij gewoon samen met zijn knuffeltje en hij krijgt nu een extra knuffeltje erbij.
    Wat kunnen we nog meer doen?
    We hebben het idee dat hij zo compleet overstuur is omdat hij dan alles moet gaan verwerken van overdag??

2. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Gefeliciteerd!!

Als oorpijn o.i.d. Uit te sluiten is, zou ik inderdaad denken aan verwerking van iets heel heftigs.
    Wellicht tegelijkertijd met verlatingsangst?

3. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Het is voor zo'n kleintje natuurlijk ook niet niks. Ondanks dat jullie zijn ritme aanhouden, kan ik mij goed voorstellen dat hij wel veel te verwerken heeft. Ineens een andere situatie in huis en elke dag extra mensen over de vloer etc..

Wat female aangeeft is natuurlijk ook een optie, ik weet niet of er rond die leeftijd weer een periode van verlatingsangst is?

4. XoXo

XoXo Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie dochtertje.
    Ben je 's avonds/'s nachts bevallen, waardoor je ineens weg was en je zoontje bij de oppas?? Zoja, misschien durft je zoontje niet te slapen omdat hij bang is dat je weer weg bent?

5. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Waarschijnlijk gewoon wennen aan alles wat er gebeurd. Jullie gaan naar mijn mening goed met hem om. Betrekken hem erbij en vergeten niet om hem ook aandacht te geven.
    Als idd oren ed uitgesloten is, zal het wel het verwerken van alle nieuwe dingen zijn. Of idd de verlatingsangst fase. Heeft mijn dochter momenteel ook last van. Blijf gewoon je ding doen en dan gaat het vanzelf weer over denk ik. Voor de zekerheid even zn oren in de gaten houden wel. Komt goed :)

6. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Bedankt voor jullie geruststellende reacties!
    Vannacht ging het al beter, want bij gaan slapen helemaal overstuurmaar vannacht niet meer plotseling wakker geworden!
    Hoop dat het zo blijft!

Share This Page