Eens! Misschien een optie om haar en haar zoontje in huis te nemen en dan eens een goed gesprek aan gaan om vervolgens samen met haar naar hulp te zoeken.
Ik zie je zoeken in Gelderland. Rentray heeft daar moeder en kind huizen met crisis plaatsen. Da krijgt ze de zorg die ze nodig heeft en wordt samen met haar gekeken naar haar toekomst en die van het kind.
Maar je hoeft haar toch alleen maar onderdak te bieden? Zoals ik het lees kan de rest van de familie dat niet want er is beperkte ruimte. Dan kunnen zij alsnog financieel bijdragen en jij kan de opvang doen totdat er een plek is vanuit de gemeente o.i.d.
Ja maar niemand kan financieel bijdragen. Ik heb hier ook maar 2 slaapkamers en dat is met 6 man ook bijna niet te doen. Leger des heils neemt geen kinderen aan hier.
Oh en ik heb haar al aangeboden dat ze hier terrecht kan maar dat ik haar elke ochtend om half 9 wakker maak zodat ze hulp gaat zoeken. Wilt ze zelf ook niet. Ze denkt dat alles haar aan komt waaien.
Ik vind het maar een beetje raar verhaal eigenlijk: haar moeder is jouw vriend zijn stiefmoeder, je kent haar maar een maandje (gaat zijn vader nu zo kort met haar moeder of zo?) heb haar gisteren voor het eerst gezien....Maar ze mag wel een week komen logeren maar eigenlijk is daar het geld niet voor? Misschien dat haar moeder en zijn vader wel willen bijspringen? Ja, en sorry, ik ben echt niet rijk en moet ook erg op letten financieel, maar van wat aardappelen extra en een boterham meer of minder wordt ik niet arm.... In een week kun je wel van alles doen en hopelijk regelen? vind het heel vaag dit, sorry.
Wat heftig zeg ! Echt heel erg zielig . Ik heb me al heel vaak afgevraagd waarom er wel zoveel tienermoeders huizen zijn maar een waar moet een volwassen vrouw heen in dit soort situaties ? Is een kind van een volwassenen ineens minder kwetsbaar dan van een tiener .
Tja, als ze zelf niet geholpen wil worden, houdt het wat dat betreft op. Dat zou voor mij juist wél reden zijn om bjz te bellen, vooral omdat de vader het blijkbaar ook geen bal kan schelen en oma van die kant het kindje niet wil hebben. Ik heb serieus ontzettend veel medelijden met het ventje!
Ja ze kan bij mij terecht voor een week. Langer niet. Maar ik heb wel regels waar zij zich aan moet houden en dat staat haar denk ik niet aan. Als jij geen onderdak heb, ga jij als een malle zoeken naar onderdak, dan begin je met bellen vanaf dat instanties open zijn tot ze sluiten. Maar ondertussen ben ik alles aan het bellen en appt zij af en toe of ik al wat heb geregeld.
Dat heb ik dus ook, wat mij betreft heel hard zoekt zij het uit. Maar ik vind het zo zielig voor het mannetje.
Tja, dan weet je wat je te doen staat...enne...familieruzie? Blijkbaar kennen jullie haar nauwelijks, dus zou me daar geen seconde druk om maken, voor je het weet is ze misschien weer uit de familie.....(of niet natuurlijk) maar ik zou alleen al voor het kind aan de bel trekken. Die vader is ook geen knip voor de neus waard zo te horen, je laat toch niet je kind zwerven?
Dit ik zip er ook niet eens mee wachten. Maar direct bellen. Zeggen dat je haar een week onderdak kan bieden maar dat ze daarna op straat staat met kind. Ik zou het alleen niet over m'n hart kunnen verkrijgen om haar op straat te zetten. Je zet het kind namelijk ook op straat. Ik zou proberen om haar deze week alle instanties te laten bellen en anders het zelf maar te doen al is het alleen maar zodat het kind een thuis heeft.
Ik zou jeugdzorg bellen, of zelfs melding doen bij het AMK. Dat is lastig en ik snap dat je dit eigenlijk niet wilt maar deze dame maakt er (afgaande op jouw verhaal) een potje van. Sleept haar kind van hot naar her, zoekt geen hulp en geen werk en denkt dat alles haar komt aanwaaien. Het wordt tijd dat ze onder ogen ziet dat ze niet alleen de verantwoordelijkheid heeft voor zichzelf maar zeker voor haar kind. Ik ken haar verhaal niet maar als ik dit lees geeft ze een flinke schop onder haar gat nodig.
Kwintes amersfoort ook vol. Ze raad mij aan idd jeugdzorg te bellen, aangezien ze echt hulp nodig heeft.
Bellen dan bjz, het is nu nog zacht weer maar wat als het volgende week -10 is? Je vergeeft het jezelf nooit als kindje dan dood vriest doordat jij geen ruzie wilde riskeren.
Zoals ik het lees slaapt het kindje doordeweeks bij de oma van moederskant en in het weekend bij zijn vader, niet buiten dus....Maar dan nog....