In dit geval heeft moeder niks te willen. Als ze niks wil dan moet je echt jeugdzorg in schakelen en wel direct. Het klinkt een beetje als een tiener moeder trouwens zou ze niet in een tiener huis terecht kunnen. Het leger heeft wel plekken voor moeder en kind misschien niet in de plaats waar ze woont maar ze zijn er wel. In dit geval gaat het kind hier aan kapot. Of het nu wel of niet een slaap plek heeft. Je hebt geen andere keus dan hulp in schakelen van jeugdzorg. Deze vallen tegenwoordig onder de gemeente dus gemeente bellen. Er is altijd wel ergens een crisis plek. Zeg haar maar als ze zo door gaat ze idd haar kind kwijt raakt en het onder gebracht gaat worden in een pleeggezin. ( terecht) en die vader en oma wat een ...... Maak er maar even goed bang. Dan kan ze niet op haar lurven blijven hangen.
Bureau jeugdzorg haalt een kind niet zomaar weg. Sterker nog dat is een lastig proces. Bureau jeugdzorg is ervoor om voor een oplossing te zorgen. En denk in de eerste instantie alleen maar mee. Pas als ouders er zelf een potje van maken dan gaan er andere zaken spelen. Ik zou haar aanraden zelf contact op te nemen met jz. Misschien kan je haar uitnodigen en samen met haar aan tafel instanties bellen? Zodat ze er zelf ook mee bezig is.
Nou, iets vooruitgang. Donderdag intakegesprek bij een stichting in Ede. Joanietter ofzo. Hopelijk word dat wat. Anders ga ik inderdaad jz inschakelen.
Apart dat jij degene bent die dit moet regelen. Je kent haar net een week. Waar zijn haar ouders, vrienden, familie ?
Als zij niks wil en eisen gaat stellen zou ik zeker bjz inschakelen. Ben je nou helemaal gek.. Ze heb niks te willen het gaat omdat kind.
Nee, zij is bij haar moeder nu. En ik regel het omdat hun al helemaal niet weten wat ze moeten doen en alles op de beloop laten.
Dit. Dit kindje hoort niet meer bij zijn ouders, die hoort bij een stabiel pleeggezin. Melding doen dus bij het AMK.
Ik vind het top dat je je nek uitsteekt voor dat kleine mannetje ts! Aangezien een ander zich er weinig van aantrekt. Enne, wat maakt het nu uit hoe het nu precies zit? Ts vind dat er hulp ingeschakeld moet worden, en doet dat ook. Super!
O, lees dat ze mogelijk naar de johanniter gaat. Dan zou ik haar die kans nog even geven en als ze daar niets mee doet, laat ze toch echt zien niet voor haar kind te kunnen zorgen en is een melding echt hard nodig. Johanniter doet zowel crisisopvang als doorverwijzing, dus hopen dat ze vanuit hen op een goede plek komt.
Weet je, ik vind het top dat je vanalles aan het regele bent voor haar maar door alles wat je over haar verteld had ik niet eens getwijfeld om jeugdzorg te bellen. Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen kinderen zo lang maar "laten".
Ik ben het met Mamabri eens. Ze heeft een kind en daar moet ze aan denken, ongeacht wat zij wel of niet wil. Ze kan bij het Leger des Heils proberen, of anders een vakantiehuisje of caravan huren voor een tijdje?? En anders langs de gemeente of een daklozenloket dat ze dakloos is en met kind en al op straat staat.
Leger des heils. Per direct! Je gaat toch niet zwerven met een kind als er zon optie is?? Je kind wordt echt niet zomaar weg gehaald hoor. De erge gevallen bij bjz hebben het al wel heel erg bont gemaakt voor een kindje weg gehaald wordt. Als zij dit blijft doen is de kans groter dat er straks iemand is die een melding doet. Leger des heils ook bjz is er om jou (en of je kind) te helpen..!
Het lijkt mij dat je niet zomaar op straat komt te staan met een kind en al helemaal niet als je dan zelf ook nog minderjarig bent. Al weet ik niet hou oud de dame in dit verhaal is. opvang en hulp voor mensen in een kwetsbare situatie - OpvangAtlas.nl Zeer vreemd dat er binnen directe familie geen oplossing geboden kan worden. Nog vreemder is dat ze er zelf geen moer aan doet maar wel bang is voor jeugdzorg. Daar zal ze vast een reden voor hebben denk ik dan, anders vestig je daar je hoop op. Ik had het AMK gebeld en melding gemaakt van deze situatie. Dan maar ruzie met iemand die ik net een week ken. Wat een raar verhaal weer.
Pff en weer een kindje de dupe van onrecht. Welke mallot gaat nou zwerven met zo een kleine. Denk dat ze een schop onder d'r hol nodig heeft. Ik meld me direct als vrijwilliger daarvoor
Voor gelderland heeft Iriszorg ook nog crisisopvang eventueel Maar ik had allang bjz gebeld denk ik als ik het zo hoor.
Ik had gezegd: geef dat kind maar aan mij, en zoek jij het verder maar uit. Bel maar wanneer je een stabiel leven hebt, daaag Sommige mensen willen ook gewoon niks.
Ze denkt dat alles haar aan komt waaien. En jij bent het voor haar aan het regelen. Heeft ze je precies waar ze je wil hebben...... Laat het haar zelf doen! Desnoods met jouw aanwijzingen, maar zelluf doen!
Als het zo simpel was, zou ik dit ook gerust voorstellen al ken ik ze niet. Vind het zielig voor t kind. Aan de ene kant denk je arm kind...er moeten voorzieningen worden geregeld voor moeder en zoon. Maar dit verhaal lezende,met het kind zwerven van de ene naar de andere plek, zelf een lakse instelling hebben en niks regelen al heb je geen dak boven je hoofd, lekkere moeder. In dit geval denk ik dat jeugdzorg meer kan betekenen, in het belang van het kind.