Jeugdzorg en AMK bestaan niet meer in de hoedanigheid zoals het was. AMK is samen met Steunpunt Huiselijk Geweld nu Veilig Thuis geworden 0800-2000. Alle meldingen komen hier binnen, zowel van instanties als privépersonen. De vrijwillige hulpverlening/toegang van BJZ is nu overgegaan naar de gemeentes. In elke gemeente heet het anders bijv. gezinscoach, thuiscoach, jeugd- en gezinswerker. Maar goed... je kunt met al deze vragen bellen met de gemeente of met Veilig Thuis.
Helaas heb ik in een zelfde situatie gezeten. Geen angst voor jz maar ik voelde me zo omver geblazen tegenover instanties die alle macht hebben maar moeilijk doen. Waar ik vooral behoefte aan had was iemand die mij helpt met uiyzoekem en mee wil gaan naar gesprekken met instanties, alleen voor de emotionele steun omdat je je op dat moment zo zwak en alleen voelt. Dat vraagt van jou beperkte inzet en kan voor haar een redding zijn waardoor ze net wel hulp gaat aanpakken.
Ik heb alles al gebeld. Iriszorg, Kwintes, Leger des heils, Stichting Limor. Zij aan Zij van Leger des heils en Rentray ook. Die stichting donderdag is onze laatste hoop, en die kans geef ik haar nog. Oja was eten haha
Ik vind het ontzettend lief van je dat je dit doet maar eigenlijk is het toch echt belachelijk dat jij dit doet en dat ze niet zelf aan het bellen is...
Ben ik helemaal met je eens! Maar goed; zelfs vader en opa en oma vinden het allemaal wel best zo. Iemand moet het voortouw nemen om dat manneke te beschermen, en een stabiele thuissituatie te bieden. Ik vraag me trouwens wel af hoe ze dat allemaal doet hoor. Waar verblijft het kind dan overdag? Als het een middagslaapje doet, eten, in badje? Ts; ik hoop dat je een goede oplossing kan vinden!
Ik ben ook zo persoontje die vanalles zou gaan regelen. Dus ik snap Ts wel.. Heeft ze wel een uitkering? Of is ze nog te jong? (Zo klinkt het wel)
Ik stond ook ooit voor zo n situatie. Alleen heeft mijn ex de 2 oudste kinderen gehouden en stond ik even later letterlijk en figuurlijk met lege handen. Geen huis, geen kleding, en geen kinderen meer. Gelukkig kon ik bij familie terecht. Er kwam AMK bij kijken. Ze hadden mij beloofd dat als ik binnen 1 jaar alles op de rails had, dan kwamen de kinderen terug bij mij. Ze waren op de hoogte van de situatie en ze wisten dat dit niet aan mij lag. Maar helemaal eerlijk was het niet. Hij had contacten bij AMK..... Binnen 1 jaar had ik alles op de rails! Huis baan en een stabiele situatie. Alleen ze zijn nooit hun beloften nagekomen. Daarna was het : "Jaaaaaaa maaaaaaarrrrrr ze wonen al zóóóóó lang in die omgeving." "En jullie moeten er zelf maar uit zien te komen met elkaar." Tja.... met een man die in zijn eigen leugens geloofd, wordt dat wat lastig. Goed.... wat ik hier mee wil zeggen is, dat ze als de sodemieter moet gaan vechten voor haar kind! Met zo n instelling als haar kom je er niet. Nee het is allemaal niet leuk, maar je moet iets. En met zo n instelling als haar zou je bijna denken dat ze nog heel jong is. Zij is verantwoordelijk voor haar kindje, dus zij moet zorgen voor een veilige thuisbasis. Dus eventueel bij familie of opvang. Dat is optie 1. En de papa van het kindje ook..... dan zorgt hij maar voor kinderopvang als hij aan het werk is? Het is de bedoeling dat hij er dan voor zorgt. Niet oma! En dat zou optie 2 kunnen zijn. Maar als zo n meisje niet wilt, zal ze ook niet snel iets voor elkaar krijgen. Vind het heel sneu voor het kleine peutertje!
Anders instanties proberen buiten de regio? Wij hebben hier in Friesland ook instanties zitten en daar komen ook mensen vanuit heel Nederland naar toe hoor.
Maar zij wil dus blijkbaar niks doen om haar kind een veilig en stabiel huis te geven en de vader ook niet. Het is familie, maar jij kent ze niet (goed)? 2 jaar dat kereltje pfff net een paar maand ouder dan die van mij. Ik zou bellen, als de ouders het ventje niet willen verzorgen. Dan zijn er vast wel mensen die wel voor hem willen zorgen. Laat hun maar hun zijn, maar als dat kleine jongetje maar veilig is.
Heb zelf in crisisopvang gezeten, maar ik mocht alleen in mn eigen gemeente. Had te maken met subsidies. Wat wel zo is, crisisopvang is vaak max 3 mnd dan kan je van daaruit verder gestuurd worden door NL. En geen inschrijving GBA is geen uitkering, je kan evt, mocht het niet lukken met die stichting, kijken of je een postadres kan krijgen bij de gemeente dan kan ze wel een uitkering aanvragen.
Wat? Ik zie een reactie dat kind wel door anderen verzorgd kan worden als ouders m niet willen? Wie zegt dat moeder m.niet wil. Ze is vast moedeloos ziet t niet zitten uitzichtloos voelt t voor haar. Alsof ze geen kant op kan. Ik zou juist haar eerst het licht laten zien dat t wel goedkomt. Dat er zat moeders zijn die het alleen doen dat ze moet vechten anders haar kind haar afgenomen kan worden. Ts gaf toch aan dat ze wel bang is voor jz etc. Ze moet inzien dat ze dan op moet staan. Beetje sturen steun in rug duw in de goede richting dan staat zij wel op voor haar.kind. kind van 2 wil zijn eigen moeder! En niemand anders.
Een moeder met zo'n instelling verdiend in mijn ogen geen kind. Dat ventje is beter af bij een stabiel gezin. Schandalig (wel heel aardig van je) dat jij alles aan het regelen bent en zij niks doet. Ik had dus wel jeugdzorg ingeschakeld en gewoon gezegd dat mama er geen flikker aan wil doen. Laat ze dat manneke maar weghalen. Beter dan een moeder hebben die te beroert is om d'r handjes te laten wapperen.
Verschrikkelijk zeg. En wat een l.. van een vader. Zij heeft inderdaad een flinke trap onder haar reet nodig! Komt bij mij over als een ondankbaar kreng sorry. Bah bah ik heb echt geen goed woord voor ze over. Ik hoop dat het ventje goed terecht komt want hij verdient dit niet
Sorry moeder is 21 jaar dus echt een tienermoeder nog. Overal word ze afgewezen omdat bij veel instellingen geen kind mee mag. Of ze zijn regio gebonden of ze zitten simpelweg vol.