Mee ook leger des heils is regio gebonden. En in deze regio mogen er absoluut geen kinderen in de opvang van leger des heils komen
het klinkt gek maar hier in Friesland heb je vaak binnen een week al een huis, ik snap dat ze waarschijnlijk niet ver weg wilt maar in dit geval zou ik mij toch hier in schrijven en dan vanuit hier weer verder kijken (ik heb de overige reacties nog niet gelezen www.wonennwf.nl heel veel sterkte
Mamaatje, ik heb mijzelf daar al in geschreven. Wij wonen nu leegstaanswet, en ik vind alles beter dan met kids op straat staan. Ik ga haar ook inschrijven, maar ze zit met de ongangsregeling met de papa van het kind... kan ze daar problemen mee krijgen als ze verder weg gaat verhuizen?
in die zin niet want ze heeft een huis nodig, ze moet het dan wel doorgeven aan de vader en waarschijnlijk zelf zorgen dat de kleine dan van en naar papa gaat, maar daar zijn ook weer potjes voor, zodra je hier een woning toegewezen krijgt kun je direct een uitkering aanvragen en krijg je een voorschot van 90% van de totale uitkering, wij zijn hier al 2 keer verhuist en binnen 1 week een huis toegewezen ook andere hebben hier snel een woning ps wel reageren op de per direct woningen is deze week reageren aankomende dinsdag is sluiting en woningtoewijzing succes en aub GEEN jeugdzorg want tegenwoordig is er niet eens meer een rechter nodig om een kind af te pakken, en dat mensen dat een ander toewensen schrik ik echt van, ze mishandeld haar kind niet, zorgt er voor dat hij onderdak heeft ook al is het heen en weer maar toch, en dan roepen dit verdient zijn wow erg krom hoor
Dit dus, maak alsjeblieft een melding. Lief van je trouwens dat je je zo inzet voor dit kleine mannetje, z'n eigen familie doet dit blijkbaar niet. Hij zal je later dankbaar zijn, dat is zeker! 👍
Je hebt jezelf ook ingeschreven? Ik vind het steeds vager worden, sorry. Krijg steeds meer het onderbuikgevoel dat het over jezelf gaat ipv over een "vriendin" wat toevallig de stiefzus van je vriend is en je kent haar pas een week..... Maar ik zal daarin de enige wel zijn en het helemaal verkeerd hebben. (Maar gezien je berichtengeschiedenis....) Mocht het wel zo zijn, dan is het niks om je voor te schamen hoor!
Zo een instantie haalt haar kind echt niet.meteen bij haar weg hoor. Zij wilt.haar kind bij haar hebben lees ik. Hoe kan je nou zeggen dat kind bij haar wegmoet. Wat als jezelf in diepe shit zit. Ze lijkt hopeloos alleen onderdak te willen ze is jong misschien heeft z nooit de juiste opvoeding en begeleiding van eigen ouders gehad. en instantie zal haar eerst helpen haar leven op rails te laten krijgen neem ik aan. En niet zoals n aantal hier meteen roepen kind weg bij haar. Als ze dan zien dat ze nalatig is misschien dat er dan gedacht wordt aan n ander gezin. Wat makkelijk praten zeg van sommigen dat ze niks verdiend.
@rozemarijke: jij beweert toch hulpverlener te zijn? Want door je posts krijg ik steeds meer vraagtekens.
Okeee... ken je toevallig pleegkinderen? Ik wel, en ik vind niet dat het altijd beter is voor een kind om bij ouders te worden weggehaald. Deze situatie moet eerst grondig worden onderzocht, en als het echt niet anders kan dan moet er natuurlijk worden ingegrepen. Je weet nu nog te weinig om je oordeel hierover te kunnen geven. Een kind bij de ouders weghalen heeft een enorme impact en kan zorgen voor allerlei gedragsproblematieken, nu of in de toekomst. Wat betreft jeugdzorg, wellicht kunnen zij andere hulp bieden.
Jetje wat lastig, Stichting MEE kunnen die niet wat? of Anders Tienermoeder huis proberen.. Apart dat Leger des heils kinderen weigert.. Mijn broer en schoonzus hebben bij het leger desheils gezeten met toen een kleintje van 1 jaar en zwanger van de 2e. anders andere regio van leger des heils proberen desnoods? misschien bij de ha aan kloppen? Maatschappelijk werk? Kijken wat die voor haa rkunnen doen.. het klinkt mij alsof ze er doorheen zit en het niet meer weet..
Chichi89 ga je zelf niet zitten verdedigen, laat een ander denken, jij weet hoe het werkelijk zit! Sowieso is het lastig om aan vreemden het hele verhaal te vertellen op papier, en iedereen leest dan ook nog eens vanuit zijn eigen invalshoek, en dus nooit het hele verhaal objectief. Ik viind het erg lief dat je haar zo probeert te helpen. Heb geen tips, maar wil je veel succes wensen!
Woouww een pleeggezin nou wat een feest.. Ik heb er zelf in 1 gezeten en dat was echt compleet geen pretje hoor.. Waarom toch gelijk amk bellen... sjonge jonge een beetje hulp richting die vrouw kan geen kwaad zeg.. Kleintje heeft snachts een warme plek.. En nu moet moeder zorgen dat ze samen een warme plek krijgen ergens..
Vreemde vogel die moeder. Als ik dakloos zou zijn, dan zou ik er alleen maar voor willen zorgen dat mijn kind niets van mijn ellende meekrijgt en niet buiten of dagelijks op verschillende adressen hoeft te slapen. Ik zou eerst mijn kind 'redden'. Dan maar in een pleeggezin totdat ik in een rustiger en veiliger vaarwater zit. BJZ denkt toch ook alleen maar in het belang van het kind? Ik kan dit trouwens wel verwaarlozing noemen eigenlijk en direct amk (Veilig Thuis?) bellen.
ja idd. Ik vind dat ts niet verantwoordelijk is voor haar onderdak, maar als je zo'n situatie ziet wel ingrijpen door de juiste instanties te raadplegen. Ik zou melden en vertellen waar ze haar kunnen vinden.
Jeetje wat maakt moeder er een potje van zeg... Ik vind persoonlijk een 21 jarige geen tienermoeder maar dat terzijde. Ik denk dat de eerste noodzaak nu is dat het mannetje een dak boven zijn hoofd heeft en niet van hot naar her wordt gesleept. Dat hij dan in de nacht wakker wordt en om zijn mama roept is heel schrijnend maar dit lijkt me de minst kwade oplossing. Als niemand het ventje een huis kan bieden kun jij dat wellicht doen? Alleen de jongen en niet de moeder. De moeder zou ik niet in huis nemen maar wel ondersteunen bij het zoeken naar een goede oplossing, zoals jij nu al doet. Waar zijn haar ouders trouwens in dit verhaal?
Waarom is ze dakloos, en heeft ze enige vorm van inkomsten? Als ze een uitkering heeft, dan kan ze kostgeld betalen.. Dan wordt een slaapplek een stuk makkelijker.