Op straat met kind van 2 jaar.

Discussie in 'De lounge' gestart door Chichi89, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat heb jij toch allemaal aannames zeg? Mij wantrouwde je vorige week ook al zo! :x En dan zeg je geen ruzie te willen. Misschien wat meer vertrouwen in je medemens hebben en proberen te helpen, ipv direct het slechtste te denken....

2. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat ik nog het allerergste vind wat ik hier lees is dat mevrouw zelf echt niets doet en dan nog jou af en toe appt "of je al wat geregeld hebt" Mijn god! Je hoort toch ALLES over te hebben voor je kleine kindje en niet geheel onbelangrijk daarin is toch echt rust, regelmaat en een veilig thuis.
    Ze zou de hele dag bij de telefoon moeten zitten om te zorgen dat ze hulp krijgt.

Werkt ze? of zit ze op school? of zwerft ze gewoon een beetje rond overdag?

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Verbaasd mij wel hoe slecht er gelezen wordt. Het kind heeft onderdak. Wie weet durven de ouders niet te zeggen dat ze eigenlijk niet in de situatie verkeren om voor haar kind te zorgen. Dat ze denkt dat de opa en oma het juist leuk vinden. Ik zeg niet dat de moeder het goed doet, maar het is toch positiever dan sommige hier zeggen, dit kind slaapt niet buiten en gaat niet mee van het ene naar het andere huis.
    Ik begrijp ts dan ook heel goed dat ze meewerkt aan een langere termijn oplossing voor beide dan dat ze gelijk het amk ingeschakeld.
    Ja natuurlijk is het de taak van de moeder maar die is duidelijk dusdanig de weg kwijt dat ze het niet meer weet. Dan zou ik ook zelf helpen. Die hulp heeft ze duidelijk nodig. Nu hopen dat als ze ergens binnen is ze het licht gaat zien om alles op te pakken.

4. Chichi89

Chichi89 Niet meer actief

Ze wilt perse naar school toe, maarja dat moet ze dan maar een jaar gaan uitstellen.

En Be Happy, ik heb jou al enige tijd geleden een pb gestuurd met een printscreen van een app gesprek. Zou wel netjes zijn als jij dan hier jouw ongelijk komt toegeven. Word niet graag uitgemaakt voor leugenaar.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat deed ze bij mij ook: omdat ik nooit foto's post (dat lukt me niet zelf, wat ik ook doe) zou volgens Be Happy iedere maand streepjes ( op de zwangerschapstesten)verzinnen....(dat doe ik ook echt voor de lol :x) Gelukkig heeft iemand anders mijn testen geplaatst, heb haar een pb gestuurd dat ze de foto daar kon bekijken, maar ook tot nu toe niets terug gekregen. Ik hou er ook niet van om uitgemaakt te worden voor leugenaar!! :x

6. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Chichi89, super dat je zo veel moeite doet om voor dat kindje alles te regelen, jammer dat de moeder blijkbaar helemaal geen zin heeft om zelf Maar wat te ondernemen:(

en Chichi89 en Mamabri, denk gewoon maar hieraan: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten;)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Is ook zo Pooh!

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het kindje heeft nu misschien onderdak maar uit de berichten van TS maak ik op dat hij in zijn korte leventje al op veel plaatsen onderdak heeft gehad, waaronder op een camping, en dat moeder steeds vertrekt. Dat is echt niet goed voor een kind. Het kindje woont niet op straat, nee, dat moest er nog bij komen. Ik vind dit echt al een voldoende ernstige situatie om instanties te bellen. En het AMK kun je ook gewoon bellen om advies te vragen. Zij weten de weg. Een compliment voor TS dat ze de situatie zo oppakt. Blijkbaar doen anderen in de omgeving van de moeder dat niet of onvoldoende. Hopelijk zit er al meer schot in de zaak.

9. Chichi89

Chichi89 Niet meer actief

Ze kan terecht in Friesland maar ze weigert het.

Ze wilt eerst het gesprek van donderdag afwachten, en als er een wachttijd aan zit blijft ze bij haar moeder op een kamer van 20m2 met 3 volwassenen en 1 kleine dus, gezellig in het rookhok. Gatverdamme.

Ik snap dr niet en ben er echt even helemaal klaar mee.

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Vind t wel wat overdreven hoor . Hoeveel kindjes slapen niet vaak bij hun oma's / opas ? En een co ouderschap erbij en plak er nog een oom/tante bij en een weekje camping en je hebt hetzelfde .
    Opzich is het natuurlijk niet ideaal maar het kindje slaapt toch bij opa en oma nu dat is toch goed geregeld voor nu .

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik zou het nu bij de opa en oma neerleggen. Hun nemen haar in huis en het kind. Misschien kan ze haar dochter eens flink aan de oren trekken. Doet ze dat niet dantotdat niks helpen. En zolang hun haar aanwezigheid toestaan zal ze ook niet inzien dat ze moet veranderen denk ik. Anders had ze dat nu al wel gedaan.

Wat de ruimte betreft, ik heb met mijn dochter op een kamertje gezeten en dat ging prima hoor. Ze is er niet slechter van geworden. het was maar een paar maanden totdat ik een woning had. En zolang het kind een vaste onderdak heeft ookal is dat tijdelijk, maar dus niet van hot naar her wordt gesleept buiten de omgangsregeling om dan zal ze er niks ernstigs aan overhouden. Punt is nu dat ze inkomen en een gewone woning moet gaan regelen. En het is aan haar familie, vooral moeder, om haar daarin te sturen.

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik snap dat je er klaar mee bent. Top dat je dit voor iemand doet waar je eigenlijk helemaal geen emotionele band mee hebt :)

Succes!

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat zou mijn opvoedstijl ook niet zijn. Ik hoop dan ook nooit in zo'n situatie te komen. Een keer oppassen en (samen) op vakantie is prima, maar bovenstaande situatie is toch echt wat anders.

14. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat je deze situatie op een forum zet zeg. Zo erg. Je kent haar zelf pas net en je zet haar shit op het internet haar leven. Als je helpt dan help je zover je kan en verder niets en zoniet dan help je niet.

15. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    #115 Mireia, 13 jan 2015
    Laatst bewerkt: 13 jan 2015
    Al die meningen hier over haar leven en haar kind. Niet eens die van jou. Puur omdat je helpt geeft jouw het recht zeker om haar verhaal hier te dumpen om dan het gekots hier toe te staan van anderen over haar situatie leven gedrag. Help in stilte zou ik zeggen. Zitten goede tips tussen maar ook zat sensation seekers namelijk die lekker snel wat roepen omdat t toch wel ver van hun bed vandaan is. Meest domme opmerking dat kind bij haar weg moet. Jesus we kennen haar niet. Het gaat om n kind dat bij mama wil blijven en een mama die kind zelf wil houden. Ze heeft hulp nodig in leven op orde krijgen. Slaat ze mishandelt ze misbruikt ze het kind? Nee. Leven ordenen daarin moet ze hulp en sturing bij krijgen hoop dat ze bij n goede instantie terecht kan daarvoor.

Tijdelijk geen vaste woonplek is minder erg dan mishandeling misbruik etc.

En dat ze sturing van eigen ouders moet krijgen? Dat geluk heeft ze blijkbaar ook niet. Aangezien je verhaal over hen. Dus ze moet t hebben van n goede instantie. Hoop echt dat iemand haar ECHT helpt ipv hop hier met dat kind en jjj kan oprottem.

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Allereerst; vloeken is niet nodig. (best offensive voor sommige)
    Ten tweede; gaat dit verhaal toevallig over jou of zo? :D Je wind je zo op.

17. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    TS noemt toch geen namen? Dan is er toch niets aan de hand?

18. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Wauw. Wat een apart mens

19. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Nou nou, je trekt het je wel erg aan hoor. ;) Jij kan er zelf ook wat van, want je maakt aannames. Dat het kind niet geslagen wordt etc. Dat weet jij ook niet. Persoonlijk vind ik het wel een vorm van mishandeling als je zo met je kind omgaat en op deze manier in de opvoeding staat, maar vooruit. Ik zou er ook niet meteen het amk voor bellen. Dat het geopperd wordt snap ik wel. Er is hulp nodig en als moeders dat weigert en het kind er onder gaat lijden, dan kan het handig zijn om die hulp af te dwingen.
    Als jij dat kind was had je vast ook graag bij je moeder willen blijven, maar je had liever een dak boven je hoofd en een goede opvoeding gehad. Daar heb je later veel meer aan.
    Er zijn goede tips gegeven. Ik hoop dat de moeder er wat mee doet, maar anders moet iemand anders dat doen. En dan bedoel ik niet ts.

20. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

ts, wat vreemd dat ze niet naar Friesland wil. Ze zou toch alle hulp moeten aangrijpen nu?

Deel Deze Pagina