Dat heb ik ook wel eens gehad met mijn zoon! Die wilde echt niet buiten plassen, of kon het niet. Dus dan sta je in een parkje met een kind dat heel nodig moet, maar niet zomaar wil gaan staan plassen. Gelukkig had ik toen mijn luiertas nog mee. Heb hem een luier om gedaan en daar deed hij het in. Is misschien sowieso nog wel handig om ook nu nog mee te nemen. Dochter is al een half jaar helemaal zindelijk, maar dan voor noodgevallen in de auto.
Alleen in het wild. Bij boodschappen doen, gaan we wel een cafétje oid in, gelukkig kon zoon het al gauw goed ophouden. Je plant daar ook omheen. Toen zoon net zindelijk was, moest hij in een winkel (waar ik vaste klant ben en al het personeel ons kent) en daar werd hij geweigerd. Ik heb me luid en duidelijk afgevraagd of hij het dan maar vóór de winkel in een drukke winkelstraat moest doen? Ik zei vervolgens: 'Wijs me de wc'. Nooit meer een voet in die winkel gezet.
Ik ben ook aan het trainen met die kleine dat het niet meer hoeft maar op de een of andere manier wil het nog even niet lukken en ja wij wandelen regelmatig toch wel 3/4 keer in de week
Ik heb eigenlijk altijd wel een luier bij me, als ze dan ergens heel nodig moeten doe ik ff de luier aan, natdoekje om fris en schoon te maken klaar.
Ik heb ook wel de luier geprobeerd maar om een of andere reden doet de kleine hem niet meer aan en weigert gewoon ( kan ik ook wel begrijpen ) ook tijdens het douche moet er wel eens geplast worden en ja wij hebben geen wc in de badkamer....
ik zag laatst iemand die liet haar dochter plassen boj een boompje, gewoon in het centrum bijna vlak voor de v&d. Ja dat vind ik echt belachelijk. Is het nou erhens waar echt geen wc's te vinden zijn oke..maar gewoon midden in het centrum?!
Dat doen wij ook niet het komt veel voor in de duinen en in het bos waar ik me niet druk om maak maar een enkele keer in een steegje of achter een container maar zo in het dorp nee tenzij er geen andere oplossing is maar dan wel ergens achter
Als het echt moet, dan moet het. Maar ik zorg altijd wel dat de kids geplast hebben voor we weggaan. En in de buurt van winkels ofzo, gaan we daar wel even, als het nodig is.
Als geen toiletten in de buurt zijn dan laat ik ze wel buiten plassen. Maar poepen... Nee dat niet. Wij doen aan Geocachen en soms kom je echt vieze dingen dingen tegen hoor... Jakkie! Zo'n parkeerplaats langs de snelweg moet je niet de bosjes ingaan want daar hebben vele drollen het erg gezellig samen... En met een sjaaltje om hebben ze het ook niet koud
Geocachen? Nooit van gehoord Overigens buiten poepen nee dat vind ik te ver gaan plassen vind ik wel oke niet altijd maarja Ik reed langs een toilet op de snelweg en daar lag een vieze laag gele plas over heel de grond ook buiten het toilet huisje al en ja wij dus ook maar ons plas erbij gevoegd! Was binnen echt te ranzig
Laatst liep er hier op straat een moeder met kinderwagen en een jongetje voor mijn huis langs terwijl ik aan het koken was (keuken is aan de straatkant). Bij een boompje op het trottoir trok ze de jongen zijn broek naar beneden, pakte zijn piemeltje en liet hem plassen... Ik stond wel even erg verbaasd te kijken maar ja, ze kon hem moeilijk in zijn broek laten plassen natuurlijk maar toch vond ik het een rare gewaarwording zo praktisch voor mijn deur.
ik heb er geen problemen mee, wat moet dat moet, alles beter dan een natte broek. als het niet nodig is dan natuurlijk niet.
Laatst liep ik naar het winkelcentrum langs een rijtje auto's. Een moeder komt met een kind uit het winkelcentrum en zegt ja hoor doe het maar..Ik kijk verbaast, want ik begreep niet waar ze het over had. Een kind van ik schat een jaar of 9 plast tegen de wielen van hun eigen auto aan. Gewoon in het zicht van iedereen. Als je dan toch uit een winkelcentrum komt, waar een restaurantje is en wc vind ik dit toch wel erg asociaal. Ook gezien de leeftijd. Een peuter die aan het leren is zindelijk te worden, ok , dat kan ik begrijpen. Maar hier viel mijn mond wel lichtelijk van open. Ik snap best als je nodig moet, maar voor die leeftijd zoek je toch een toilet?
Nou net even boodschappen gedaan en de kleine moest plassen ideaal zo een potje in de auto even plassen mama leegt het potje en verder
Het is voor mijn dochter nooit nodig geweest. Tenminste niet bij het wandelen in de woonwijk (in het bos wel een keer en toen was het nog een uur naar het toilet dus toen heeft ze daar geplast). In de auto hebben wij altijd een potje. Dan kan ze op het potje plassen en tot nu toe heb ik het altijd in een groen strook kunnen gooien (heb vaak ook water bij dat ik er nog over kan gooien). Ik heb een keer meegemaakt in de Amsterdamse Poort terwijl wij aan het winkelen waren dat een kindje naar de voorkant van de winkel loopt. Zelf nog in de winkel staat en zo naar buiten gaat staan plassen. Dat vond ik zo asociaal!
Dat is bij ons dus een serieus probleem.. Ze plast NIET op een vies toilet. Zelfs weleens gehad dat de schoonmaker net het toilet uitliep, splinternieuw gebouw... Maar mevrouw weigerde alle toiletten want er was steeds wel iets mis mee. (Ja, water op de grond is ook vies) En natuurlijk zei ze ook nog even hardop dat ze op zulke vieze toiletten echt NIET ging zitten. Arme schoonmaker... Alles glom Ik heb d'r uiteindelijk maar naar het herentoilet gestuurd....
Hier ook zo een kind. Zelfs een keer bij een verjaardag bij onze buren, kwam ze de woonkamer in en zegt ze (luid en duidelijk) "mam we gaan even naar huis want ik moet plassen en de wc is hier zo vies"
Even voor mijn beeldvorming. Ik zie het verschil niet zo tussen je kind op een potje laten plassen en dan de plas weg te gooien, of je kind direct op de plaats te laten plassen waar je anders het potje zou legen (want ik mag aannemen dat je de plas niet overgiet in een fles en die thuis in het toilet leegt? ) ? Oke, op een potje plassen is misschien makkelijker voor het kind, maar verder? Hier mag mijn zoontje van 3,5 in de struiken plassen als het echt niet anders kan. Maar gelukkig kan hij het goed ophouden tot we ergens zijn voor een toilet. Zelf zal ik niet wildplassen. Veel te bang dat ik gesnapt word of over mijn broek heenplas ...
Ohja.. Dat zou ons ook kunnen gebeuren... En ook weleens thuis gebeurd zelfs... Had visite met een zoontje die naast het toilet had geplast.. (Halve wc was nat.. Ik was zelf ook niet zo blij zegmaar. Een druppeltje ok, maar een zwembad vind ik overdreven) "Maahaam! Volgens mij heeft X naaaaaaaaast de wc geplast en nu kan ik NIET naar de wc!" Zijn moeder checkt nog steeds als ze hier zijn na het plassen of de wc enigzins droog is