Hallo, ik lees weleens dat sommigen getest worden op suiker? krijg je dat alleen als je klachten hebt of wordt je sowieso op suiker getest? Ik heb dit namelijk nog geen een keer gehad.
ik ben in het begin op mijn suiker getest,ik dacht dat dat standaard was,en ik word met 28 weken nog een keeer geprikt omdat ik teveel overgewicht heb,ik hoop dat je hier wat aan hebt
je krijg 2x een brief mee dat je bloed moet laten prikken de laaste x is voor suiker en andere dingen altans zo is dat hier!.. maar kan zijn dat ze vanwege omstandig heden zoals jullie zeggen het eerder krijgt groetjes
Door mijn verloskundige werd gezegd dat ergens later in de zwangerschap er een keer voor bloedsuiker geprikt zou worden. Weet niet meer wanneer dat zal zijn, maar ze zouden het tegen die tijd melden. Heb geen overgewicht en ook nergens last van, dus hier is het standaard. Je moet dan drie keer op een dag dmv een vingerprik je bloedsuiker laten controleren. Omdat het voor veel mensen wat intensief is om drie keer naar het ziekenhuis te gaan, mag je het ook doen met het bloedsuikermeetapparaat van iemand in je omgeving die diabetespatiënt is. Ik ken iemand in m'n omgeving en m'n man is verpleegkundige (al weet ik zelf inmiddels ook hoe zo'n apparaatje werkt) dus dat zal helemaal goedkomen. Tijdens de eerste controle werd er ook bloedgeprikt, door de verloskundige zelf, uit m'n arm, maar dat was voor de rhesusfactor, hiv, hb etc.
hier omdat ik niet een overgewicxht heb, maar mijn kindje was zelf nogal groot.. \en ze weten neit waardoor t kan.. dus ik moet bij 28u weken ook 2x per dag bloedprikken.